Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها مردم ایران، جهان اسلام و انسان‌های آزاده و مظلوم در سوگ شهادت ناجوانمردانه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، رخت عزا به تن کرده، تا جایی که با شنیدن نام و یاد این شهید راه فی سبیل‌الله، بی‌اختیار ‌بغض گلویشان را می گیرد که مالک اشتر زمان خویش را از دست داده‌اند.

خبرگزاری فارس از تبریز- موسی‌ کاظم‌زاده: این روزها مردم ایران، جهان اسلام و انسان‌های آزاده و مظلوم در سوگ شهادت ناجوانمردانه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، رخت عزا به تن کرده، تا جایی که با شنیدن نام و یاد این شهید راه فی سبیل‌الله، بی اختیار ‌بغض گلویشان را می‌گیرد که مالک اشتر زمان خویش را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آری سردار بی‌ادعا و سرافراز جهان اسلام برای اطاعت و تبعیت از ولی امر، چقدر غریبانه رخت سفر کرد و به همرزمان شهیدش پیوست که سال‌ها بی‌قرار آن بود؛ «تا کسی شهید نبود – شهید نمی‌شود. شرط شهید شدن شهید بودن است. تمنای قلبی من این است و  از خداوند می‌خواهم مرا به شهیدان محلق کند.»

در وصف نحوه شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی باید، گفت:« یاران چه غریبانه رفتند از این خانه- هم سوخته شمع ما، هم سوخته پروانه.»

با این وجود، بهترین جمله در وصف و ستایش این شهید راه خدا را باید در منویات رهبری جستجو کرد که فرموده‌اند؛« خون پاک شهید سردار قاسم سلیمانی،‌ به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخته شد که سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، را داشت. او نمونه‌ برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی (ره)  بود، او همه‌ عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ او در همه‌ این سالیان بود.»

آری خون پاک سردار بی‌ادعا، بی‌منت و کم حرف جهان اسلام، در روز جمعه به دست شقی‌ترین افراد بر زمین ریخته شد، تا اینکه از این به بعد نام او شوری دوباره برای زیستن و مردن در راه " فی سبیل‌الله" باشد.

بدون شک؛ از این به بعد نام و یاد سردار سرافراز جهان اسلام؛ زیباترین نوای بندگی تاریخ بشریت خواهد بود که از سینه سوزان آخرین شهید کربلا می‌تراوید تا همواره در گوش آزادگان فریاد بلندی از ایثار، گذشت و آزادگی باشد.

البته نباید فراموش کرد، شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و سایر شهیدان مدافع حرم، هشت سال دفاع مقدس و انقلاب با شهادت خود کاری «حسینی» کردند و شهادت را انتخاب کردند و شهید شدند تا اینکه اسلام و ارزش‌های دینی حفظ شود و به بیان اینکه این شهدا با رفتن خود چگونه ماندن و زندگی کردن را به ما یاد دادند.

از این رو، شهید سردار سلیمانی و دیگر شهدای مدافع حرم با آگاهی، شناخت کامل و درک والای خویش و با توجه به موقعیت حساس کشورمان و به خصوص منطقه و جهان اسلام، راه جهاد در راه خدا و دفاع از حریم اسلام، اهل بیت (ع) و انسانیت را مشتاقانه پذیرفته‌اند، تا اینکه امروزه مسلمانان با عزت و سربلندی زندگی کنند.

در واقع این شهدا در روزگار و عصری که ارزش های اصیل اسلامی نظیر، ایثار، مقاومت، شهادت‌طلبی، عدالت‌خواهی و تفکر فرهنگ بسیجی، در نتیجه حاکمیّت یزیدیان امروز، آهسته آهسته رو به فراموشی سپرده می‌شود، آنها را از نو در جامعه زنده کردند، به‌طوریکه امروزه این تفکر فرهنگ عاشورایی شهدای اسلام؛ الگوی برای مبارزات ملت‌های آزاده علیه استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا و اسرائیل در منطقه و جهان شده است.

الهی! تو نوری و روشن‌‏تر از آنی که در پناه سایه درآیی. خدایا، در جریان باش که بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، راه و منش او همچنان ادامه خواهد داشت. با رفتن او به حول و قوه‌‌الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ دیشب آلودند.» ( پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی)

از سویی واقعیت این است که شهدای رزمندگان اسلام،و مدافع حرم و دیگر شهدای راه مقاومت و استقلال همچون سردار سلیمانی جان خویش را فدا کردند، تا اینکه ارزش‌های ناب اسلامی زنده بماند و به تعبیر قرآن شهدا در راه مقدس که همان« فی سبیل‌الله» است، کشته شدند، تا اینکه اسلام، قرآن و حدیث حفظ گردد.

انتهای پیام/ 60023/س

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار سلیمانی شهید راه خدا فی سبیل الله انتقام سخت سردار دلها فارس تبریز خبرگزاری فارس حاج قاسم سلیمانی مدافع حرم سوریه شهادت عدالت تفکر فرهنگ بسیجی یزیدیان قرآن شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرماندهان ارتش از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور نیروی زمینی ارتش و خانواده شهید مقاومت سردار سرلشکر شهید حاج محمدرضا زاهدی بازدید کردند.

دیدار امیر خاموشی از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور

آنطور که ایسنا روایت کرده، امیر سرتیپ دوم خاموشی فرمانده هوانیروز ارتش با حضور در مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور نیروی زمینی ارتش از دانشکده و کلاس‌های خلبانی و فنی، ساختمان‌های در حال بازسازی و بازسازی و تجهیز شده، کتابخانه تخصصی، آشپزخانه و سایر قسمت های این مرکز بازدید کرد.

دیدار رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا با خانواده شهید زاهدی

سردار سرتیپ محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا ، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، به همراه امیر سرتیپ دوم صمد نوری فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان و سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با خانواده شهید مقاومت سردار سرلشکر شهید حاج محمدرضا زاهدی دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه بود که در حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به فیض شهادت نائل آمد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902680

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • رئیس مجلس عروج سردار سید مجید ایافت را تسلیت گفت
  • قالیباف عروج سردار «سیدمجید ایافت» را تسلیت گفت
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • یادواره شهدای شهرستان زرندیه
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس