Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: آمریکا پس از این حرکت تروریستی باید در انتظار ضربات به مراتب سنگین‌تر وسیع‌تر و عمیق‌تر از گذشته باشد.

سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، درباره شهادت سپهبد سلیمانی گفت: مجاهد شهید حاج قاسم سلیمانی بنا به درخواست دولت و حاکمیت عراق و مسئولان آن کشور برای کمک مستشاری به امنیت آن کشور و با دعوت ارتش و بسیج مردمی به عراق رفت و آمد داشتند، حضور شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی در عراق کاملا قانونی و بنا به دعوت مسئولان عراقی و مردم آن کشور بود و بالعکس آمریکایی‌ها در عراق مغایر همه ضوابط، مقررات و قوانین بین‌المللی و بدون هماهنگی با دولت و درخواست مردم عراق آن کشور را اشغال کرده و آنجا حضور دارند و منابع آن کشور و مردم ستمدیده به ویژه نفت آنجا را غارت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از نشانه‌ها و تفاوت در این موضوع عبارت است از اینکه شهید سلیمانی خیلی عادی و آشکارا با هواپیما به صورت رسمی وارد فرودگاه بین‌المللی بغداد می‌شدند که در آخر به دست جنایتکاران آمریکایی به شهادت رسیدند ولی ترامپ به عنوان رئیس جمهور تروریست آمریکا و سایر مسئولان آدم کش آن کشور شبانه به صورت مخفی و با چراغ خاموش (که حتی چراغ‌های داخل هواپیما را نیز خاموش می‌کنند) در پادگان اشغالگران آمریکایی بدون اطلاع دولت و ملت عراق فرود می‌آیند و تا قبل از اینکه از آن کشور خارج بشوند کسی متوجه حضور آنها نمی‌شود.

سردار شکارچی تصریح کرد: این نوع رفت‌و آمد آمریکایی‌ها به عراق ناشی از آن است که اولا آمریکایی‌ها اهمیتی برای مردن عراق قائل نیستند و  دولت عراق را به عنوان حاکمیت مستقل به حساب نمی‌آورند. همچنین آمریکایی‌ها بین مردم عراق جایگاهی ندارند و آنها جرات این را که خودشان را آشکارا به عراق برسانند را نیز ندارند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ادامه داد: آمریکا امنیت بسیاری از کشورهای جهان، منطقه و بخصوص عراق را به هم ریخته است و با حضورش در عراق ناامنی ایجاد کرده تا هیچ وقت یک حکومت باثبات، مقتدر و مستقل در این کشور به وجود نیاید و این ناامنی محصول روحیه‌ی شیطانی و استکباری آمریکاست، عراقی‌ها خیلی تلاش می‌کنند که امنیت کشورشان تامین شود ولی با یک نظام استکباری، زورگو، سلطه‌گر، اشغالگر و شیطانی به نام آمریکای تروریست و جنایتکار روبرو هستند که به مردم عراق زور می‌گویند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها سال‌هاست یک شیب‌ رو به افول و تنزل را طی می‌کنند و هر روز به حقارت آنها در دنیا افزوده می‌شود، اظهار داشت: حکومت آمریکا در کل جهان و حتی در داخل خود آمریکا مشکل جدی دارد، آمریکایی‌ها برای جبران ناکامی‌ها و شکست‌های پی‌درپی و مفتضحانه‌ای که در طول ۴۰ ساله‌ی گذشته از انقلاب اسلامی متحمل شده‌اند دست و پا می‌زنند تا بیشتر از این تحقیر و ذلیل نشوند و برخلاف آن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی به طور مستمر شیب اقتدار و عزّت را طی می‌کنند و این اقتدار و عزت ایران اسلامی برای آمریکایی‌ها غیرقابل تحمل است.

