Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@10:29:36 GMT

کاهش دما و وزش باد شدید اصفهان را دربر می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۷۵۹۷۷

کاهش دما و وزش باد شدید اصفهان را دربر می‌گیرد

کارشناس هواشناسی استان اصفهان گفت:فردا در بیشتر مناطق استان با وزش باد نسبتاً شدید مواجه هستیم و دما 3 تا 6 درجه کاهش می‌یابد.

حجت‌اله علی‌عسگریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت جوی استان اصفهان اظهار داشت: نقشه‌ها بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار تا اوایل وقت فردا بر روی استان اصفهان است و بر این اساس امروز در بسیاری از مناطق استان شاهد بارش برف و باران به ویژه در مناطق غرب و جنوب و گاهی کاهش دید افقی و مه‌آلودگی در مناطق غرب و جنوب استان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس هواشناسی استان اصفهان با بیان این‌که این سامانه ناپایدار از روز یکشنبه از مناطق شرقی استان اصفهان خارج می‌شود، افزود: فردا در بیشتر مناطق استان با وزش باد نسبتاً شدید مواجه هستیم و دما 3 تا 6 درجه کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: سردترین نقطه استان بوئین‌میاندشت منفی 5 و گرم‌ترین هم خور و بیابانک با 14 درجه و اصفهان حداقل و حداکثر صفر و 5 پیش‌بینی می‌شود.

علی‌عسگریان با اشاره به بارش‌های 24 ساعت گذشته در شهرستان‌های استان اصفهان عنوان کرد: فریدون‌شهر 9.2، خوانسار 7.2، بویین‌میاندشت 6.4، سمیرم 5.8، شهرضا 5.7، چادگان با 5.3، داران 5،  گلپایگان 4.7، دهاقان 3.7، نطنز 1.8 و میلی‌متر و میمه، مبارکه، زرین‌شهر، خور و بیابانک و چوپانان زیر یک میلی‌متر ثبت شده و بارش برف در چادگان 4، خوانسار و داران 7 و فریدون شهر 9 سانتی‌متر گزارش شده است.

انتهای پیام/63101/م30/

منبع: فارس

کلیدواژه: کارشناس هواشناسی استان اصفهان بارش باران در اصفهان وضعیت جوی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق

صادق ضیاییان گفت: جمعه در خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، شنبه در برخی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود. همچنین تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران شنبه ( ۸ اردیبهشت) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی یک شنبه (۹  اردیبهشت)  کمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس‌فردا شهرکرد با کمینه ۳ و ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۹ و ۴۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • کاهش دمای هوا در استان
  • سامانه بارش‌زا بهاری در راه اصفهان / هوا ۳ تا ۵ درجه سردتر می‌شود
  • خراسان رضوی بارانی می شود
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد