Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:50:04 GMT

«سردار سلیمانی» اسطوره ای ماندگار در دل تاریخ است

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۷۶۲۲۹

«سردار سلیمانی» اسطوره ای ماندگار در دل تاریخ است

حسین الماسی در خصوص شهادت «سردار حاج قاسم سلیمانی» در گفت و گو با خبرنگار مهر با طرح این سؤال که چرا استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا دست به ترور ناجوانمردانه سردار مقاومت زدند؟ اظهار داشت: «حاج قاسم سلیمانی» نابغه نظامی و سیاسی بود که در مکتب اسلام و امام خمینی و رهبری تربیت شده و خود مکتب ساز بود که در مکتبش ارتشی بزرگ از ملت های مختلف مسلمان از لبنان گرفته تا عراق، سوریه، ایران، افغانستان و پاکستان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه «حاج قاسم» روحیه و فرهنگ جبهه و جهاد را در کشورهای منطقه گسترش داده بود، افزود: این سردار شهید باحضور خود در عرصه های مختلف منطقه و بین المللی تأثیرگذار بزرگی بود و بارها نقشه های نظامی و امنیتی استکبار جهانی را بهم زده و استکبار جهانی را بارها شکست داده بود.

الماسی نقش «حاج قاسم» را در عرصه های مختلف بین المللی مهم دانست و گفت: شهید سلیمانی در جبهه های مختلف با نقشه ها و طرح های خود به دشمنان سیلی زده بود لذا دشمن جرئت رؤیارویی مستقیم با او را نداشتند.

به گفته او به خاطر همین ترس دشمن بود که با بدترین روش و ناجوانمردانه ترین وسیله «سردار سلیمانی» را به شهادت رساندند و با ترور، این فرمانده نخبه و شجاع را از ما گرفتند.

مطابق اظهارات الماسی در مکتب «حاج قاسم سلیمانی» انسان های زیادی رشد کرده اند و رشد خواهند کرد و استکبار جهانی را به ذلت و خواری خواهند کشاند.

او با اشاره به اینکه «حاج قاسم» سردار مقاومت و ایستادگی، مردانگی، شرف و عزت بود، تصریح کرد: سردار اسطوره خستگی ناپذیری بود که برای ایرانیان و مسلمانان مایه فخر و مباهات بود، رزمنده دلاور و فرمانده شجاعی بود که نامش لرزه بر اندام دشمنان می انداخت.

فرماندار قروه «سردار سلیمانی» را اسطوره واقعی دانست و بیان کرد: این اسطوره در دل تاریخ مانا خواهد ماند و بی گمان رزمندگان همراه او و همرزمانش در سرتاسر منطقه که حضور دارند انتقام او را خواهند گرفت و امروز شهادت او راهی برای ایستادگی و مقاومت بیشر در مقابل استکبار جهانی است.

کد خبر 4816665

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم سلیمانی شهرستان قروه ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی 9 دی سردار سلیمانی بوشهر ایلام خطبه های نماز جمعه قزوین شیراز گرگان مشهد شهادت انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سرمربی مارادونا هم به ال‌دیه‌گو پیوست

سزار لوئیس منوتی، یکی از بزرگ‌ترین اسطوره‌های تاریخ فوتبال آرژانتین، در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ قهرمان جهان در سال ۱۹۷۸ میراثی فراموش‌نشدنی در فوتبال از خود به جای گذاشت. مرد روزاریو و یکی از مهم‌ترین افراد تاریخ فوتبال آرژانتین و جهان، اگرچه به‌عنوان یک فوتبالیست دوران حرفه‌ای خوبی داشت اما به‌عنوان مربی به شکوه خود رسید و بهترین روزهای عمرش را در آن بازه سپری کرد.

"ال‌فلاکو" که کشورش را برای نخستین‌بار قهرمان جام جهانی کرد، اولین سرمربی بود که دیگو مارادونا را به تیم ملی فراخواند و همچنین مربی او در بارسلونا هم بود. منوتی طی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳، یکی از اعضای کادر اجرایی تیم ملی آرژانتین بود.

 منوتی دوران مربی‌گری را با هدایت نیوولز آغاز کرد و سپس قهرمانی با اتلتیکو هوراکان در سال ۱۹۷۳ او را به تیم ملی آرژانتین رساند. او می‌دانست چگونه تیم ملی را به سبک خود بسازد و همین کار را هم کرد. او تیمی هجومی ساخت که در سال ۱۹۷۸ قهرمان جام جهانی شد و بر بام فوتبال جهان ایستاد. 

پس از ناامیدی در سال ۱۹۸۲ و حذف از جام جهانی، او به بارسلونا پیوست و در آنجا سه عنوان قهرمانی به‌دست آورد. منوتی همچنین در دو دوره هدایت بوکا جونیورز را برعهده داشت. سه دوره هم در ایندیپندنته حضور داشت و تا زمان بازنشستگی در سال ۲۰۰۷ در باشگاه‌های اتلتیکو مادرید، ریورپلاته، پنیارول، تیم ملی مکزیک، سمپدوریا، روزاریو سنترال، پوئبلا و تکاس هم مربی‌گری کرد.

او که همیشه مردی محترم در فوتبال آرژانتین بود، در چند وقت اخیر خود را وقف حضور در مدیریت و مشورت در خصوص روند تیم ملی کرده بود. او یکی از حامیان لیونل اسکالونی بود که درنهایت منجر به قهرمانی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ شد.

این مربی آرژانتینی پرافتخار روز یکشنبه در سن ۸۵ سالگی درگذشت.او دریک ماه گذشته به دلیل مشکلات خونی در بیمارستان بستری بود. او بخش قابل توجهی از تاریخ فوتبال را به خود اختصاص داده و انتظار می‌رود در ساعات آینده باشگاه‌های زیادی به این اتفاق تلخ واکنش نشان دهند.

دیگر خبرها

  • اولین سرمربی مارادونا هم به ال‌دیه‌گو پیوست
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • «سزار لوئیس منوتی» اسطوره فوتبال آرژانتین در سن 85 سالگی درگذشت
  • پاکو خنتو، اسطوره‌ای که به تنهایی از اتلتیکو مادرید جام لالیگا برده است!
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • تاریخ بشریت ادامه راه انبیاء در مبارزه با جریان استکبار است
  • تاریخ مراسم تشییع صدای ماندگار ورزش اعلام شد
  • مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است