Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان: حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در مراسم گرامیداشت یاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در مسجد الزهرا برگزار شد اظهار کرد: ملت بزرگوار ایران از سحرگاه روز جمعه در غم از دست دادن یک شخصیت ارزشمند و دارای آثار و برکات فراوان در سوگ نشسته اند.

وی ادامه داد: هرچند هنوز پیکر مطرح و قطعه قطعه این شهید به میهن بازنگشته، اما ملت وفادار و قدرشناس از صبح روز جمعه به حرمت خون این عزیز و سایر شهدای این حادثه عزاداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان کل کشور اظهار کرد: زاویه اول مقام شهادت است؛ افرادی مانند بنده توان درک مقام و منزلت شهید را ندارند.

وی ادامه داد:حقیقت انسان به جسم نیست بلکه حقیقت انسان از جایگاهی برخوردار است که وقتی خداوند خواست انسان را بیافرینند به فرشتگان فرمود از روح خود در انسان دمیدم و شما باید در برابر او به سجده بی افتید و لذا حقیقت انسان بعد ملکوتی است.

وی با اشاره به حقیقت انسان گفت: جدا شدن روح از بدن یکبار با اختیار و اراده انسان است و مسیر آن جان دادن است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: خداوند به کسانی که مسیر جان دادن با انتخاب می‌کنند می‌گوید شما زندگانی هستید که نزد پروردگارتان درحال رزق و روزی گرفتن هستید.

دادستان کل کشور بیان کرد: این جایگاه و مقام را امثال بنده نمی‌توانیم درک کنیم جایگاه شهید در آیات شریفه قرآن بلند مرتبه ذکر شده است و خوشا به حال انسان‌هایی که با معرفت و با انتخاب خوب خودشان مسیر شهادت را انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از کسانی که مبین آیه شریفه قرآن است و نزدیک به ۴۰ سال در هر عرصه‌ای که بوی شهادت از آن به مشام می‌رسید حضور داشت شهید قاسم سلیمانی است.

منتظری با بیان اینکه سلیمانی از شهادت باکی نداشت اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری او بار‌ها آرزوی شهادت کرده بود و چندین مرتبه مدال افتخار جانبازی را به خود اختصاص داده بود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: بساری از ما نمی‌دانیم که این شهید در زندگی خود چه‌ها کرد؛ زندگی سلیمانی سراسر عشق است و او به دست ظالم‌ترین ظالم‌ها کشته شد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی شهروندی عادی نبود گفت: تو انسانی تربیت یافته در مکتب قرآن و ولایت بود؛ ویژگی‌های این فرد شاخص بودند.

منتظری درباره ویژگی‌های شهید سلیمانی گفت: او انسانی بسیار فکور و اندیشمند بود شهید سلیمانی زندگی، انقلاب، حیات دنیا، مقام و جایگاه را با یک دیدگاه سطحی نمی‌دید بلکه دید او عمیق بود و عمق مسائل را می‌دید.

دادستان کل کشور بیان کرد: تاکید اسلام و تربیت اسلامی این است که ظاهر مگر نباشیم؛ نباید به مال، پست، صندلی و طرف و برق زندگی توجه داشت.

وی گفت: امیر المومنین (ع) روزی وارد انباری شدند که بیت المال مسلمین در آنجا نگهداری می‌شد، اما امیر المومنین فرموند علی را نمی‌توان با ظاهر فریبنده دینار و درهم فریب داد، اما چقدر از مدیران ما که دستشان به مال می‌رسد و دلار و یورو می‌بینند سقوط می‌کنند و حاضر نیستند در خانه معمولی زندگی کنند و سوار ماشین ایرانی شوند بلکه باید حتما در ویلای آنچنانی زندگی کنند و این گرفتار شدن به ظواهر دنیا است.

دادستان کل کشور بیان کرد:شهید حاج قاسم سلیمانی انسانی خودساخته بود او سپهبد کشور بود با پایین‌ترین افراد کشور هم به خوبی رفتار می‌کرد و نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور هم عامه مردم عاشق حاج قاسم سلیمانی بودند.

وی با بیان اینکه طی ۴۰ سال اخیر اتفاقات متعددی رخ داده است گفت:، اما حاج قاسم سلیمانی برای مردم چه کرده بود که از روز گذشته تمام کشور یکپارچه عزا دار او هستند؟

منتظری ادامه داد: هیچ حادثه‌ای بعد از رحلت امام را به یاد ندارم که مردم برای آن اینگونه خودجوش به میدان بیایند و همه کشور و تمام شهر‌ها بدون آنکه کسی دعوت کند به خیابان بیایند و به سر و سینه خود بزنند.

دادستان کل کشور گفت: شهید سلیمانی شخصیت بین المللی بود و انسانی متعلق به دنیای اسلام و جهان مقاومت در برابر استکبار بود و مردم این را حس کردند.
منتظری با اشاره به شخصیت قاسم سلیمانی گفت: او به عنوان فرماندهی که در برابر عوامل دشمن فرماندهی می‌کرد، بود و فرد فرد ما ایرانی‌ها مدیون حاج قاسم سلیمانی هستیم.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی در جنگ وحشی‌ترین و خبیث‌ترین عناصری که ساخته پرداخته آمریکا و صهیونیست بود رفت و شر داعش را از پیکره کشور اسلامی رها کرد.

دادستان کل کشور با اشاره به پرورش داغش گفت: نطفه داعش توسط استکبار آمریکا بود و رحمی که این نطفه را پرورش داد صهیونیست بود آن‌ها افراد را پرورش دادند و ابوبکر بغدادی که یک جانی در زندان عراق بود دزدیدند و پرورش دادند و او با برنامه‌های از قبل تعیین شده و با پشتوانه مالی این شیوخ عرب خبیث سعودی پروش یافت.

منتظری ادامه داد: همین فرد خبیثی که زمامدار آمریکا است در تبلیغات انتخاباتی خود به صراحت اعلام کرد رقیبش کلینتون پرورش دهنده داعش بوده است و خودشان این موضوع را اعتراف کردند.

وی تصریح کرد: هدف نابود کردن نظام جمهوری اسلامی ایران بود و شروع کردند از شاخه‌ها زدن آن‌ها از سوریه و لبنان شروع کردند و وارد عراق شدند و مدتی که توانستند در عراق قدرت را به دست آوردند شروع به غارت گری و جنایاتی کردند که وحشی‌ترین وحشیان هم آنرا کمتر مرتکب شده.

منبع: فردا

کلیدواژه: دادستان کل کشور داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۳۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تأمین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیداً انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضد تروریست ایرانی، صرفاً به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیداً محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریع‌ترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سوال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

کد خبر 6089698 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در پیرانشهر
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • برخورد با مقصران حادثه استخر شهید هاشمی نژاد مشهد
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد