Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا مناقشات و بحث‌های زیادی در دولت ائتلافی آلمان درباره چگونگی پیشبرد عملیات ارتش آلمان در عراق به دلیل ترس‌ها و نگرانی‌ها از انتقام ایران شکل گرفته است. ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم هفته نامه "اشپیگل" در گزارشی به شکل گرفتن مناقشات و بحث هایی بین سیاستمداران و مقامات بلند پایه آلمانی بر سر چگونگی ادامه عملیات نظامی در عراق بعد از ترور سردار سلیمانی پرداخته و این پرسش را مطرح کرد که آیا ارتش آلمان با وجود تنش های روزافزون بین ایران و آمریکا باید به عملیات نظامی خود در عراق ادامه دهد؟

درباره پاسخ این پرسش نه تنها ائتلاف دولتی و اپوزیسیون بلکه احزاب دولتی آلمان هم با هم اختلاف نظر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"ساسکیا اسکن"، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان در سخنانی پیشبرد این عملیات را زیر سوال برده و گفته است که این ماموریت باید در صورت تغییر شرایط مکانی احتمالا مورد بازنگری قرار گیرد. وی البته با درخواست ها برای بازگشت سریع نیروهای آلمانی از خاک عراق موافق نیست.

حزب دولتی آلمان: ترور سردار سلیمانی به ضرر آمریکا تمام می‌شودتحلیل عواقب ترور "سردار سلیمانی" همچنان در صدر اخبار رسانه‌های آلمانیرسانه آلمانی: آمریکا نمی‌داند چگونه با نفوذ روزافزون ایران در عراق مقابله کندواکنش رسانه های آلمانی به ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا/ اقدامی تنش زا و احمقانه

با این همه سیاستمداران اتحادیه احزاب متحد مسیحی قاطعانه مخالف بازی های فکری برای بازگشت نیروها از عراق هستند.

"نوربرت روتگن"، از سیاستمداران بلند پایه حزب دموکرات مسیحی آلمان در توجیه لزوم ماندن نیروهای آلمانی در عراق گفت: تقویت ارتش عراق برای اینکه این کشور به عنوان یک دولت در دراز مدت بتواند امنیت شخصی خود را تضمین کند مهم است.

"یوهانس وادپول"، معاون رئیس فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم در این باره گفت که آلمان علاقمند به پایداری منطقه است و ما این هدف را با بازگشت نیروها و نگاه کردن از دور به دست نمی آوریم.

حدود 90 نیروی نظامی آلمانی در حال حاضر در عراق مستقر هستند و آموزش نیروهای دولتی و نیروهای کرد در شمال عراق را بر عهده دارند. بعد از ترور سردار سلیمانی این عملیات ارتش آلمان در حال حاضر به حال تعلیق درآمده است.

اسکن، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان تاکید کرد که این ماموریت به حال تعلیق درآمده و سریعا خاتمه نیافته چرا که شرایط در حال حاضر قابل ارزیابی نیست. حالا (تعلیق این عملیات) برای امنیت نیروهای ما تصمیم درستی است و بعد از آن ما باید ببینیم که شرایط چگونه تغییر می کند.

وی با درست خواندن ماموریت ارتش آلمان در عراق گفت که اما وقتی شرایط در معرض خطر تشدید قرار دارد ما باید از نیروهای خود حمایت کنیم.

رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان گفته است که بعد از حمله تروریستی آمریکا علیه سردار سلیمانی یک تنش زایی بسیار خطرناک رخ می دهد. وی درباره واکنش های احتمالی ایران به این اقدام آمریکا ابراز ترس و نگرانی کرد.

در این میان برخی از سیاستمداران حزب سبز، چپ ها و لیبرال دموکرات ها در آلمان خواهان پایان این عملیات هستند. رئیس حزب سبز آلمان خواستار خروج سریع همه نیروهای آلمانی از عراق شده است. وی با اشاره به تنش های روزافزون بین ایران و آمریکا گفته است که به این ترتیب امنیت نیروهای ما در عراق دیگر قابل تضمین نیست. وی تاکید کرد که ما از دولت آلمان درخواست می کنیم تخلیه سریع همه نیروهای آلمانی را آغاز کند. وی پایبندی به عملیات ارتش آلمان در عراق را غیر مسئولانه ارزیابی کرده است.

"کلایدیا رات" از دیگر نمایندگان بلند پایه حزب سبز آلمان البته موضع محتاطانه تری اتخاذ کرده و تنها خواستار یک بازنگری عمومی در این عملیات شده است. وی تعلیق این عملیات را تصمیم کاملا درستی ارزیابی کرده است. وی بر لزوم یافتن یک راه حل سیاسی برای این بحران تاکید کرده است.

نیروهای ارتش آلمان مستقر در عراق بعد از حمله آمریکا به کاروان حامل سردار سلیمانی در عراق که به شهادت این سردار بلند پایه ایرانی منجر شد اقدامات امنیتی خود را تشدید می‌کنند.

بامداد جمعه سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و برخی از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد جنایتکارانی که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند، در زمان و مکان مناسب با انتقام سختی مواجه خواهند شد‎.

/انتهای پیام

R31356/P/S8,89,90,95,1128/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عراق" سردار قاسم سلیمانی اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق سردار قاسم سلیمانی اخبار آلمان اخبار عراق سردار قاسم سلیمانی اخبار آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۷۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه پاکستانی داون، پلیس و نیروهای امنیتی پاکستان در جریان عملیاتی دست کم ۱۰ تروریست را در مناطقی از ایالت‌های بلوچستان و خیبرپختونخواه کشتند.

سرویس مطبوعاتی ارتش پاکستان با صدور بیانیه‌ای در این ارتباط اعلام کرد که این رخ‌داد در تبادل آتش جداگانه در مناطقی از ایالت‌های بلوچستان و خیبرپختونخواه رخ داده است.

شاخه رسانه‌ای ارتش پاکستان در این باره خبر داد که ۶ تروریست در یک عملیات اطلاعاتی که توسط نیروهای امنیتی در منطقه وزیرستان شمالی واقع در خیبرپختونخواه انجام شد، کشته و مخفیگاه آنها نیز منهدم شد.

از سوی دیگر، اداره مبارزه با تروریسم (CTD) بلوچستان پاکستان اعلام کرد که ۴ تروریست در این ایالت کشته شدند.

به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان (ISPR)، نیروهای امنیتی این عملیات را در پی گزارش‌هایی مبنی بر حضور تروریست ها در منطقه انجام دادند.

ارتش پاکستان در بیانیه خود تصریح کرد: عملیات پاکسازی در این منطقه در حال انجام است.

کد خبر 6097479

دیگر خبرها

  • عملیات جدید مقاومت اسلامی عراق علیه رژیم صهیونیستی
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • وعده صادق، عبور از بازدارندگی خودساخته رژیم صهیونیستی بود
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • سرلشکر رشید: رژیم صهیونیستی جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • رشید:۲۴۰جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد