Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوروش زارعی از منقبت‌خوانی برای سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مراسم پاسداشت این سردار شهید خبر داد و گفت: در مراسمی که به مناسبت پاسداشت این سردار شهید در مسجد آیت‌الله خامنه‌ای در حوزه هنری برگزار می‌شود، استاد مرشد محسن میرزا علی قطعه‌ای را در رابطه با حاج قاسم منقبت‌خوانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: طرح نمایش خیابانی ارائه دادیم و حداقل ۵ و حداکثر ۱۰ نمایش خیابانی را برای اجرا در خیابان‌های تهران با موضوع مقاومت حاج قاسم سلیمانی تولید خواهیم کرد و آماده تولید این نمایش‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری همچنین از برنامه‌ریزی برای اجرای یک نمایش بزرگ با موضوع حاج قاسم سلیمانی در طول دوران مبارزات و حماسه‌آفرینی او تا شهادتش خبر داد و گفت: در صورت تامین منابع مالی این نمایش به زودی به روی صحنه‌ای وسیع و میدانی برای مخاطبان گسترده، اجرا می‌شود.

صبح جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم با تسلیت شهادت غرورآفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان شد، برگزار می‌شود.

رهبر انقلاب اسلامی امروز همچنین در حکمی سردار اسماعیل قاآنی را به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصور کردند.
 در حکم رهبر انقلاب آمده است: «درپی عروجِ شهید عالی‌مقام سردار پرافتخار حاج قاسم سلیمانی رضوان الله علیه، فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سردار سرافراز سرتیپ اسماعیل قاآنی که در شمار برجسته‌ترین فرماندهان سپاه در دفاع مقدس بوده و در طول سالیان متمادی در نیروی قدس در کنار سردار شهید در منطقه خدمت کرده است می‌سپارم.»

ایشان در این حکم تصریح کردند: «برنامه‌ آن نیرو عیناً همان برنامه‌ دوران فرماندهی شهید سلیمانی است. از همه‌ همکاران آن نیرو حضور و همکاری آنان را با سردار قاآنی خواهانم و توفیق و تأیید و هدایت الهی را برای ایشان مسألت می‌کنم.»

برچسب‌ها تئاتر حوزه هنری قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تئاتر حوزه هنری قاسم سلیمانی دونالد ترامپ تئاتر حوزه هنری قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۲۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره ملی هنرهای نمایشی در بیرجند

دبیر جشنواره هنر‌های نمایشی استان خراسان جنوبی از برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خبر داد و گفت: ۱۵ نمایش از مراکز و مدارس استان به دبیرخانه ارسال شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، فاطمه خزاعی امروز در حاشیه افتتاحیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در بیرجند اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف عمومی سازی و مردمی سازی نمایش در جامعه و ارتقا ظرفیت نمایشی با شعار این صحنه خانه ماست اقدام به برگزاری نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی کرده است.

وی با بیان اینکه 15 نمایش از مراکز و مدارس استان به دبیرخانه ارسال شد، افزود: از بین نمایش‌ها، 10 نمایش به جشنواره راه پیدا کرده و قرار است امروز بعد از اجرا هر 10 نمایش، سه نمایش به عنوان برگزیده انتخاب و در مراسم اختتامیه فردا اعلام شود.

دبیر جشنواره هنر‌های نمایشی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در این صحنه بیش از 90 نوجوان دختر و پسر به اجرا می‌پردازند، گفت: موضوعات جشنواره شامل توجه به مفهوم خانواده، توجه به نامداران ملی و دینی، توجه به ایجاد امیدافرینی، محیط زیست، سبک زندگی، مهارت‌های اجتماعی، توجه به کتاب‌های چاپ شده در کانون و توجه به فرهنگ و بوم مناطق مختلف ایران است.

خزاعی گفت: این نمایش‌ها با دو شیوه، نمایش عروسکی و صحنه‌ای به روی صحنه می‌رود و ده گروه نمایشی از شش شهرستان بیرجند، بشرویه، سربیشه، فردوس، قاین و سرایان با بخش‌های کانونی و آزاد با شیوه اجرای عروسکی و صحنه‌ایی کار خود را آغاز کرد. این جشنواره در دو گروه نوجوان 10 تا 17 سال و اعضای ارشد 18 تا 22 سال برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره هنر‌های نمایشی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در بخش کانونی نمایش‌های "لنگه بی لنگه" به کارگردانی زینب مینا از بیرجند، "در این جعبه" به کارگردانی خانم شکوهیان از مرکز سه بیرجند، "مگه مهمه بعد 9 چند میشه" به کارگردانی خانم ترشیزی از بشرویه، "پرپروک" به کارگردانی خانم رستمی از سربیشه، "یک وعده لبخند" به کارگردانی آقای فولادی از فردوس، "پول تقلبی" به کارگردانی خانم طاهرپور از سرایان، "آرزوی گاز گرفته" به کارگردانی خانم رونقی از مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین، "آینه‌سوار" به کارگردانی خانم شکوهیان از بیرجند و در بخش آزاد نیز"قنات شیرین" به کارگردانی حلیمه صفوی از سرایان ، "خیال دوستی" به کارگردانی خانم آدینی از بیرجند به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

خزاعی بیان کرد: اختتامیه این جشنواره فردا 20 اردیبهشت برگزار می‌شود و سه گروه برگزیده برای داوری مرحله کشوری انتخاب می‌شوند که علی شریفی، حسین عباس‌زاده و معصومه کاظمی به عنوان داور و زهرا فاطمی، ناظر در جشنواره حضور دارند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ببینید | روایت سردار سلیمانی از علت ردصلاحیت شدن خود در گزینش سپاه
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی در آینده منطقه جایی ندارند/ ایران مقاومت را در جهان تقویت کرد
  • برگزاری جشنواره ملی هنرهای نمایشی در بیرجند
  • تصویری دیده نشده از شهید زاهدی در کنار حاج قاسم و شهید کاظمی
  • عرضه ۶ عنوان کتاب جدید درباره حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • مدیر کل هنرهای نمایشی منصوب شد
  • حمید نیلی مدیرکل جدید هنرهای نمایشی شد
  • «توافق‌نامه» همچنان معتبر است/ تمدید اجرا
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران