Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:05:25 GMT

چالش نخست وزیر؛ روایتی مستند «امتحان»

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۷۱۷۱۴

چالش نخست وزیر؛ روایتی مستند «امتحان»

مستند امتحان با محوریت پاسخ به دو سوال بدون پاسخ تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است و برای این بار می‌کوشد در قالب ارائه اسناد و مستندات تاریخی به این پرسش پاسخ دهد که آیا در دهه ۶۰ میان امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای رئیس جمهور وقت برسر انتخاب نخست وزیر اختلاف‌نظر وجود داشت؟

این مستند در واقع پاسخی تصویری به مستند خط و نشان رهبری که توسط شبکه بی بی سی تولید شده، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که اتفاقات دهه ۶۰ به گونه‌ای تحریف‌شده بیان می‌شود و در مستند امتحان به دو حادثه تاریخیِ مربوط به دوران ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای در دهه ۱۳۶۰ پرداخته می‌شود.

اولین چالشی که در این دوران مطرح می‌شود، انتخاب نخست وزیر است که با مشکلات و حواشی فراوانی همراه است؛ دومین موضوعی که در مستند امتحان به آن پرداخته شده نماز جمعه مقام معظم رهبری در سال ۱۳۶۶ و اتفاقات حول آن است.

مراحل تحقیق و پژوهش مستند امتحان به دلیل استواری ساختار آن برپایه مستندات تاریخی یک سال به طول انجامیده است و ۱۳۹۶ کلید خورد و نهایتا پس از دو سال مهرماه ۱۳۹۸ آماده نمایش شد.

مستند امتحان تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که در قالب یک اثر ۶۵ دقیقه‌ای به تهیه کنندگی مهدی مطهر تولید شده است و روز دوشنبه ۱۶ دی ماه برای اولین بار در دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار به نمایش در خواهد آمد.

برچسب‌ها سینما جشنواره فیلم عمار مستند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینما جشنواره فیلم عمار مستند سینما جشنواره فیلم عمار مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا

لطفی مدیرکل شیلات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان رتبه نخست کشوری را در تولید آرتمیا دارد، گفت: آرتمیا موجود آبزی بوده، که یکی از محصولات پرفروش در بازار‌های جهانی است و در ۲۰۰ هکتار از زمین‌های شور استان پرورش می‌یابد.

وی اضافه کرد: این محصول به مبلغ ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار فروش می‌رسد.

به گفته لطفی، برای آبزی‌پروری در مقیاس‌های بزرگ، ماهیان ارزشمند صادراتی مانند میگو و ماهیان خاویاری حتی بخشی از ماهیان زینتی از آرتمیا به عنوان تغذیه استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است