Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@10:55:50 GMT

از پرونده شورای شهری‌ها چه خبر؟!

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۷۸۰۸۲

از پرونده شورای شهری‌ها چه خبر؟!

پرونده شورای شهری‌ها در شورای حل اختلاف کرمانشاه بعد از یکسال همچنان بلاتکلیف مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از مرصادنیوز پرونده شورای شهری‌ها که سال گذشته به دلیل عدم انتخاب شهردار این کلانشهر به شورای حل اختلاف استان ارجاع شده بود تاکنون بدون اعلام نتیجه رسمی در خصور مختومه شدن یا نشدن آن بلاتکلیف مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار: اطلاعی ندارم

فضل الله رنجبر، فرماندار کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز در این خصوص اظهار داشت: رسیدگی به موضوع پرونده اعضای شورای شهر از استانداری پیگیری باید شود. بنده به عنوان شاکی پرونده را برای رسیدگی ارجاع دادم.

وی درباره طولانی شدن فرآیند رسیدگی به این پرونده، گفت: رسیدگی به این موضوع از دستور کار فرمانداری خارج است و ما وظیفه خود را انجام داده ایم.

فرماندار کرمانشاه افزود: اطلاعی از آخرین وضعیت پرونده مذکور ندارم. ادامه روند پیگیری موضوع باید از طریق مدیرکل دفتری اموری شهری و معاون عمرانی استانداری پیگیری شود.

مدیرکل دفتر امور شهری: موارد دیگری در این پرونده وجود دارد، قابل پیگیری است

سعید سلیم ساسانی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: به منظور رسیدگی به پرونده تعلل در انتخاب شهردار کرمانشاه، موضوع به شورای حل اختلاف ارجاع و یک تیم کارشناسی تشکیل شد.

وی افزود: در حین بررسی اینکه تخلفی رخ داه یا خیر، شورای شهر نسبت به انتخاب شهردار اقدام کرد، بنابراین ایراد اصلی شورای شهر که انتخاب شهردار بوده عملا رفع شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه گفت: همچنین طبق قانون شوراها در شهرهای بالای 200 هزار نفر شهردار از طریق وزارت کشور تائید صلاحیت می شود برهمین اساس اعضای شورای شهر، موضوع را برای پیگیری به وزارت کشور ارجاع دادند.

سلیم ساسانی بیان کرد: با توجه به اینکه ایراد وارده عملا رفع شده پرونده چندان جدی بررسی نمی شود البته اگر موارد دیگری در این پرونده وجود دارد، قابل پیگیری است.

وی عنوان کرد: تخلف رفع شده انتخاب شهردار بوده و در مقطعی که در حال رسیدگی بوده، شهردار انتخاب می شود و وزارت کشورکارهای تائید صلاحیت را انجام داده است.

سلیم ساسانی گفت: رای صادر شده توسط شورای حل اختلاف استان نیازمند تائید شورای حل اختلاف در کشور است.

وی با بیان اینکه قانون برای انتخاب شهردار، سه ماه فرصت می دهد، افزود: به طور مداوم به شوراها توصیه می شود در اسرع وقت نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند زیرا سرپرست لطماتی را به دنبال دارد.

سلیم ساسانی با تاکید بر اینکه انتظار می رود شورای اسلامی شهر به درستی به وظایف خود عمل کند، عنوان کرد: وقتی وزارت کشور حکم شهردار را صادر می کند طی رونوشتی به شورای شهر اعلام می کند که وظیفه نظارت و حفظ شرایط بر عهده آنها است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در صورتی که اعضای شورای شهر به وظایف خود به درستی عمل نکنند عملکرد آنها سبب خواهد شد مردم مجدد این افراد را انتخاب نکنند.

با توجه به شرایط فعلی و مشکلاتی که بین شورای شهری‌ها و شهردار ایجاد شده ضرورت دارد شورای حل اختلاف استان هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی و نتیجه را به صورت شفاف اعلام کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش

به گزارش خبرآنلاین از مهر، سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده چای دبش نیز تاکید کرد: از همان ابتدا پرونده‌ای قضایی تشکیل و بازپرس پرونده تحقیقات کاملی را انجام داد و برخی افراد از جمله صاحب اصلی چای دبش بازداشت شد و برخی با قرارهای لازم صادر شدند و پرونده پس از طی مراحل در حال صدور قرار نهایی بود که جرم جدیدی کشف شد، تعدادی مهر مربوط به شرکت های داخلی و خارجی در محلی کشف شد که تحقیقات در حال انجام است و به دلیل اینکه موضوع جدیدی است که لازم بود در این زمینه نیز تحقیقات لازم از متهمان صورت گیرد به محض تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی لازم می‌شود و پرونده به دادگاه ارسال می‌شود.

جهانگیر تاکید کرد: دستگاه قضایی درباره پرونده‌های مطرح شده تحت هیچ فشاری نیست و رسیدگی به این پرونده‌ها مانند دیگر پرونده‌ها در دستور کار است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901315

دیگر خبرها

  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • محکومیت ۱۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • جریمه ۱۶ میلیاردی تبعه عراقی به دلیل قاچاق سوخت
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است