Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، تقویت برنامه های فرهنگی و توسعه فضاهای فرهنگی هنری مهم ترین رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان لرستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « احمدحسین فتایی» امروز(15 دی) در جمع خبرنگاران، افزود: توسعه وتقویت برنامه های فرهنگی در راستای تقویت فرهنگ عمومی جامعه از اهداف و رویکردهای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان همچنین با اشاره به اهمیت توسعه فضاهای فرهنگی، افزود: توسعه فضای های فرهنگی وهنری از دیگر رویکردهای مهم ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان است.

 

وی همچنین ازتوزیع عادلانه برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح استان خبرداد وبیان کرد: در این راستا جشنواره های مهم بنا بر ظرفیت و توانمندی شهرستان ها در مناطق مختلف استان اجرایی می شود.

 

فتایی اذعان داشت: تقویت ظرفیت های بومی در حوزه فرهنگ بستر ارتقا و گسترش روز افزون فعالیت های فرهنگی وهنری در جامعه است.

 

وی همچنین با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ  کتاب و کتابخوانی در راستای تقویت فرهنگ عمومی جامعه، ابراز کرد: طی سال جاری ۲۲ هزار جلد کتاب در استان لرستان به چاپ رسیده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، با اشاره به برپایی سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان طی سال جاری، افزود: این نمایشگاه با فروشی بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان در مهر ماه سال جاری و با مشارکت بیش از ۱۰ دستگاه اجرایی، برگزار شد.

 

فتایی همچنین از برنامه ریزی به عمل آمده برای توسعه فضای کتابخانه ای در استان خبرداد و گفت: کتابخانه درجه یک  شهرستان بروجرد در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

 

وی همچنین با بیان اینکه کتابخانه‌های شهید باهنر بروجرد و درجه یک الیگودرز طی سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرند، افزود: با بهره برداری از این تعداد کتابخانه عمومی فضای فرهنگی و کتابخانه ای استان افزایش چشمگیری خواهد یافت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، افزود: در خصوص فضاهای اختصاصی هنری نیز در حال حاضر بهسازی تالار آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد در حال انجام است و تکمیل سالن‌های آمفی تئاتر در شهرستان‌های ازنا، دورود و الشتر نیز جز اولویت‌های اصلی ما در سال آینده است که به وزارت نیز اعلام شده است.

 

فتایی، سپس با اشاره به فعالیت مؤثر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار لرستانی در سامانه  بچه های مسجد ثبت نام کرده اند.

 

وی بیان کرد: در حوزه قرآنی نیز تا پایان سال، جشنواره ملی آیات با عنوان «موشن گرافیک» در خرم آباد برگزار خواهد شد.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی سردار حاج قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی توسعه کتابخانه ها کانون های فرهنگی هنری مساجد کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چگنی نژاد امروز دوشنبه در نشست بزرگداشت دهه کرامت استان لرستان، اظهار داشت: در طول دهه کرامت برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

وی افزود: مشارکت و پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان لرستان برای تقویت برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در استان لرستان ضروری است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با تأکید بر ضرورت حفظ رکن مردم‌محوری برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت، افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با محوریت ترویج فرهنگ رضوی، جریان‌سازی اجتماعی و ارتقا فرهنگ دینی برگزار می‌شود.

چگنی نژاد، بیان کرد: برگزاری ده‌ها برنامه جشن و شادی به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه (س)، میلاد امام رضا (ع) و حضرت شاه‌چراغ (ع)، مراسم جشن روز دختر با حضور خادمان حرم رضوی به همراه برنامه‌های متنوع و مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و آموزشی در سطح مساجد دارای کانون فرهنگی هنری تنها بخشی از برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی ادامه داد: همچنین هم‌زمان با شب میلاد باسعادت امام رضا (ع) دو برنامه شاخص در شهر خرم‌آباد و در هر کدام از شهرستان‌های استان لرستان یک برنامه با محوریت مساجد برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به فعالیت ۴۹۸ کانون فرهنگی هنری عمومی و ۳۸ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در استان لرستان، اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در سراسر کانون‌های مساجد استان لرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090853

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران