Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصادف با ایام بصیرت مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز به همراه جمعی از کارشناسان و رابطان طرح ملی فهما نشستی با امام جمعه شهر ماهدشت برگزار کرد، که ساز و کار ارتقاء کانون های فرهنگی هنری مساجد ماهدشت در دستور کار قرار گرفت.

خبرگزاری شبستان - البرز: قریب یک سال گذشته مدیر ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز دیداری با امام جمعه شهر ماهدشت انجام داد که طی آن دیدار در خصوص ضرورت اتخاذ ساز و کارهایی متناسب با رشد و پیشرفت فعالیت کانون ها در این منطقه مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مصادف با ایام بصیرت مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز به همراه جمعی از کارشناسان و رابطان طرح ملی فهما نشست دیگری با امام جمعه شهر ماهدشت، همچنین امامان مساجد این منطقه و مدیران کانون های فرهنگی هنری ماهدشت برگزار کردند که محوریت آن براساس اجرای طرح فهما قرار گرفت.

 

« حجت الاسلام کاظم شکری» در جریان این دیدار که همزمان با نماز مغرب و عشاء انجام شد، گزارشی از عملکرد یکساله اخیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز را ارائه کرد و با تشریح هر یک از برنامه های صورت گرفته نسبت به رشد فعالیت کانون ها در مساجد ماهدشت نیز خبر داد.

 

این نکته در حالی بود که سال گذشته امام جمعه شهر ماهدشت از تعطیلی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز گفته بود و این مطلب که ضروری است نسبت به جریان سازی هدفمند و منسجم در جهت رشد این فعالیت ها عملکرد لازم انجام پذیرد.

 

اینکه پیش از این و در جریان تخصیص بودجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مدیرستاد اجازه اعمال نظر داشت مورد نظر قرار گرفت و در این خصوص « حجت الاسلام شکری» توضیح داد: امروزه مبنای ارائه بودجه ثبت برنامه های کانون های مساجد در سامانه فهما است و دیگر اجازه دخل و تصرف نداریم.

 

وی توضیح داد: قریب ۲ سالی است که مدیران کانون های مساجد با ثبت برنامه و فعالیت و هرآنچه که از سوی ستاد کشور مطرح می شود می توانند بودجه و کمک مالی لازم را دریافت کنند و اینجانب در جایگاه مدیر ستاد استانی و هیچ فرد دیگری اجازه دخل و تصرفی در آن نداریم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز ادامه داد:  یک ظرفیتی را ستاد کشور ایجاد کرده بود که براساس آن هر نفر عضوی که ثبت می کرد، مبلغی به عنوان کمک برای شما واریز می شد در همین خصوص کانونی توانست چند میلیون پول از ستاد دریافت نماید.پس خودتان با کمی همت و تلاش می توانند نسبت به دریافت بودجه اقدام کنید.

 

شکری افزود: امروزه قابل قبول نیست کانونی بیایید بگوید ما چرا پولی دریافت نکردیم ولی کانون دیگری که کمتر ازما فعالیت دارد پولی دریافت کرده است البته بعدا مشخص شد مدیر کانون حتی در سامانه فعالیتی ثبت نکرده است.

 

شکری خاطرنشان کرد: هر کانونی که نمیخواهد کار و فعالیت فرهنگی داشته باشد اعلام کند تا تکلیف ماهم مشخص شود ما به فرض 10کانون برتر و شاخص و دلسوز وفعال داشته باشیم بهتر است تا اینکه ۵۰ کانون نیمه تعطیل در امار ارائه و گزارش دهیم.

 

وی افزود: امروز کانون ها را با اعزام تیمی از کارشناسان جهت رصد و رسیدگی فعالیت ها می فرستم که مشخص شود و انالیز صورت بگیرد، اگر کانونی تعطیل است و تمایلی به کار فرهنگی ندارد امکانات ان به کانون و کانون های دیگر که دارند فعالیت و کارهای فرهنگی در مساجد انجام میدهند سپرده شود چون قرار نیست به کانون تعطیل خدماتی ارائه دهیم.

 

در ادامه این نشست احسان ارمون کارشناس فهمای استان همراه کارشناسان منطقه ای البرز اموزشی در خصوص سامانه بچه های مسجد صورت پذیرفت و در همان جا مدیرانی که مشکلی داشتند با امکاناتی که ازسمت ستاد استان ازقبل پیش بینی شده مورد بررسی و اقدامات لازم صورت پذیرفت.

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی مسجد سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۰۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه جلسه همفکری مسوولان فرهنگی و هنری البرز به میزبانی حوزه هنری این استان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج، رئیس حوزه هنری البرز، معاون فرهنگی و هنری سپاه استان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برگزار شد.

این جلسه با هدف بحث، تبادل نظر و هماهنگی برای انجام اقدامات و برنامه های فرهنگی و هنری در استان البرز برگزار و در خصوص برپایی ششمین کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع) تحت عنوان حدیث حسن نیز مباحثی مطرح و مقرر شد این اقدام فرهنگی در قالب یک لایحه به شورای اسلامی شهر کرج ارسال و ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شود.

محمد مهرابی، رییس حوزه هنری استان البرز در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت از گروه های فرهنگی و هنری استان گفت: باید با حمایت از هنرمندان بستر رشد روزافزون آنها را فراهم کنیم تا انگیزه این قشر برای فعالیت در این استان و کمک به ترویج فرهنگ و هنر انقلابی افزایش یابد زیرا با کمک هنرمندان می توانیم در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز هنرمندان را بازوان ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خواند و بیان کرد: همانگونه که در شهر و استان سایت اداری وجود دارد، لزوم ساخت یک سایت فرهنگی و هنری نیز به منظور ایجاد یک مجموعه منسجم جهت ساماندهی انجمن ها و فعالیت های هنری احساس می شود.

کد خبر 6092522

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها