Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران صبح امروز در نطق پیش از دستور خود که در جلسه شورای شهر تهران ایراد کرد ضمن تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: او همچون مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی فرزند کویر بود و همواره در مسیر مجاهدت و حضور در سخت‌ترین صحنه‌های آتش و خون زندگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی مقامات آمریکایی تلاش کردند که ترور او را به منظور حمایت از ملت ایران جلوه دهند، تصریح کرد: آن گاه که ترامپ گفت در صورت واکنش ایران ۵۲ نقطه را مورد حمله قرار می‌دهیم که نشان داد که این تقابل در برابر همه آن چیز‌هایی است که به ایران تعلق دارد.

او با تأکید بر اینکه حاج قاسم تمایلی به وسوسه‌های سیاسی و یا طرفداری از یک جناح خاص پیدا نکرد، گفت: او خواست که سرمایه‌ای متعلق به همه ملت باشد و نقش غیرقابل انکارش در محو داعش برگ زرینی در کارنامه این سردار رشید ایرانی است.

علیخانی افزود: در طی شهادت سردار سلیمانی یکپارچگی صریح و همدلانه بعد از مدت‌ها بین بیشتر گروه‌های سیاسی و اجتماعی اتفاق افتاد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران ادامه داد: سلبریتی و راستی و چپی و فتنه گر و عمار و بابصیرت و خلاصه تمام نیرو‌های قهر و آشتی داخلی سر بغض خود نسبت به این اقدام بزدلانه آمریکا با هم گریستند.

او خاطرنشان کرد: قطعا گروه‌های فتنه ساز و انقلابی نمایی هستند که عامدا و یا از سر غفلت لشکر بی جیره و مواجب حاج قاسم هستند و طبق عادت خویش تا مردم را به جان هم نیندازند آرام نمی‌شوند.

علیخانی با بیان اینکه گمانه زنی‌های متعددی برای میدان تلافی ایران علیه آمریکا انجام گرفته است، گفت: معتقدم تا همین امروز هم بزرگترین انتقام حاج قاسم گرفته شده است و همین که در تلگرام و اینستاگرام دیگر نمی‌توانستیم به راحتی کسی را بشناسیم و همه تصاویر کاربران عکس حاج قاسم شده بود نشان از این امر دارد که همه حرف‌ها حاج قاسم، خیابان‌های کشور حاج قاسم و همه کشور یکپارچه غم و اندوه شده است و حتی کسی که خوراکش حمله و مخالفت با نظام بود ناراحت بود و دیگری که می‌گفت هرگز رأی نمی‌دهم می‌گفت اسلحه بدهند به جنگ می‌روم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه این‌ها گرانترین صحنه‌ها در پیش چشم دنیاست تا بفهمند که سیستم تروریستی آمریکا چه اشتباهی کرده است، گفت: مگر بزرگترین انتقام چیست؟ ناکامی اهداف دشمن است. بزرگترین هدف دشمن اختلاف بین ملت بود نه همدلی آن‌ها.

او با بیان اینکه روز‌های تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در ایران، بر دشمنان کور کننده و حیرت آور خواهد بود و عظمت ملت ایران را به رخ جهانیان خواهد کشید، ادامه داد:، اما مثل تشییع پیکر شهدای غواص نباید تریبون را به چند خوش سلیقه بدهیم که یک میدان حماسی ملی را تبدیل به میتینگ تند و سخیف انتخاباتی کنند. مردم ما ساده لوح و دمدمی مزاج نیستند، الان چشم روی همه دعوا‌ها بسته‌اند و به دلایل مختلف به عزای سردار دل‌ها نشسته و خروش برای دفاع از حیثیت ایران را در سر دارند و آمادگی دارند تا با تاریخی‌ترین تشییع جنازه ملی دنیا را حیرت زده و ظالم را پشیمان کنند.

علیخانی افزود: نباید کار به دست کسانی افتد که در ساعات اولیه دریافت خبر شهادت حاج قاسم تندترین تنش‌های سیاسی را شروع کردند و حتی خیانت برخی از سران کشور و لو دادن اطلاعات حاج قاسم توسط مسئولان کشور را عامل شهادت سردار دل‌ها اعلام کردند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه حاج قاسم توان ارتباط با تمامی گروه‌ها را داشت، اظهار کرد: او فارغ از هر اختلافی برای دیگران احترام و آزادی واقعی قائل بود.

او در ادامه با اشاره به سومین سال درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: آیت الله هاشمی در خاطره سیاسیون بیش از هرچیز با سه مشخصه بارز قابل شناسایی است که دوراندیشی، صبوری، نگاه فراگیر و توجه به توسعه از آن جمله هستند.

علیخانی با بیان اینکه آیت الله هاشمی در زمان خود آن طور که باید درک نشد، گفت: نام آیت الله هاشمی مترادف با ایده‌های مختلف و نوعی بود که وقتی مطرح می‌شد چنان بر خلاف معمول جدید بود که واکنش تندی را از سوی مخالفان برمی‌انگیخت، اما گذشت زمان به تدریج نشان داد که این سخن نو در جو انقلابی چه شجاعتی می‌طلبیده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران افزود: توجه ویژه آیت الله هاشمی به مقوله توسعه جنبه دیگری از شخصیت مدیریتی او بود و به خوبی دریافته بود که انقلاب پس از تصویب بیش از هرچیزی نیازمند مشارکت، امنیت، عقلانیت و تطبیق با نیاز‌های روز جامعه است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر تهران سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: طبق آمار استان ایلام از استان‌های برتر کشور در زمینه پرداخت وام ازدواج و ترویج فرهنگ فرزندآوری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد سبحان حسنی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت‌_ در نشست هم‌اندیشی بخشداران استان پیرامون رویکردهای اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: بخشداران با همکاری دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

وی با تاکید بر نظارت میدانی از پروژه‌ها و طرح‌های توسط بخشداران و مدیران افزود: حضور در میان مردم و احصای مشکلات و تحقق مطالبات مردم باید در اولویت کار بخشداران قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام ادامه داد: بخشداران نقاط ضعف روستاها را شناسایی و با همکاری و هم‌افزایی مدیران دستگاه‌ها نسبت به رفع مشکلات چاره‌اندیشی کنند.

حسنی با تاکید بر اینکه بخشداران باید نسبت به جذب اعتباراتی که از طریق سازمان امور اجتماعی وزارت کشور به دستگاه‌های اجرایی تخصیص یافته اقدام کنند تا بتوانند برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی را برای مردم به بهترین نحوه ممکن برگزار کنند، اضافه کرد: طبق آمار، ایلام از استان‌های برتر کشور در زمینه پرداخت وام ازدواج، و ترویج فرهنگ فرزندآوری است.

وی افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت بالای وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشور برای ارتقای جایگاه استان ایلام استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه بخشداران محله‌های حاشیه‌نشین روستاها را شناسایی و نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در جهت کاهش آسیب‌ها و برنامه‌های نشاط اجتماعی اقدام کنند، گفت: در انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ بخشداران استان گرایشی به هیچ کاندیدایی نداشتند و همین امر مهم موجب اعتماد مردم است.

کد خبر 750895

دیگر خبرها

  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند