Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:23:39 GMT

تیبو کورتوا؛ از هو شدن تا بهترین شدن

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۷۸۴۱۸

تیبو کورتوا؛ از هو شدن تا بهترین شدن

تیبو کورتوا رئال مادرید که در ماه نخست فصل توسط هواداران هو می شد اکنون بهترین دروازه‌بان لالیگا محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، رئال مادرید که شنبه توانست با سه گل ختافه را شکست دهد دوباره شاهد درخشش تیبو کورتوا بود. درست است که رافائل واران و فدریکو والورده ( به عنوان بازیکن ذخیره) در این نتیجه تاثیر گذار بودند اما اگر مهارهای کورتوا در نیمه اول نبود سفیدپوشان نمی‌توانستند چنین برد قاطعی را به دست آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از آغاز نیمه دوم مادرید شرایط سختی را سپری کرد اما دروازه‌بان بلژیکی به خوبی از قد ۱۹۹ سانتی متری خود استفاده کرد تا سفیدپوشان پیروز به رختکن بروند. کورتوا سه بار ناجی دروازه تیمش شد. ابتدا زمانی که بازی بدون گل بود اجازه گلزنی به آرامباری نداد. پس از یک بر صفر شدن نتیجه مانع از گلزنی فجر شد و در نزدیکی پایان نیمه نخست ضربه سر کابررا را مهار کرد. دروازه‌بان رئال مادرید پس از بازی گفت: این مهار مهم بود، ممکن بود با تساوی به رختکن برویم. زمانی که با پیروزی یک بر صفر به رختکن رفتیم با آرامش بیشتری نیمه دوم را آغاز کردیم.

کورتوا نسبت به چند ماه پیش کاملا در شرایط متفاوتی قرار دارد. او توسط هواداران رئال مادرید هو می‌شد اما اکنون در سه بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشته است و از ۲۸ ضربه‌ای که به سمت دروازه‌اش زده شد ۲۶ توپ را مهار کرد. دروازه‌بان بلژیکی در ۹ هفته نخست لالیگا که در هفت بازی حضور داشت تنها هفت گل دریافت کرد. در ۱۰ هفته بعد  (یک دیدار را از دست داد) دو بار دروازه‌اش باز شد.

دروازه‌بان رئال مادرید در مجموع در ۱۶ بازی ۹ گل دریافت کرده است و در بخش جایزه سامورا (بهترین دروازه‌بان لالیگا) از همه بالاتر است. او میانگین ۰.۵۶ گل در هر بازی را به ثبت رسانده است و از یان اوبلاک با میانگین ۰.۶۳ گل پیشی گرفته است. لالیگا خیلی طولانی است اما کورتوا در مسیر کسب جایزه سامورا قرار دارد. آخرین دروازه‌بانی که با پیراهن رئال مادرید موفق به دریافت کسب این عنوان شد ایکر کاسیاس بود که در فصل ۰۸-۲۰۰۷ در ۳۶ بازی ۳۲ گل دریافت کرد. کورتوا پیش از این دو بار برنده سامورا شده بود. او زمانی که از دروازه اتلتیکومادرید حفاظت می‌کرد در فصل‌های ۱۴-۲۰۱۳ و ۱۳-۲۰۱۲ بهترین دروازه‌بان لالیگا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تیبو کورتوا رئال مادريد لالیگا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۸۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت وینیسیوس جونیور و اورلین شوامنی از نیکو ویلیامز / عکس

نیکو ویلیامز در شبی که موفق به گلزنی شد، مورد اهانت قرار گرفت.

طرفداری | در جریان تقابل اتلتیکو مادرید و اتلتیک بیلبائو در لالیگا که با پیروزی 3-1 روخی بلانکوس در خانه همراه بود، نیکو ویلیامز مورد توهین‌های نژادپرستانه قرار گرفت.

پیش از پایان نیمه نخست، هواداران اتلتیکو مادرید با توهین هایی نژادپرستانه، باعث شدند نیکو ویلیامز تمایلی به ادامه بازی نداشته باشد و به داور درخواست توقف بازی دهد. پس از مداخله های لازم و درخواست کوکه و گریزمان از هواداران برای متوقف کردن این رفتار، بازی ادامه پیدا کرد و چند دقیقه بعد، نیکو ویلیامز موفق به گلزنی شد. او پس از گلزنی، با اشاره به رنگ پوست خود خوشحالی کرد و به توهین ها واکنش نشان داد.

وینیسیوس جونیور و اورلین شوامنی دو ستاره باشگاه رئال مادرید در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از نیکو ویلیامز در برابر این توهین‌های نژادپرستانه حمایت کردند.

بیشتر بخوانید: توهین‌های نژادپرستانه به نیکو ویلیامز در بازی مقابل اتلتیکو مادرید وینی جونیور: دیگر تا کی؟ لالیگا حمایت اورلین شوامنی از نیکو ویلیامز

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • خط و نشان رودیگر برای امباپه/ چه کسی گفته او به رئال می‌آید؟
  • رودیگر: ام باپه را در فینال لیگ قهرمانان شکست می‌دهیم؛ بلینگام بهترین بازیکن جهان است
  • تردید بزرگ رئال: جشن قهرمانی بگیریم یا نه!
  • لواندوفسکی: پیچیچی؟ سعی می‌کنم باز هم گلزنی کنم
  • لواندوفسکی: آقای گلی؟ اگر همه بازیکنان عملکرد خوبی داشته باشند، گلزنی برای من هم راحت‌تر می‌شود
  • انتخاب کارلو آنچلوتی به عنوان بهترین مربی ماه آوریل لالیگا
  • رسمی؛ انتخاب کارلو آنچلوتی به عنوان بهترین مربی ماه آوریل لالیگا
  • حمایت وینیسیوس جونیور و اورلین شوامنی از نیکو ویلیامز / عکس
  • لیست رئال مادرید برای سفر به مونیخ؛ حضور کورتوا، آلابا و کارواخال! + عکس
  • خلاصه بازی اتلتیکو مادرید ۳-۱ اتلتیک بیلبائو (لالیگا - ۲۰۲۳/۲۴)