Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@08:01:23 GMT

سفر ویژه وزیر خارجه انگلیس به واشنگتن

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۷۹۱۶۳

سفر ویژه وزیر خارجه انگلیس به واشنگتن

وزیر امورخارجه انگلیس برای گفت‌وگو درباره حمله آمریکا به سردار قاسیم سلیمانی و همراهانش در بغداد که به شهادت آنها منجر شد به واشنگتن سفر می‌کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دومینیک راب وزیر امورخارجه انگلیس روز سه‌شنبه به واشنگتن خواهد رفت تا درباره اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود گفت‌وگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیش از آن نیز با وزیران امورخارجه فرانسه و آلمان دیدار خواهد کرد.

یک سخنگوی دولت انگلیس نیز گفت که بوریس جانسون نخست وزیر این کشور که هنوز درباره ترور سردار سالیمانی اظهار نظر نکرده، قرار است طی روزهای آیِنده با رهبران سایر کشورها گفت‌وگو کند.

به گفته این سخنگو، جانسون احتمالا با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت‌وگو خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، آمریکا در روزهای پس از اقدام جنایتکارانه‌اش در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و همراهانش در عراق که موجب تشدید تنش‌ها میان تهران و واشنگتن نیز شده است، حتی تهدیدات خود را افزایش داده و مقامات آمریکایی به لفاظی‌های خود علیه کشورمان ادامه داده‌اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شنبه شب در یک رشته توییت‌هایی با اشاره به وعده مقامات کشورمان برای پاسخ دادن به جنایت آمریکا در به شهادت سردار سلیمانی و همراهانش در عراق آورده است: ایران با جسارت زیاد درباره حمله به منافع آمریکا سخن می‌گوید، اگر ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکایی حمله کند ۵۲ سایت ایرانی -به نمایندگی از ۵۲ گروگان آمریکایی که سال‌ها پیش توسط ایران گروگان گرفته شدند- هدف قرار می‌گیرند.

این سراسیمگی و آشفتگی ترامپ در واقع در واکنش به تاکید مکرر مقامات عالی کشورمان است که از زمان شهادت سردار سلیمانی در روز جمعه، بارها تاکید کرده‌اند که پاسخی قاطع و دردناک در زمان و مکان مناسب به این جنایت آمریکا خواهند داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا شهادت سردار سلیمانی ابومهدی مهندس هادی طارمی قاسم سلیمانی حشد الشعبی اسماعیل قاآنی دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس آمریکا سردار سلیمانی ترور شهادت انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا شهادت سردار سلیمانی ابومهدی مهندس هادی طارمی قاسم سلیمانی حشد الشعبی اسماعیل قاآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تارنمای خبری وکس، این سناتور جمهوری‌خواه که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی و نیز از حامیان روابط قوی میان ایالات متحده و عربستان سعودی است، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: اکنون زمان آن فرا رسیده است که درباره آنچه در سنای آمریکا در مورد توافقات احتمالی بین ایالات متحده و عربستان سعودی می‌تواند اتفاق بیفتد و نمی‌تواند اتفاق بیفتد شفاف باشیم.

گراهام در ادامه اظهار کرد: اگر توافقنامه امنیتی متقابل میان واشنگتن و ریاض در قالب یک معاهده دفاعی مذاکره شود، برای الزام‌آور شدن نیازمند ۶۷ رأی مثبت از سوی سناتورهای آمریکایی است و بدون عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو و تأمین نیازهای امنیتی (رژیم) اسرائیل در مورد مساله فلسطین این معاهده دفاعی از آرای (مثبت) کمی در سنای آمریکا برخوردار خواهد بود.

این سناتور جمهوری خواه افزود: انعقاد پیمان دفاعی میان واشنگتن و ریاض از همان ابتدا هم مشروط به عادی‌سازی روابط عربستان سعودی با (رژیم) اسرائیل بوده و تا به امروز نیز همین‌‎طور است.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه در اظهاراتی مدعی شد که واشنگتن به توافق با عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک شده است.

میلر به خبرنگاران، افزود: ما به توافقی درباره ابعاد دو جانبه موافقتنامه عادی‌ سازی روابط بسیار نزدیک شده‌ایم.

وی گفت: بخشی از جزئیات توافق هنوز باقی مانده است اما فکر می‌کنم که به زودی می‌توانیم به توافق درباره این جزئیات دست پیدا کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، تاکید کرد: در مورد یک بخش جداگانه که به مسیر تشکیل دولت فلسطینی مربوط می‌شود، هنوز کار زیادی باقی مانده است.

میلر خاطرنشان کرد که موضع عربستان در مورد عادی‌سازی روابط با (رژیم) اسرائیل دو پیش‌ شرط دارد که شامل بازگشت آرامش به غزه و ایجاد مسیری برای تشکیل دولت مستقل فلسطین است.

وی اظهار کرد: این بسته توافقی شامل بخش‌هایی درباره روابط دو جانبه و همچنین مسیری برای تشکیل دو دولت است. ما در این باره صراحت داشته‌ایم و عربستان نیز مواضع بسیار روشنی داشته است.

کد خبر 849061 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است