Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا بزرگر ۱۵ ساله و دانش آموز پایه نهم در مدرسه حلیمه شهر اربطان شهرستان هریس در استان آذربایجان شرقی است که توانسته رکورد جهانی سرعت در حفظ قرآن کریم را به نام خود ثبت کند. وی در یک خانوده مذهبی به دنیا آمده است؛ پدرش کارشناس قرآنی اداره آموزش و پرورش ناحیه خواجه و مادرش نیز خانه دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  گفت: سال گذشته به همراه خانواده سفری به کربلا داشتیم که مادرم در این زیارت خواستار کمک و یاری خدا در حفظ قرآن من شد، پس از آن موقع بود که احساسی در وجودم رخنه کرد و مرا به سمت حفظ قرآن کشاند.

برزگر افزود: زیر نظر آقای راثی، استاد نخبه قرآنی در مرداد ماه ۹۸ شروع به حفظ قرآن کریم کرده و پس از گذشت ۱۱۰ روز در ۲۶ آبان ماه ۹۸ مصادف با ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) موفق به حفظ متن عربی و ترجمه فارسی قرآن کریم شدم.

وی ادامه داد: اوایل با قرآن مانوس نبودم، اما پس از آشنایی با محفل استاد راثی علاقه‌ام به قرآن شدت یافت و با اشتیاق زیادی در کلاس‌های قرآنی شرکت کردم؛ اکنون آنقدر به قرآن وابسته شده‌ام که جزوی از وجود و جانم شده و تا پایان عمر نمی‌توانم از آن دست بکشم.

برزگر درخصوص هدف و انگیزه خود در حفظ قرآن، اظهار کرد: به عنوان یک دانش آموز بسیجی، به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت عنوان تربیت ۱۱۰ میلیون حافظ قرآن لبیک گفتم.

وی با اشاره به حمایت‌های استادش در حفظ قرآن کریم، بیان کرد: خانواده‌ام نیز سختی‌های این راه را به جان خریده و با وجود فرزند کوچک در خانه، فضای آرامی در خانه حاکم کردند تا بتوانم در اوج آرامش، قرآن را حفظ کنم.

وی افزود: پس از حفظ قرآن، احساس می‌کنم که به خدا نزدیک‌تر شده‌ام به طوریکه دیگر نمی‌توانم از قرآن دور شوم؛ باعث دگرگونی و تغییر در عقاید و رفتار و حتی تقویت حافظه‌ام نیز شده است.

این حافظ نوجوان قرآنی در خصوص حفظ سریع قرآن، افزود: روزانه ۱۰ الی ۱۳ ساعت مشغول حفظ یک صفحه از قرآن کریم بودم که بعد به هشت صفحه در روز رسید.

وی ادامه داد: در طی دوماه مهر و آبان با اجازه مدیر به مدرسه نرفتم، اما این دو ماه غیبت هیچ تاثیری در وضعیت درسی‌ام نگذاشت به طوریکه تمامی نمراتم در حد عالی بود.

تایید حفظ قرآن وی توسط رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش آذربایجان شرقی انجام شده و از سوی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان به عنوان سریع‌ترین حافظ قرآن نیز مورد تقدیر قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حافظ قرآن خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۲۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، زن سوئدی و کشیش کلیسای «جید سندبرگ» دیروز (جمعه) در منطقه «اسکارهولمن» استکهلم پایتخت سوئد، یک نسخه از قرآن کریم را به آتش کشید.

در همین رابطه ده‌ها نفر از شهروندان سوئدی در اعتراض به سوزاندن قرآن کریم تجمع کرده و شعارهایی را بر ضد هتاکان و رد نژادپرستی و تنفر سردادند.

این زن سوئدی در حالی که نسخه‌ای قرآن کریم را می‌سوزاند، گفت: من در طول سال‌ها اسلامی شدن جامعه سوئد را دیده‌ام. شما می‌توانید ببینید که چگونه مسلمانان در همه صحنه‌ها از حافظان امنیت کرده تا کارگران نظافت و کارکنان حمل و نقل و در همه سطوح سیاسی حضور دارند.

وی افزود: من به عیسی مسیح ایمان دارم و مسیح و کتاب مقدس را راهنمای خودم می‌دانم. من معتقدم که آنچه باید بر سوئد و کشورهای شمال اروپا حاکم باشد، انجیل و مسیح است. اسلام و مساجد آن و هرچیزی که به آن نسبت داشته باشد در سوئد جایگاهی ندارد.

پیش از اهانت به قرآن کریم در روز جمعه، مدیر یکی از مدارس اسکارهولمن نامه‌ای را والدین دانش‌آموزان ارسال کرده و از آنها خواست که فرزندان خود را از تظاهرات دور نگه دارند. همین طور از حضور دانش‌آموزان در فضای باز ممانعت به عمل آمده و از فعالیت دانش‌آموزان به منظور جلوگیری از حضور آنها و کارمندان در تظاهرات کنسل شد.
 

دیگر خبرها

  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی