Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@11:56:59 GMT

نخستین سانحه هوانوردی در سال ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۷۱۷۵۷

نخستین سانحه هوانوردی در سال ۲۰۲۰

منابع محلی در سودان از سقوط یک فروند هواپیمای نظامی در غرب دارفور، پایتخت این کشور و کشته شدن دست کم ۱۸ تن از جمله چهار کودک خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع محلی در سودان از سقوط یک فروند هواپیمای نظامی در غرب دارفور، پایتخت این کشور و کشته شدن دست کم ۱۸ تن از جمله چهار کودک خبر دادند.

یک مقام بلندپایه نیروی هوایی ارتش سودان اعلام کرد که روز پنج شنبه یک فروند هواپیمای ترابری نظامی آنتونوف An-۱۲ پس از برخاستن از باند یک پایگاه هوایی در غرب دارفور سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سانحه هوایی تمام ۱۸ مسافر این هواپیما جان باختند.

بیشتر بخوانید: تعداد قربانیان سوانح هوایی در سال ۲۰۱۹

بنا بر گزارش ها، این هواپیمای «آنتونوف ۱۲» پنج دقیقه پس از برخاستن از باند پرواز در پایگاه هوایی فرودگاه جنینه ( EGN )در غرب دارفور سودان به مقصد خارطوم پایتخت این کشور دچار حادثه شد .که در این سانحه، تمام ۷ خدمه این هواپیما به همراه سه قاضی و هشت غیرنظامی از جمله چهار کودک کشته و یک کارمند بخش برنامه‌ی جهانی غذا از سازمان ملل متحد شدند.

کارشناسان در حال انجام تحقیقات برای مشخص کردن علت وقوع این حادثه هستند. گفتنی است پایگاه هوایی که مبدأ پرواز این هواپیمای نظامی بود، در منطقه «الگنینا» در غرب پایتخت سودان واقع است؛ منطقه ای که طی روزهای اخیر شاهد درگیری های خونین میان گروههای قومی بوده است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سردار سلیمانی سودان هواپیمای ترابری سازمان ملل غرب سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۱۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو سخنگوی این سازمان در این زمینه اظهار داشت: با عنایت به منویات رهبر معظم انقلاب درباره راهبرد حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیت در هوانوردی غیرنظامی کشور، در راستای مقابله اثربخش‌تر با محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی این صنعت ابرفناورانه و پیشران، در نظر دارد افزون بر راهبری، پشتیبانی و مشاوره‌های فنی ارائه شده، بستر حمایتی هدفمند جدیدی را برای گسترش فعالیت‌های آنان ایجاد کند.

وی افزود: در این راستا اعطای تسهیلات حمایتی به شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.

یازرلو تصریح‌کرد: از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت هوانوردی واجد شرایط لازم دعوت می‌شود برای دریافت تسهیلات، جهت انجام پروژه‌های مورد نظر در این حوزه درخواست خود را مطابق توضیحات مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری B۲n.ir/caa۱ ارائه کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: سقف دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی که حائز شرایط مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی باشند، ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • بنیاد ایمنی هوایی لورا تابر باربور
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان