Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، روزنامه الشرق الاوسط از نشست فرماندهان نظامی عربستان با همتایان خود از میان کشورهای دوست سعودی به منظور بررسی احتمال حمله یمنی‌ها به عربستان یا دیگر کشورهای عضو ائتلاف متجاوزان علیه یمن خبر داد.

بنا به اعلام الشرق الاوسط، فرماندهان نظامی ارشد عربستان با فرماندهان و مقامات نظامی جمعی از کشورهای دوست برای اتخاذ راهبرد پیشرفته در تعامل با حوثی‌ها در صورت حمله آنها به تاسیسات نظامی و اقتصادی کشورهای عضو ائتلاف تشکیل جلسه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آن گونه که الشرق الاوسط بر اساس داده‌های دریافتی خودآورده است، این راهبرد شامل آمادگی برای حمله‌ای نظامی به رهبران یمن است که به ادعای شرکت کنندگان در نشست مذکور، حمله‌ای دردناک علیه کسانی است که  راه حل سیاسی را متوقف کرده‌اند و مقرها و منافع آنها در یمن در کانون هدف گیری ائتلاف عربی قرار می‌گیرد.

به ادعای الشرق الاوسط در این نشست گفته شده که حملات به یمن توسط سامانه‌های رهگیری و هدف‌گیری بسیار پیشرفته‌ای که وارد یمن شده است، انجام می‌شود که از جمله آن استقرار جنگنده‌های کشورهای دوست عربستان و رادارها و سامانه‌های پدافند هوایی و تسلیحات منحصر به فرد و مدرن است.

در همین خصوص هم یک مقام سعودی در گفت‌وگو روزنامه الشرق الاوسط ادعا کرده است، ائتلاف تحت رهبری عربستان به آتش‌بس و اقدامات سیاسی و نظامی برای حفظ آتش بس و حمایت از تلاش‌های سازمان ملل به منظور ایجاد راه حل سیاسی جامع میان طرف‌های یمنی پایبند است.

ائتلاف سعودی در حالی ادعای حمایت از راه حل سیاسی در یمن می‌کند که حملات روزمره زمینی و هوایی آن به یمن ادامه دارد.

تاکید ایران به پاسخ تلافی جویانه به حمله تروریستی آمریکا که با شهادت سردار شهید سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و همرزمانش همراه شد، موجی از ترس و وحشت را به دل آمریکا و متحدان آن در منطقه انداخته است.

به گفته الشرق الاوسط قرار است، «خالد بن سلمان»، معاون وزیر دفاع عربستان طی امروز و فردا عازم آمریکا و سپس انگلیس شود تا درباره ضرورت کاستن از تنش‌ها با مقامات این کشورها گفت‌وگو کند.

 «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان هم شامگاه شنبه با رئیس جهور عراق تماس تلفنی برقرار کرده و خواستار اتخاذ تمامی اقدامات مورد نیاز برای کاهش تنش در منطقه شد.

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی هم پس از آن با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق تماس تلفنی گرفت و درباره اوضاع عراق و منطقه با او گفت‌وگو کرد و کاستن از تنش‌ها در منطقه را خواستار شد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هم از روز جمعه تاکنون گفت‌وگوهای تلفنی متناوبی را با مقامات اروپایی و عربی درباره اقدام تروریستی خود در به شهادت رساندن سردارسلیمانی و همرزمانش داشته است.

آمریکا بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) با حمله پهپادی، قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده الحشدالعشبی عراق شهید کرد.

شورای عالی امنیت ملی ایران در جلسه فوق العاده روز جمعه خود با بررسی ابعاد مختلف ترور شهید سلیمانی، تصمیمات مقتضی را اتخاذ و اعلام کرد: رژیم ایالات متحده آمریکا مسئول عواقب کلیه تبعات این ماجراجویی جنایتکارانه خواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور به دعوت ولیعهد سعودی برای حضور در نشست مجمع جهانی اقتصاد عازم ریاض شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه‌ای اظهار داشت «محمد شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد پیرامون همکاری جهانی، رشد و انرژی که در ریاض برگزار می‌شود، عازم عربستان شده است.

بر اساس این اطلاعیه، سفر شهباز شریف در پی دعوت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «کلاس شواب» بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره مجمع جهانی اقتصاد صورت می‌گیرد.

نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی قرار است از 28 تا 29 آوریل در ریاض برگزار شود.

اطلاعیه می‌افزاید شهباز شریف را یک هیئت بلندپایه شامل «محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه و «محمد اورنگ زیب» وزیر دارایی پاکستان همراهی خواهند کرد.

پاکستان و عربستان: از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود/ طالبان به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگزاردچشم انداز مناسبات عربستان سعودی و پاکستاناعطای بالاترین نشان پاکستان به وزیر دفاع عربستان سعودی

هیئت پاکستانی در این سفر در مورد موضوعات مربوط به اقدامات تجاری و سرمایه‌گذاری، چارچوب‌های سرمایه‌گذاری جدید، بازسازی زنجیره تأمین، رشد پایدار و چشم‌انداز انرژی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

اطلاعیه افزود در حاشیه نشست اصلی، نخست‌وزیر پاکستان و هیئت همراهش با سران کشورهای جهان از جمله سران عربستان سعودی و سران سازمان‌های بین‌المللی دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است