Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اقدامی تعجب آور طی روزهای گذشته یک قبر در قبرستان بهشت "مرتضی" شهرستان زابل از سوی افراد ناشناس مورد حفاری قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، شمال استان سیستان و بلوچستان به دلیل وجود آثار باستانی متعدد همواره مورد حجوم افراد سوء استفاده گر و گنج یاب قرار می گیرد که نمونه بارز آن را می توان کاوش های غیر مجاز و شبانه افراد ناشناس در آتشکده چند هزار ساله کرکویه نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد به وسیله دستگاه های گنج یاب اقدام به پیدا کردن اشیاء گرانبها و قدیمی می کنند تا از فروش آنها بتوانند پول هنگفتی به جیب بزنند.

طی روزهای گذشته خبری مبنی بر اینکه در گورستان "بهشت مرتضی" توسط افراد ناشناس یکی از قبور نبش قبر شده است در فضای مجازی دست به دست چرخید تا این مسئله را از طریق فرزند مرحومی که مزارش نبش قبر شده پیگیری کنیم.

سرحدی یکی از فرزندان مرحومه بی بی فاطمه حسینی به خبرنگار اوشیدا گفت: در سال ۱۳۷۲ به دلیل بیماری خاصی که مادر به آن دچار شده بود یک قطعه طلا در قلب او جاسازی شد تا روند درمان آن با بهبودی همراه شود.

وی افزود: بیمار بعد از آن به مدت ۱۳ سال در قید حیات بود و پس از فوت از برداشتن این قطعه از بدن او منصرف شدیم.

سرحدی تصریح کرد: متاسفانه افرادی ناشناس در روزهای گذشته قسمتی از قبر را به اندازه ورود یک انسان حفاری کرده اند و وارد قبر شده و پس از گودبرداری انجام شده و شکستن سه عدد از دنده های پهلوی راست جنازه توانسته‌اند به قطعه پزشکی از جنس طلا به کار رفته در قلب متوفی دست پیدا کنند.

سرحدی گفت: از دست اندرکاران و متولیان امر می خواهیم که نسبت به تامین امنیت فیزیکی گورستان حساسیت بیشتری به خرج دهند تا از تکرار این صحنه ها جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: عدم نصب دوربین مدار بسته در قبرستان بهشت مرتضی شهرستان زابل و همچنین نبود نگهبان کافی در این قبرستان باعث شده است تا افراد ناشناس چنین بی حرمتی را به جنازه مادرم روا دارند.


سرحدی بیان کرد: وقتی شهرداری برای یک قطعه قبر پول دریافت می کند موظف به نگهداری و تامین امنیت آن نیز است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون در چی این ماجرا به جایی شکایت نکرده ایم چرا که طرف حساب ما هنوز مشخص نشده است.

ثمره حسینی، فرمانده انتظامی شهرستان زابل در این خصوص به خبرنگار اوشیدا گفت: هنوز پرونده ای در این خصوص به انتظامی شهرستان ارجاع داده نشده است.

وی افزود: برای تامین امنیت در شهرستان از هیچ اقدامی کوتاه نخواهیم آمد و مخلان نظم و امنیت به هر طریقی به سزای عمل خویش خواهند رسید.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۸۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران

مسعود بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی یک سال گذشته تلاش مناسبی در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برای تکریم و پاسداشت مقام معلم انجام شده است.

وی افزود: در تابستان پیش رو نیز دو برنامه اساسی برای توانمندسازی معلمان به عنوان سرمایه انسانی و نیز پیگیری مطالبات فرهنگیان و خانواده‌های آنها اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از پنج هزار سهمیه استخدامی در شهرستان‌های تهران در راستای بهتر شدن شرایط مدارس داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ نیز پنج هزار و ۷۷۶ سهمیه استخدامی از سازمان‌های مربوطه اخذ شده است، گفت: در اواخر اردیبهشت آزمون مقطع متوسطه را داشتیم، قبل از عید نیز آزمون ابتدایی برگزار شد و در حال ارزیابی تکمیلی افراد هستیم تا بتوانیم برای اول مهر این افراد را به چرخه آموزش و پرورش اضافه کنیم‌.

بهرامی ادامه داد: در مورد سرانه‌های آموزشی نیز با پیگیری‌هایی که اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و خیرین محترم انجام دادند و حمایت‌های دولت طی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تعداد ۱۵۳ فضای آموزشی به شهرستان‌های استان تهران اضافه شد.

وی گفت: اکنون بیش از ۱۰۰ پروژه عمرانی در سطح استان در حال اجرا است و به مرور به مجموعه آموزش و پرورش اضافه می‌شود.

کد خبر 6097510

دیگر خبرها

  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد
  • آغاز واگذاری ۱۲۴ قطعه زمین به خانوارهای مشمول قانون جوانی جمعیت در ماکو
  • مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
  • رسانه‌های عبری: نتانیاهو در منگنه است و حکم‌های بازداشت خواب را از چشمانش ربوده است
  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • معضل دزدی از قطار‌ها در آمریکا + فیلم
  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • دومین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران ۱۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد