Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه «سی‌ان‌ان» به نقل از منابعی در دولت ترامپ گزارش داده است که مقام‌های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی آمریکا معتقدند که ایران قطعا به ترور سردار سلیمانی پاسخ می‌دهد.

به گزارش فارس، شبکه «سی‌ان‌ان» روز شنبه گزارش داده است که مقام‌های دولت آمریکا پاسخ ایران به حمله تروریستی منجر به شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» را قطعی می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، دولت آمریکا به نمایندگان کنگره اعلام کرده است که انتظار می‌رود ایران ظرف «چند هفته» به این حمله پاسخ دهد.

به نوشته سی‌ان‌ان، در داخل دولت ترامپ هنوز در مورد اینکه آیا این پاسخ ظرف چند روز آینده خواهد بود یا اینکه تهران مدتی صبر می‌کند، بحث هست. یک مقام آمریکایی در این مورد گفته است: «دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد.»

روز جمعه «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در پاسخ به سؤالی که آیا نیروهای آمریکایی مستقر در غرب آسیا با تهدیدی روبرو هستند، به صراحت پاسخ داد که «حتما ریسک هست.»

سی‌ان‌ان نوشته است: «یک منبع مطلع می‌گوید، مقام‌های شورای امنیت ملی، وزارت خارجه، پنتاگون و آژانس‌های اطلاعاتی روز جمعه در نشست‌های توجیهی طبقه‌بندی‌شده [برای نمایندگان کنگره] همین نگرانی را تکرار کرده و به صراحت گفته‌اند که اکنون بحث این نیست که آیا ایران پاسخ می‌دهد یا نه، بلکه بحث این است که این پاسخ چه زمان، کجا و چطور خواهد بود.»

مقام‌های آمریکایی حتی هشدار داده‌اند که این پاسخ می‌تواند از آمریکای لاتین یا حتی از داخل آمریکا صورت گیرد. این مقام‌ها از حمله به متحدان آمریکا در منطقه و همچنین پایگاه‌های نظامی آمریکا در قطر و کویت به عنوان دیگر گزینه‌های پیش روی ایران یاد کرده‌اند.

این مقامات ادعا کرده‌اند که نشانه‌هایی هم مبنی بر افزایش آمادگی ایران برای انجام حملات موشکی کوتاه و میان‌برد وجود دارد.

لینک کوتاه: asriran.com/002xx2

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آمریکا ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۵۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن

به گزارش قدس آنلاین، تایوان امروز شنبه اعلام کرد که ۱۲ هواپیمای نظامی چین از خط حساس میانه در تنگه تایوان عبور کردند درحالیکه سفر هفته گذشته بلینکن به چین بمنظور حفظ کانال‌های ارتباطی و بهبود روابط با پکن دیروز پایان یافت.

آمریکا مهم‌ترین حامی بین‌المللی و عرضه کننده تسلیحات به تایوان است برغم اینکه دو طرف روابط رسمی دیپلماتیک با یکدیگر ندارند. بلینکن در جریان سفر به چین مدعی شده بود که حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان حائز اهمیت است.

وزارت دفاع تایلند اعلام کرد که امروز شنبه ۲۲ هواپیمای نظامی چینی از جمله جنگنده‌های سوخو ۳۰ را شناسایی کرده که ۱۲ فروند از آنها از خط میانه عبور کردند.

چین تایوان را مهم ترین موضوع در روابط خود با آمریکا می‌داند و پکن بارها از واشنگتن خواسته است تا فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند.

لای چینگ ته، رئیس منتخب تایوان، پس از پیروزی در انتخابات ژانویه (دی ماه ۱۴۰۲)، در ۲۰ مه (۳۱ اردیبهشت) کار خود را آغاز می‌کند. پکن او را یک جدایی طلب خطرناک می‌داند و درخواست‌های مکرر او برای مذاکره را رد کرده است.

لای روز پنجشنبه گفت که چین باید اعتماد داشته باشد تا با دولت منتخب قانونی تایوان صحبت کند. تسای اینگ ون رئیس پیشین تایوان همانند لای چینگ ته معتقد است که فقط مردم تایوان می‌توانند آینده خود را تعیین کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن