Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:30:30 GMT

خراسان جنوبی سیاه پوش عزای سردار

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۸۰۶۹۰

خراسان جنوبی سیاه پوش عزای سردار

از بامداد صبح جمعه ۱۳ دی ماه که خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی در فضای مجازی پیچید خراسان جنوبی نیز همچون سایر نقاط کشور در شوک این خبر فرو رفت.

سپیده دم روز جمعه در خاطر اهالی خراسان جنوبی از هر لحظه‌ای غم انگیزتر بود. طولی نکشید که کاربران فضای مجازی در استان با انتشار عکس‌ها و فیلم‌هایی از سردار مقاومت این غم بزرگ را به اشتراک گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مردم عزادار، خشمگینانه از این حرکت تروریستی روانه مصلی‌های نماز جمعه شده و با حضور پرشکوه خود با قدرت هر چه تمام تر بغض‌های فروخورده را بر سر دشمنان فریاد زدند.

این شب‌ها و روزها آیین‌های مختلفی برای عزاداری و محکومیت حرکت تروریستی آمریکا در جای جای استان برگزار می‌شود.

همچنین ادارات، نهادهای دولتی و خصوصی و کسبه بازار با نصب بنر و پارچه نوشته این غم بزرگ را تسلیت گفتند.

در یک حرکت خودجوش برخی از مردم شهرستان‌های مختلف راهی مشهد مقدس شده تا در تشییع پیکر مطهر سردار شهید شرکت کنند.

برخی مدیران دانشگاه‌های دولتی، غیردولتی و مدارس این خطه از کشور نیز امتحانات میان ترم دانشجویان و امتحانات نهایی و غیرنهایی دانش‌آموزان مدارس در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۱۶ و ۱۷ دی ماه را  لغو کردند تا جوانان و نوجوانانی که مایل به شرکت در آیین تشییع پیکر مطهر شهید سپهبد سردار قاسم سلیمانی هستند بتوانند با خیال آسوده در این آیین معنوی شرکت کنند.

همچنین عده‌ای در قالب کاروان‌های مردمی راهی سفر به استان کرمان هستند تا سهمی در بدرقه این سردار بزرگ اسلام تا آرامگاه ابدی‌اش داشته باشند.

مسؤولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، امام جمعه اهل سنت و مدیران برخی از دستگاه‌های اجرایی با انتشار پیام‌های جداگانه این شهادت بزرگمرد جهاد و مقاومت، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان شهیدش را به محضر امام زمان (عج)، ولی امر مسلمین جهان و آحاد ملت ایران  تبریک و تسلیت گفتند.

برخی از فعالان فضای مجازی خراسان جنوبی نیز خواستار نامگذاری یکی از معابر اصلی شهر بیرجند به نام سردار قاسم سلیمانی شده‌اند.

همچنین یکشنبه شب ۱۵ دیماه نیز مراسم محوری عزاداری ویژه شهادت حاج قاسم سلیمانی در حسینیه جماران شهر بیرجند برگزار می‌شود.

مراسم وداع با پیکر شهدای مقاومت در حرم مطهر رضوی ظهر یکشنبه انجام می‌شود و پس از آن پیکر مطهر سردار شهید سلیمانی و چهار شهید دیگر به تهران منتقل شده و سرانجام پیکر مطهر سردار دل‌ها در کرمان به خاک سپرده خواهد شد.

در مراسم تشییع این شهدا که سرپرست نیروهای حشدالشعبی عراق نیز حضور دارد، پیکر مطهر شهید "ابومهدی المهندس" پس از تشییع از حرم مطهر رضوی به نجف منتقل می‌شود.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

خراسان جنوبی همجوار با ۶ استان کشور از جمله خراسان رضوی و کرمان است.

برچسب‌ها دونالد ترامپ خراسان جنوبی قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ خراسان جنوبی قاسم سلیمانی دونالد ترامپ دونالد ترامپ خراسان جنوبی قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر شهید فرزین بلیان امروز به خاک سپرده شد .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، پیکر پاک و مطهر سرباز وظیفه فرزین بلیان که با درگیری با اشرار در مرز بانه استان کردستان به شهادت رسیده بود با حضور نیروها و فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان استانی و محلی و اقشار مختلف مردم در زادگاهش روستای رشید علی بخش کوزران به خاک سپرده شد

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • تشییع پیکر مطهر شهید مرزبان در بانه
  • تشییع پیکر مطهر شهید گمنام در اشکذر - یزد
  • پیکر مطهر شهید فرزین بلیان امروز به خاک سپرده شد .
  • تشییع شهید تازه تفحص‌شده در خراسان جنوبی
  • تشییع پیکر مطهر ٢ شهید گمنام در کرمان و رفسنجان/وداع با فرزندان روح الله در ديار حاج قاسم
  • فیلمی از مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده در روستای ده محمد
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی فانی در بشرویه خراسان جنوبی
  • پیکر شهید مفقودالاثر پس از ۴۰ سال به خانه بازگشت + فیلم