Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ چندی پیش بود که اعضای شورای شهر تهران از درخواست شهردار برای ارسال اولویت‌های کمیسیون‌های تخصصی شورا به دفترش خبر دادند و گفتند که شهردار هدف از این درخواست را تمرکز بر روی اولویت‌های اصلی شهر عنوان کرده است. هرچند هنوز نتیجه ارسال این اولویت‌ها مشخص نشده و خروجی عملیاتی از سوی شهرداری نداشته اما نگاه خوبی نسبت به اولویت‌های پایتخت ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در تشریح اولویت‌های این کمیسیون به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: با توجه به اینکه برنامه عملیاتی سنواتی و بودجه سالیانه شهرداری تهران پس از بررسی توسط کمیسیون‌های تخصصی شورا به تصویب رسیده و در قالب برنامه‌های کمیسیون، پایش و هدایت می‌شود و با توجه به محدودیت منابع مالی موجود و همسان نبودن اهمیت و حساسیت اجرای برنامه‌های عملیاتی به‌رغم کثرت آن، ضرورت دارد مواردی که منفعت بیشتری برای شهر و شهروندان دارد در قالب برنامه عملیاتی دو ساله (1399 و 1400) اولویت محور و تحقق پذیر مبتنی بر برنامه سوم توسعه شهر تهران احصاء، پیگیری و اجرا شود.

نوری در تشریح این اولویت‌ها اظهار کرد: پیرو بررسی‌های به عمل آمده و تبیین شاخص‌های برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران و رویکرد کمیسیون در تحقق بودجه‌های سال 1399 و 1400 ، اولویت های کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در درجه اول و دوم اجرای برنامه عملیاتی طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران، تجهیز و بهره برداری بوستان های بزرگ مقیاس (پادگان 06- بوستان ولایت- بوستان ایرانیان) و تملک باغات در مناطق کم برخوردار شهر تهران با اولویت احداث بوستان در محلات فاقد بوستان محلی است. 

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: اولویت‌های سوم تا ششم این کمیسیون نیز به ترتیب بهبود و گسترش چشمه های سرویس بهداشتی در سطح نواحی و محلات، مناسب سازی فضاهای عمومی شهر تهران، اجرای ساختمان سبز در هر محله شهر تهران و مکان یابی طراحی شهرک سبز و  افزایش تاب آوری شهر تهران (با تمرکز بر به روزرسانی تجهیزات آتش نشانی و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران) است. 

نوری تاکید کرد: در عین حال سه اولویت دیگر نیز برای ما بسیار اهمیت دارد که  افزایش ظرفیت بهره برداری برج آزادی، ایجاد میدان دیجیتال در شهر تهران و نمایشگاه کشورهای نوروز ذیل پروژه تهران 1400،  احداث موزه کوهستان، موزه کودکی، انجام پیاده راه نیلوفری و طبیعت گردی دانش آموزی در پارک های جنگلی و  ساماندهی کیوسک های گل و مطبوعات در سطح شهر تهران و غرفه‌ها و اماکن انتفاعی موجود در بوستان‌ها از جمله آن‌ها است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهر تهران محیط زیست خدمات شهری خدمات شهری شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زنده باد درخت» بر روی بیلبورد‌های پایتخت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ همزمان با هفته زمین پاک پویش «زنده باد درخت» که نوید دهنده بهینه شدن ۴۰ بوستان اختصاصی برای مادران و کودکان در پایتخت است.

به همت سازمان زیباسازی شهر تهران در فضای شهری پایتخت اکران شد.

بر اساس این گزارش، این بوستان‌های بهینه شده توسط شهرداری تهران از امکاناتی مانند: ایستگاه تندرستی بزرگسالان، اتاق مادر و کودک، زمین بازی کودکان و مسیر تندرستی برخوردار است.

در متن این پویش از عبارت‌هایی همچون: «شهر حق شماست» و «خوش بگذره» استفاده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • «زنده باد درخت» بر روی بیلبورد‌های پایتخت
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • همراهی بیلبورد‌های پایتخت با هفته زمین پاک