سردار شکارچی عنوان کرد: زمانی یک کشور دست به ترور و حذف فیزیکی می‌زند که به استیصال برسد و از مقابله مستقیم و رو در رو با حریف مقابل خودش درمانده باشد. اقدام تروریستی اخیر آمریکا یک افتخار و یک اقتدار نیست بلکه دقیقاً بر پایه‌ی ذلت و حقارت است و اگر آمریکایی‌ها می‌توانستند رو در رو با جبهه مقاومت، شهید سلیمانی و شهید ابومهدی بجنگند آنها را ترور نمی‌کردند. آنها جرات نکردند در یک جنگ مردانه با شهید سلیمانی رو برو شوند، لذا مثل همیشه  یک اقدام تروریستی انجام دادند و ایشان و همرزمان او را ترور کردند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: دنیا باید بداند که این اقدام تروریستی افتخار و اقتدار برای آمریکا نیست، قوت نیست، بلکه نهایت حقارت و ذلت است. آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی و عوامل آنها در منطقه و به ویژه داعشی‌ها و تروریست‌های بین‌المللی و دولتی ضرباتی پی‌درپی از شهید بزرگوار سلیمانی می‌خوردند و حلقه‌ی محاصره آنها روز به روز تنگ‌تر می‌شد. آمریکایی‌ها به دلیل ضعف رو در رویی مستقیم به این نتیجه رسیدند که شهید سلیمانی را با ناجوانمردی ترور کنند و در ابتدا آشوب در عراق و لبنان را رقم زدند و آنرا رهبری کردند بعد به مواضع حشدالشعبی و مردم که از مواضع کشور خودشان دفاع می‌کردند حمله کردند و ده‌ها شهید و مجروح از آنها و خانواده‌شان گرفتند.

وی ادامه داد: در لبنان نیز آشوب ایجاد کردند و تلاش کردند ایران را نیز به آشوب بکشند، هیچ یک از اینها نتوانست آمریکا را به اهدافش برساند و در یک اشتباه محاسباتی و بسیار غلط متوصل به اقدام تروریستی شدند، برآورد آنها این بود که اگر شهید سلیمانی و شهید ابومهدی را به عنوان یک مانع از سر راه خود بردارند، مشکلاتشان حل خواهد شد. لیکن قطعاً مشکل آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی با شهادت شهید سلیمانی و همرزمانش به مراتب بیشتر از گذشته خواهد شد و در واقع ضربه‌هایی که آمریکا پس از این حرکت تروریستی باید در انتظار ضربات به مراتب سنگین‌تر وسیع‌تر و عمیق‌تر از گذشته باشد.

سردار شکارچی عنوان کرد: امروز همه‌ عقلای جهان می‌گویند آمریکایی‌ها با این حرکت تروریستی به معرکه خطرناکی وارد شده‌اند و باید منتظر تبعات سنگین و خطرناک این اقدام وحشیانه و ضد انسانی باشند. ما کشور قدرتمند و مقتدری هستیم، ما در طول ۴۰ سال گذشته قربانی تروریسمی شده‌ایم که مبداء آنها آمریکا بوده است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اظهار داشت: ما به هیچ عنوان حرکت تروریستی را یک حرکت انسانی درست و عاقلانه‌ای نمی‌بینیم. در واقع نظام ما در طول ۴۰ سال گذشته به صورت مستمر با تروریست مقابله کرده است و در این راه شهدای زیادی تقدیم کرده‌ایم. ما از مردم جهان، نخبگان، فرهیختگان و بشر دوستان عالم سئوال می‌کنیم آیا شهید قاسم سلیمانی که عمرش را صرف مبارزه با تروریست کرد و امنیت ملت‌های جهان را بخصوص کشورهای مظلوم و ستمدیده منطقه مقاومت را تامین کرد و داعش ستمکار و دست پرورده آمریکای جنایتکار را منهدم کرد و در آخر در هیمن مسیر به شهادت رسید تروریست بوده؟ یا آمریکایی‌هایی که داعش و سایر تروریست‌های جهان را به وجود آوردند، سازماندهی کردند، آموزش دادند، پشتیبانی کردند تجهیزات، امکانات، اطلاعات و تکنولوژی خودشان را در اختیار آنان قرار دادند تروریست هستند؟

وی با بیان اینکه آمریکا کانون سیاستگذاری، پشتیبانی، هدایت و راهبری همه‌ی تروریست‌های عالم از جمله داعش و القاعده و... است، گفت: آمریکا با این جنایت ضد بشری بعنوان ابر تروریسم جهان نام گرفت و سرانجام فرماندهان ضد تروریسم بین‌المللی یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید دلاور ابومهدی المهندس را مستقیم و به طور رسمی ترور کرد. حال چه کسی تروریست است؟ امریکا یا ایران؟ پاسخ این سئوال را به قضاوت مردم جهان می‌گذاریم.

سردار شکارچی ادامه داد: ما کشور مقتدر و قدرتمندی هستیم و هزاران قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس داریم و با قدرت و عظمت و شجاعت تمام به این اقدام تروریستی آمریکا پاسخ خواهیم داد. ما هیجانی عمل نمی‌کنیم ولی حتماً  انتقامی سخت‌تر از آنچه آمریکای جنایتکار تصور می‌کند خواهیم گرفت. آمریکا تجربه کرده است، به حرف‌هایی که می‌زنیم عمل می‌کنیم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح درباره نوع و شیوه انتقام ایران از آمریکایی‌ها تاکید کرد: زمان، مکان، شیوه و نوع چگونگی انتقام را ایران اسلامی و جبهه مقاومت تعیین می‌کند. امریکا به انتقام اقدام جنایتکارانه و تروریستی خود فکر کند، جنگ روانی و تبلیغات رسانه‌ای آمریکا قطعا نخواهد توانست در اراده ملت شجاع ایران و کشورهای منطقه و جبهه مقاومت در پیمودن سیره، روش و اندیشه و تفکر جهادی و انقلابی به ارث مانده از شهید حاج قاسم سلیمانی و ضربات سنگین آینده بر پیکره‌ نظام سلطه آمریکا و همدستان او خللی وارد کند.

وی عنوان کرد: حتماً انتقام سختی از آمریکایی‌ها خواهیم گرفت و به آنها نشان خواهیم داد که حرف‌هایی را که می‌زنیم عمل می‌کنیم، شتابزده اقدام نمی‌کنیم، به شیوه عمل پر قدرت فکر می‌کنیم سپس انتقام می‌گیریم.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۸۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه

بین الملل تابناک: هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه، افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر، حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات، انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه و برنامه آمریکا برای فروش جنگنده‌های «اف-۱۵ ای.ایکس ۲» از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه

رییس آژانس مرکزی اطلاعات(سیا) آمریکا در گفت‌وگویی به تکرار ادعاهایی درباره روابط دفاعی ایران و روسیه پرداخته و درباره سطح فعالیت‌های هسته‌ای ایران اظهارنظر کرد.

"ویلیام برنز" رییس سیا با مطرح کردن ادعاهایی درباره همکاری دفاعی ایران و روسیه، گفت که شراکت روسیه و ایران در حال پیشروی "در مسیر بسیار خطرناکی" است.

پایگاه خبری بیزینس اینسایدر گزارش داد که برنز در گفت‌وگویی با شبکه سی‌بی‌اس مدعی شد، روسیه در ازای دریافت کمک‌های نظامی برای جنگ در اوکراین در حال ارائه ،کمک‌هایش به ایران در زمینه برنامه موشکی آن است.

روسیه از سوی اوکراین و متحدان غربی آن به استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین متهم شده است.

ایران این ادعا را رد کرده و گفته است که همکاری‌های نظامی آن با روسیه در چارچوب روابط دفاعی دوجانبه بوده و ارتباطی به جنگ اوکراین ندارد.

مقامات ایران همنین تاکید کرده‌اند، برخلاف متحدان غربی اوکراین که آشکارا به مداخله نظامی در این جنگ می‌پردازد، از هیچ یک از طرفین این جنگ حمایت نمی‌کند و آماده میانجیگری برای رسیدن به راهکاری برای حل‌وفصل سیاسی این مناقشه است.

با این حال، برنز مدعی است که ایران تسلیحاتی به روسیه داده که در جنگ اوکراین، از جمله علیه زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده شده‌اند.

رییس سیا همچنین در ادامه مدعی شد که روسیه در حال بررسی عرضه هواپیماهای جنگنده به ایران نیز هست.

برنز در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ایران گفت که برنامه هسته‌ای ایران بیش از پیش پیشرفته است.

او مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران "تا حدی پیشرفته است که اگر بخواهند پافراتر بگذارند، غنی‌سازی ۹۰ درصدی تنها چند هفته طول می‌کشد."

برنز با ادعای این که ایران پیشتر، در برنامه هسته‌ای خود اهداف نظامی را دنبال می‌کرد که در سال ۲۰۰۳ متوقف شد، گفت که فکر نمی‌کند ایران تلاش‌ها برای ساختن تسلیحات هسته‌ای را ازسرگرفته باشد.

افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر

تعداد تفنگداران آسیب‌دیده در رزمایش نیروی دریایی آمریکا در فلوریدا به ۳۵ نفر افزایش یافت.

تعداد مجروحان حادثه در تمرین تفنگ‌داران نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی سواحل فلوریدا به ۳۵ تن افزایش یافت.

این حادثه در پی برخورد دو «هاورکرافت» نیروی دریایی آمریکا روی داد که برای جابه‌جایی تجهیزات و تفنگ‌داران از کشتی به ساحل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در ابتدا تعداد مجروحان این حادثه را ۳۰ نفر اعلام کرده بود، اما اکنون تعداد زخمی‌ها به ۳۵ تن افزایش یافته است.

