Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: مراسم بزرگداشت سردار شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» با حضور سفیر ایران در انگلیس و جمع زیادی از اقشار مختلف مردم مسلمان مقیم این کشور در محل مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.


به گزارش خرداد، در این مراسم با شکوه که نزدیک به حدود ۳ هزار نفر شرکت کردند، نمایندگانی از مراکز، سازمان ها، گروه‌ها و مجامع اسلامی انگلیس، نمایندگان مراجع و آیات عظام در لندن، اندیشمندان، روحانیون، مدیران و مجامع اسلامی انگلیس و نمایندگانی از سفارت‌خانه‌های کشورهای اسلامی برای ادای احترام و تکریم این سردار سرافراز اسلام حضور به هم رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، اشعاری به زبان‌های عربی، فارسی و انگلیس در وصف سردار سلیمانی و رشادت‌های او در میدان نبرد علیه تروریسم و استکبار قرائت شد.
شرکت کنندگان همچنین در سوگ شهادت این سردار سرافراز اسلام با مداحی مداحان به زبان‌های مختلف اشک ماتم ریختند.
در بخش دیگری از این مراسم اندیشمندان و محققان اسلامی همچون دکتر علی الاوسی مدیر مرکز مطالعات جنوب عراق، حجت الاسلام و المسلمین محمد سعید بهمن پور محقق علوم اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی رئیس مرکز اسلامی انگلیس به زبان های عربی، انگلیسی و فارسی سخنرانی کردند.
بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور صادرکرده بود.
شماری از مراکز و سازمان‌های اسلامی مستقر در انگلیس دیروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند.
همچنین رئیس مرکز اسلامی انگلیس در بیانیه‌ای‌ جداگانه‌ درگذشت این مجاهد در راه اسلام را تسلیت گفت. وی در این بیانیه عنوان کرد: سردار سلیمانی در طول چهل سال حیات طیبه جمهوری اسلامی همواره در میدان مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و دفاع از حریم ولایت علوی همچون مالک اشتر علی مخلصانه و شجاعانه جنگید تا آنکه خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت و بدینگونه به آرزوی دیرین خود که شهادت در راه خدا بود رسید.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود:‌ امروز زبان حال همه‌ آزادگان و دوستان امیر المؤمنین علی علیه السلام در فراغ این فرمانده دلاور و مالک اشتر زمان چنین است؛ «بدانید که حاج قاسم سلیمانی، روزگار خود را به پایان برد و به پیمان خویش وفا نمود و به دیدار پروردگارش شتافت، خدا حاج قاسم را بیامرزد! اگر کوه می بود، قلّه ای دست نیافتنی و دور و بلند می نمود! و اگر سنگ می بود، صخره ای سخت می نمود»! لحظه‌ای دست از مبارزه نکشید؛ از جنگ تحمیلی گرفته تا مبارزه با تکفیری‌ها و داعش؛ رشادت‌های این سرباز فدایی اسلام در دوره دفاع مقدس و فرماندهی مبارزه با داعش و سایر تروریست‌های بین المللی، هرگز از یاد نخواهد رفت.
حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس هم در توییتی درباره شهادت سردار سلیمانی نوشته بود: شهید نه تنها خود به سعادت و فوز عظیم دست می یابد بلکه راه حق و عدالت را روشنی می بخشد.
وی افزود:‌ شهادت سردار سلیمانی که حیف بود بخواهد به مرگ طبیعی از دنیا برود، رهروان مسیر مقاومت در منطقه و مجاهدین راه استقلال، مقابله با اشغال و تروریسم را در راه خود مصمم تر و ثابت قدم خواهد نمود.
امروز (شنبه) هم ده‌ها تن از مردم انگلیس در اعتراض به عدم محکومیت اقدام آمریکا در به شهادت رسانیدن سردار سلیمانی مقام دفتر نخست وزیری تجمع کرده و در این رابطه شعارهایی را سردادند. برچسب ها: سردار سلیمانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت آئین باشکوه تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) از شهدای دفاع مقدس، با حضور خانواده شهید والامقام، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم، عصر شنبه در گناوه برگزار شد.

تشییع این شهید دوران دفاع مقدس از مصلی جمعه گناوه و پس از برگزاری مراسم ویژه تجدید میثاق با شهید آغاز شد و سپس پیکر مطهر شهید با حضور گسترده مردم قدرشناس و مؤمن و متدین همراه با عزاداری و سینه زنی تا گلزار شهدا بدرقه شد.

در گلزار شهدا مراسم ویژه برگزار و شهید والامقام در جوار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

شهید والامقام «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) متولد ۱۳۴۳ که در زمان شهادت ۲۰ سال سن داشت در گناوه جز شهدای جاویدالاثر تا قبل از احراز هویت به شمار می‌آمد.

شهید غلامی در سال ۱۳۶۲ جمعی تیپ ۵۵ هوابرد شیراز به منطقه عملیاتی جنوب اعزام شده بود که در ۲۶ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله جاده العماره - بصره به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید در جریان تفحص سال ۸۸ در منطقه عملیاتی پیدا و در نجف آباد اصفهان به عنوان شهید جاویدالاثر در میان شهدای گمنام به خاک سپاری شد و پس از گذشت ۳۷ سال انتظار، هویت این شهید گرانقدر از طریق آزمایش DNA در سال ۱۴۰۰ شناسایی شد.

شهید غلامی (دشتی نظری) متولد روستای «خواجه گیر» شهرستان دیلم است.

کد خبر 6096707

دیگر خبرها

  • مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس
  • سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • بزرگداشت شهدای مدرسه فیضیه در قم