Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  در روز نخست سال 2020 ترامپ اعلام کرد که فاز نخست توافق تجاری دوجانبه با چین در روز 15 ژانویه در کاخ سفید امضا خواهد شد.

 

وی همچنین گفت که مذاکراتی نیز در راستای فاز دوم توافق بین دو کشور در جریان است.ترامپ گفت: من فاز نخست توافق بسیار بزرگ و جامع با چین را در روز 15 ژانویه امضا خواهم کرد و این مراسم در کاخ سفید برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ترامپ در توئیتر نوشته است که مقامات عالی‌رتبه چینی به کاخ سفید خواهند آمد و پس از این اتفاق وی برای آغاز مذاکرات برای فاز دوم به چین سفر خواهد کرد. 

 

توماس پاوکن نظریه‌پرداز سیاسی و نویسنده کتاب "چین در برابر آمریکا: از جنگ تجاری تا توافق دوجانبه"، معتقد است: چیزی که به اصول فاز نخست توافق تجاری بین چین و آمریکا سرعت بخشید تعهد چین به خرید هر چه بیشتر محصولات کشاورزی از آمریکا بود که می‌تواند تا حدودی به بهبود زخم آمریکا ناشی از کسری تراز تجاری بالا با چین که به حدود سالانه 300 میلیارد دلار می‌رسد کمک کند. 

 

این نظریه‌پرداز معتقد است: ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط آمریکا در بغداد ممکن است بر توسعه روابط تجاری بین چین و آمریکا اثر منفی بگذارد.وی معتقد است: طی دو هفته آینده مشخص خواهد شد که آیا منطقه خاورمیانه وارد فاز جدیدی از تقابل بین آمریکا و ایران خواهد بود و یا اینکه جامعه جهانی برای آرام کردن اوضاع پا در میانی خواهد کرد.

 

وی می‌گوید: ما باید امیدوار باشیم که افراد آرامتر از تشدید شرایط جلوگیری کنند اما ممکن است دیگر راه برگشتی باقی نمانده باشد. بنابراین ما نمی‌توانیم بگوییم که چین و آمریکا در واقعیت و پس از حصول فاز نخست توافق به یکدیگر از نظر تجاری نزدیکتر خواهند شد.

 

این نویسنده و تحلیلگر سیاسی می‌گوید: باید یک هفته یا همین حدودها منتظر بود تا اوضاع در خاورمیانه را ببینیم و اگر شاهد بازگشت صلح به خاورمیانه باشیم می‌توان چشم‌انداز بهتری را در روابط تجاری بین چین و آمریکا انتظار داشت. 

 

فارس

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: چین سردار سلیمانی اقتصاد آمریکا جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۹۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟

ویدئویی از بایدن در حال انتشار است که نشان از تکاپوی آمریکا برای از سرگیری مذاکرات با ایران دارد. در این ویدئو بایدن به لزوم توافق با ایران و پیشگیری از ایجاد فرصت برای ترامپ سخن می‌گوید. منبع: viral vids

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