Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه " تایمز او ایندیا" روز یکشنبه  به نقل از یک مقام هندی  نوشت: پمپئو در دیدار خود با سفیر هند مدعی شده است که آمریکا متعهد به کاهش تنش در منطقه است و ترور سردار سلیمانی به عنوان یک اقدام دفاعی و به منظور محافظت از جان آمریکایی ها انجام شده است.

آمریکا در حالی مدعی کاهش تنش در منطقه  است که به دستور مستقیم دونالدترامپ رییس جمهوری این کشور  قاسم سلیمانی فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ترور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند به طور خاص نگران افزایش تنش ها میان ایران و آمریکاست. این امر به دلیل روابط دهلی نو با تهران و همچنین حضور بیش از ۸ میلیون نفر هندی در خاورمیانه و کسب درآمد ۷۰ میلیارد دلاری از این افراد است.

بسیاری در هند معتقدند که اقدام یک جانبه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، دهلی نو را در شرایط بسیار دشواری قرار داده است. هند روز جمعه در بیانیه ای خواهان خویشتنداری طرف ها شد و اعلام کرد که جهان از افزایش تنش ها در خاورمیانه نگران است.

دهلی نو همچنین نگران آینده پروژه خود در بندر چابهار ایران است. آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود که به هند برای ادامه سرمایه‌گذاری در پروژه چابهار یک «معافیت محدود» داده است.

بندر چابهار ایران به دلایل و  جنبه های مختلف برای هند اهمیت زیادی دارد  و مهمترین دلیل آن موقعیت راهبردی این بندر است. با ادامه اختلافات با کشور های همسایه خود از جمله پاکستان و  چین، هند تصمیم گرفته است تا یک مسیر جدید برای دسترسی به کشور های غرب و آسیای مرکزی ایجاد کند و منافع خود را در افغانستان محسور در خشکی گسترش دهد.

پهپادهای آمریکایی بامداد جمعه به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق را به همراه هشت نفر دیگر در مسیر فرودگاه بغداد ترور کرده و به شهادت رساندند.

اقدام تروریستی ترامپ با واکنش شدید جهانی حتی طیف‌های دموکرات در آمریکا روبرو شد. همچنین هزاران آمریکایی روز شنبه در ۷۰ شهر آمریکا در اعتراض به اقدام تروریستی دولت ترامپ در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تظاهرات کردند.

برچسب‌ها هند ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی دونالد ترامپ هند ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۷۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت

فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت

دیگر خبرها

  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی