Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مختاری با بیان‌اینکه سردار سلیمانی خط مقدم مبارزه با افراطی‌گری بود، گفت: وی در راستای خرافه‌زدایی از بدنه جهان اسلام تلاش وافری انجام داد و از این جهت یک نماد محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسین مختاری» در گفت وگو با خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به مولفه هایی که سبب شد تا سردار شهید سلیمانی در میان اقشار مختلف مردم تا این اندازه محبوب باشد، اظهار کرد: البته طبیعی است که بر اساس مبانی وحیانی اسلام، برجستگی انسان به مجاهدت و تلاش روزافزون برای جامعه است، چنانکه سردار سلیمانی این رویه را داشت و برای مردم کار می کرد و از این نظر در میان همه اقشار محبوب دل ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: آنچه که در سردار سلیمانی سراغ داریم آن است که جهاد او در راه خدا شکل گرفت، تلاشش برای رضایت حضرت حق و در راستای تقویت بنیه دینی جامعه بود، در راستای احیای اسلام ناب حرکت می کرد، اینکه تعبیر اسلام ناب می کنم یعنی سردار سلیمانی خط مقدم مبارزه با افراط و افراطی گری بود، در حقیقت رهبری و هدایت جمع فراوانی از مدافعان مقاومت را بر عهده داشت و عملا در سنگر مبارزه با جهل و نادانی و خرافه قدم بر می داشت و به یک معنا در خرافه زدایی و آگاهی بخشی جامعه و همچنین  مقابله با گروهک های ضاله و فرقه هایی که به نام اسلام در خدمت استکبار جهانی بودند و چهره اصیل اسلام را پدیدار می کردند به مقابله برخاسته بود.

 

حجت الاسلام مختاری تاکید کرد: در حقیقت او تمام معادلات منطقه را که توسط استکبار جهانی تایید شده بود، بر هم زد و حضورش در سنگرها و میادین مبارزه با داعش و گروه‌های افراطی نماد اصلی مقاومت بود و می توان گفت که او با منطق و خرد و با الهام از تعالیم آسمانی اسلام و در حقیقت با بهره گیری از سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در برابر دشمنان اسلام ایستاد و مقابله کرد و آن شجاعت و آن عزت و علو و کرامت بشری را به جهانیان نشان داد.

 

وی در مورد تاثیر فکری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر جهان اسلام ابراز کرد: آن شهید بزرگوار برای نجات مسلمانان از دست فرقه های نوظهور تلاش کرد، در حقیقت یک وجه مشترکی که میان همه مسلمانان در عرصه بین الملل وجود دارد صیانت از ارکان دین است، سپهبد سلیمانی در برابر خشونتی که گروه داعش از خود نشان می داد، مقابله کرد، سردار سلیمانی مهرورزی و رحمة للعالمین بودن پیامبر اسلام(ص) را متبلور کرد و به دنیا نشان داد که اسلام دین رأفت و همزیستی مسالمت‌آمیز است.

 

حجت الاسلام مختاری افزود: سردار شهید سلیمانی نشان داد که اسلام دین حیات، منطق و استدلال است و این دین بر همه ادیان و گرایش ها و مکاتب برتری دارد و در حقیقت او توانست آن آیات قرآن و آن سنت نبی مکرم اسلام(ص) را که در راستای احیای فکری جامعه است به جهان معرفی کند و بهحق توانست موفقیت هایی را کسب کند، بنابراین، امروز نه تنها ایران که در بسیاری از کشورها خصوصا بلاد اسلامی از او به عنوان چهره شجاع و قوی و در عین حال چهره منطقی مقاومت در برابر ریشه کن کردن خشونت فردی و اجتماعی یاد می شود.

 

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به نظرم سردار شهید سلیمانی می تواند برای جوانان ما و ابنا بشر الگو باشد به ویژه برای مسلمانان معلم و مربی خوبی است، او پاکی و اخلاص و صداقت و دفاع جانانه ای از ارکان دین داشت و هرگز در برابر استکبار جهانی کوتاه نیامد. او از این نظر یک نماد برای جهان اسلام است.

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی سردار حاج قاسم سلیمانی نماز جمعه حجت الاسلام مختاری سردار سلیمانی جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم

مسئول سازمان بسیج سازندگی از اجرای بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی از سوی این سازمان در سراسر کشور تا پایان سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار محمد زهرایی در نشستی خبری، شعار امسال هفته بسیج سازندگی را «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» اعلام کرد و گفت: این شعار سه جنبه را دنبال می‌کند؛ همه در کنار هم بودن، وجود تشکیلات مردمی و خدمت‌رسانی خادمان ملت و جهادگران، سه جنبه شعار منتخب بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی کشور است،. بسیج از انقلاب و از مردم، جداشدنی نیست؛ اعتقاد ما این است که هر کسی که دغدغه انقلاب و مردم را دارد بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اقدامات این سازمان در سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته، بیش از ۳۳ هزار مسکن از سوی کمیته امداد احداث شد که ۱۱ هزار واحد از این تعداد را بسیج سازندگی ساخته بود. بسیج دارای دو قرارگاه «سازندگی و محرومیت زدایی» و «اقتصاد مقاومتی» است که عمده مسئولیت و امور این دو قرارگاه بر دوش سازمان بسیج سازندگی است که با توجه به شعار سال، عمده تمرکز بسیج سازندگی در سال جاری، معطوف به تولید خواهد بود.

زهرایی با اشاره میزان ثبت و فعالیت گروه‌های جهادی در بسیج سازندگی طی سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته، ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج سازندگی پیوستند و ثبت شدند و مجوز فعالیت گرفتند. در حال حاضر سازمان بسیج سازندگی از ظرفیت ۵۱ هزار گروه جهادی فعال در سطح کشور بهره‌مند است و در طول سال گذشته ۲۳ هزار گروه جهادی در رزمایش فاطمی شرکت کردند و خدمات مختلفی را به مردم ارائه دادند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های بسیج سازندگی در سال جاری، گفت: از مدرسه جهاد رونمایی و اجلاسیه ملی «شهدای جهاد خدمت» هم برگزار خواهد شد. همچنین در جریان طرح «از آبخیز تا جالیز» چند صد پروژه در هفته بسیج سازندگی سال جاری افتتاح می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: در سال گذشته ۳۴ هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی، تامین و توزیع شد و بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سراسر کشور به اجرا در آمد. بسیج سازندگی طی سال گذشته ۱۲۳ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داد؛ بستر کار ما صندوق‌های قرض الحسنه است و ۳۰ هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند. در سال گذشته با احیای واحدهای صنعتی، از نابودی ۲۷ هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.

زهرایی با اشاره به ایجاد ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی تاکنون، از افتتاح چندین دهکده دیگر اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج سازندگی سال جاری خبر داد و گفت: بسیج همچنین در موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان، طی سال گذشته ۵ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان به دانشگاه تهران اعطا شد
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان یونسکو به دانشگاه تهران اعطا شد
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