پنج نفر از مجروحان که وضعیت وخیم‌تری داشتند، برای مراقبت ویژه به مرکز درمانی دانشگاه «ساوانا» منتقل شده بودند، اما پنتاگون اعلام کرد یکی از آن‌ها به مرکز پزشکی نیروی دریایی ایالات متحده در پورتسموث انتقال یافته تا مراحل درمان خود را در نزدیکی محل اقامت خود ادامه دهد.

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات

مقاومت اسلامی عراق باردیگر اهدافی در جنوب مناطق اشغالی فلسطین را هدف قرار داد.

در همین ارتباط، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد است که از طریق حملات پهپادی، پایگاه هوایی نظامی رژیم صهیونیستی در ایلات را هدف قرار داده است.

به گفته مقاومت اسلامی عراق، مجاهدان این گروه سحرگاه امروز پایگاه هوایی نظامی اشغالگران اسرائیل در ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی را هدف قرار داده‌اند.

مقاومت اسلامی عراق بامداد یکشنبه هم در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی بندر نفتی حیفا در فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. طبق اعلام مقاومت اسلامی عراق، حیفا با یک فروند موشک پیشرفته «الأرقب» مورد حمله قرار گرفته است.

در این بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است: رزمندگان ما، بندر حیفا در اراضی اشغالی فلسطین را با موشک کروز پیشرفته ارقب هدف قرار دادند. این عملیات در ادامه مقاومت در برابر اشغالگران و یاری مردم غزه و پاسخ به جنایاتی انجام شده که رژیم غاصب علیه زنان و کودکان و سالخوردگان فلسطینی مرتکب می‌شود.

مقاومت اسلامی عراق بر ادامه عملیات خود برای درهم کوبیدن مواضع دشمنان تاکید کرده است.

دو روز پیش نیز، مقاومت اسلامی عراق از حمله به اهدافی در عمق فلسطین اشغالی خبر داده بود. در همین ارتباط نیز مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که مجاهدین ما بعدازظهر پنجشنبه با موشک‌های ارقب «موتور کروز» یک هدف حیاتی را در بئرشبه در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق همچنین افزوده بود که دو هدف حیاتی را در تل آویو در سرزمین‌های اشغالی با موشک ارقب هدف قرار دادیم. به گفته مقاومت اسلامی عراق، حمله به دو هدف در بئرشبه و تل آویو با موشک ارقب شد.

تصاویر ماهواره‌ای نیز از اهداف بمباران شده توسط مقاومت اسلامی در عراق در سرزمین‌های اشغالی حکایت دارد.

انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروی هوایی این کشور در سوریه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در صحرای استان حمص منهدم کرد.

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

برنامه آمریکا برای فروش جنگنده‌های «اف-۱۵ ای.ایکس ۲» 

شرکت بوئینگ تایید کرده که قصد دارد با فروش جنگنده‌های «اف-۱۵ ای.ایکس ۲» به عربستان سعودی، درآمدهای خود از این نسل جنگنده را افزایش دهد.

 عربستان سال‌هاست از جنگنده‌های «اف-۱۵ ایگل» استفاده می‌کند و در گذشته نیز نسخه‌های پیشرفته‌ای از این جنگنده را خریداری کرده است. با این حال، بوئینگ در حالی به دنبال فروش این جنگنده‌های اف-۱۵ به عربستان است که رقبای اروپایی بوئینگ هم سعی دارند به ریاض جنگنده بفروشند، از جمله جنگنده‌های «داسو رافال» و «یوروفایتر تایفون».

در همین حال بوئینگ اخیرا جنگنده‌های «اف-۱۵ ای.ایکس» را به لهستان پیشنهاد کرده و رژیم صهیونیستی هم خواستار دریافت نسخه سفارشی خود شده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش این جنگنده‌ها به اندونزی هم موافقت کرده است.

هم‌زمان منابع عبری گزارش کرده‌اند عربستان سعودی نگران دو قابلیت اصلی در هواپیماهای اف-۱۵ کنونی خود است و این دو نکته قابلیت حمل سلاح و کار مداوم برای مدت طولانی است که این دو مورد در نسخه جدید اف ۱۵ ارتقا یافته است.

نیروی هوایی عربستان در حال حاضر دارای ۸۴ جنگنده F-۱۵ SA و همچنین ۶۸ جنگنده F-۱۵ s است.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق