Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون دوومیدانی گفت: استعفا نداده‌ام، اما در واگذاری مسئولیت به فرد دیگر به تصمیم فدراسیون تمکین می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس، با وجود اینکه عباس فتحی تاکید می‌کند فعلا مسئول کمیته مسابقات است، اما فدراسیون مسئولیت برگزاری رقابت‌های داخل سالن جام فجر را به فرد دیگری واگذار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید هیچ استعفایی نداده‌ام، اما به تصمیم فدراسیون در واگذاری مسئولیت به فرد دیگر تمکین می‌کنم.

گفت‌وگوی فتحی با فارس را در زیر می‌خوانید:

* به نظر می‌رسد از کمیته مسابقات فدراسیون دوومیدانی استعفا داده یا کنار رفته است؟

نخیر، نرفته‌ام، اما با عرب صحبت کرده‌ام تا ببینیم در آینده نتیجه چه می‌شود.

*چطور وقتی هنوز در فدراسیون هستید مسابقات داخل سالن را بیژن شادمهر برگزار می‌کند؟

صرفا مختص این مسابقات است آن هم با توجه به اینکه او در جلسات هماهنگی حضور داشت به همین دلیل قرار شد مسابقات را برگزار کند.

*اما این اتفاق بیشتر به یک قطع همکاری محترمانه شبیه است.

نمی‌توان به این شکل گفت، اما طی چند روز آینده همه چیز مشخص می‌شود. من همیشه فراجناحی فکر کردم و منظورم این است که قرار نیست همیشه سرکار باشیم. همه ما مدیون دوومیدانی هستیم و به آن خدمت می‌کنیم، حالا فرقی نمی‌کند که کیهانی رئیس باشد یا عرب.

*شما در دوره ریاست مجید کیهانی هم استعفا داده بودید.

آن استعفا به خاطر مسابقات پیاپی و خستگی بود که پس از مدتی دوباره بازگشتم. حالا هم شاید شرایط به این گونه است که آنها بتوانند کار را بهتر انجام دهند. در مجموع مسئول کمیته مسابقات من هستم و تصمیم گرفتم فرد دیگری برگزار کند.

* اما شادمهر گفته است با پیشنهاد معتمدی دبیر فدراسیون این مسابقات را برگزار می‌کند؟

بله نظر فدراسیون این بود و من هم گفتم هر طور تصمیم بگیرید ما تمکین می‌کنیم. باید جلوتر برویم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. قرار نیست برای هر تغییری بلوا کنیم که آرامش دوومیدانی گرفته می‌شود.

 

 

* آنطور که به نظر می‌رسد صحبت‌های شما با تصمیم فدراسیون تناقض دارد.

این تصمیم فدراسیون بوده و درست یا نادرست به خودشان ارتباط دارد، ولی واقیعت امر این است که کسی مرا لغو ابلاغ نکرده است.

* اما شاید این کار فدراسیون به خاطر این باشد که خودتان استعفا دهید و کنار بروید.

من هر زمانی که دلم بخواهد استعفا می‌دهم و هرجا که نتوانم می‌گویم نمی‌توانم، اما اینکه کسی بخواهد زور بگوید عقلانی و درست نیست. به هرحال شگردهای فدراسیون‌ها متفاوت است. شاید فشار بیاورند که طرف خودش برود و فدراسیون هم بگوید که خودش استعفا داده است.

در دوران انتقالی و سرپرستی فدراسیون همیشه این داستان‌ها وجود دارد و افرادی دور هم جمع می‌شوند که همگن نیستند و عدم همخوانی مدیریت به وجود می‌آید، شاید در فدراسیون ما هم باشد. ثبات زمانی به وجود می‌آید که رئیس جدید بیاید و افراد مورد نظر خود را انتخاب کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دوومیدانی استعفا فدراسیون عباس فتحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران

به گزارش قدس آنلاین، در چند روز گذشته فدراسیون فوتبال در ادامه قوانین جدید این فصل، این بار سراغ صحبت‌های اعضای تیم‌ها رفت و اعلام کرد که بیانیه‌ها و مصاحبه‌های غیر فنی اعضای تیم‌ها علیه فدراسیون، سازمان لیگ، هیات فوتبال استان، باشگاه‌ها، کمیته‌های فدراسیون و اعضای باشگاه‌ها جریمه حداقل ۲ میلیارد تومانی در پی خواهد داشت که البته این قانون سکه‌ای است که دو رو دارد.

با اینکه هدف فدراسیون‌نشینان از این قوانین جلوگیری از حواشی میان باشگاهی و درگیری‌های رسانه‌ای است اما در سوی دیگر می‌تواند دموکراسی و حق انتقاد را از روح فوتبال بگیرد و تیم‌ها حق خود را در حال ضایع شدن ببینند. البته این محکومیت‌ها عموما دامن‌گیر تیم‌هایی می‌شود که در جنگ رسانه‌ای کمتر از رقبا دست دارند و با افزایش بار مالی، رغبتی به ادامه نخواهند داشت.

مجتبی فریدونی، مدیرعامل پیشین ذوب‌آهن در این باره گفت: جریمه‌های فدراسیون بار مالی باشگاه‌ها را سنگین‌تر کرده و شاید لیگ را از پویایی خارج کند. باشگاه‌ها همین الان هم در بودجه‌هایشان مشکل دارند و پرداختی‌هایشان عقب افتاده است. باشگاهی که در مخارج فعلی‌اش مانده، جریمه را نمی‌تواند بپردازد.

فریدونی همچنین با انتقاد از «سیاست کسب درآمد فدراسیون از طریق جرایم،» ادامه می‌دهد: رویکرد سازمان لیگ در این مدت تنها جریمه کردن است و ظاهرا تنها ممر درآمدی سازمان لیگ و فدراسیون است. درست است که این جرایم بازدارندگی ایجاد می‌کند اما به هر حال بازیکن یا سرمربی تحت شرایط و فشار بازی ممکن است چیزی بگوید و نمی‌توان آن را با جرایم کنترل کرد. لیگ همین است و شاید با این قوانین آزادی انتقاد گرفته شود.

فرشید طالبی، بازیکن پیشین سپاهان نیز تصمیمات فدراسیون را پاک کردن صورت مساله دانست و در خصوص راه حل درست گفت: باید مشکلات را بپذیرند و برای حل آن اقدام کنند. برای این کار باید به جای اتخاذ تصمیمات سفت و سخت، با شیوه هم‌اندیشی پیش بروند.

او خاطرنشان کرد: در لیگی که تمام تیم‌ها مشکل و شکایت دارند، پس قطعا یک جای کار می‌لنگد. باید به جای محکومیت، هم‌اندیشی شود. کمیته انضباطی امسال پول کمی از جرایم نگرفته و فکر کنم لیگ ما با پول جرایم می‌چرخد! باید فدراسیون بپذیرد که در این قوانین ابهاماتی وجود دارد که باید رفع شوند.

طالبی ادامه داد: قبول دارم که برخی تیم‌ها شور موضوع را درمی‌آورند و این هم بد است. انتقاد و بیان مشکل، روش دارد. اگر قرار است حقی ضایع نشود تا زمان ورود VAR حل نخواهد شد.

مجید محافظت‌کار، مربی تیم آلومینیوم نیز در واکنش به این موضوع تصریح کرد: ما موظفیم که به قانون احترام بگذاریم اما اگر قوانین به طور یکسان اجرا شوند. اگر سرمربی تیم ما به خاطر یک مصاحبه سریعا محروم می‌شود، برای دیگر تیم‌ها نیز همین طور باشد. همسان نبودن در اجرای قوانین ما را اذیت می‌کند ولی باید احترام بگذاریم.

با این حال ابراهیم صادقی، مربی ذوب‌آهن معتقد است که بیانیه‌نویسی هیچ کمکی به فوتبال نمی‌کند و باید به مسائل فنی بپردازیم.

قوانین باید ابتدا به تصویب هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برسند و اجرایی شوند اما شاید تدوین این مقررات دست فضاهای رسانه‌ای غیررسمی را به فضای انتشار محتوا باز کند که حقوق تیم‌ها در این موضوع یکسان نخواهد بود و همین امر می‌تواند تنش در بازی‌های حساسی چون تقابل سپاهان و پرسپولیس را بیشتر کند.

دیگر خبرها

  • ممبینی: نمی‌توانیم درباره VAR خیلی اطلاعات بدهیم
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • واکنش سرپرست دوومیدانی به بدهی‌ها/ بدهکار نباشیم، فدراسیون نیستیم
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم
  • مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی انتخاب شد
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • رقابت‌های آزاد دوومیدانی به تعویق افتاد
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران