Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی قلندری یکشنبه ۱۵ دی با اشاره به محدود بودن منابع مالی به‌عنوان یکی از عوامل عقب‌ماندگی فارس در اجرای طرح‌های فاضلاب در سال‌های گذشته، اعلام کرد: طرح‌های جمع‌آوری فاضلاب اکنون در ۱۳ شهر استان فارس در حال اجرا است.

وی گفت: محدود بودن منابع مالی دولتی ازیک‌طرف و از طرف دیگر عقب‌ماندگی استان فارس در برخورداری از طرح‌های فاضلاب ما را بر آن داشت تا جهت جذب سرمایه‌های بین‌المللی تلاش کنیم که در این راستا موفق به اخذ وام از بانک توسعه اسلامی شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس بیان کرد: جهت اجرای طرح‌های فاضلاب در ۶ شهر استان شامل آباده، سپیدان، نی‌ریز، فیروزآباد، داراب و فسا به مبلغ ۱۴۴ میلیون یورو تسهیلات از بانک توسعه اسلامی گرفته‌شده، این مبلغ جهت اجرای ۵۵۰ کیلومتر خطوط اصلی و شبکه جمع‌آوری و ایجاد تصفیه‌خانه به ظرفیت ۶۴ هزار ۴۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز در قاب ۱۶ پروژه است.

این مقام مسئول اضافه کرد: این طرح‌ها شامل ۱۰ پروژه شبکه و ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب است که ۴ پروژه در شهرهای آباده و نی‌ریز بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که مراحل تحویل موقت را طی می‌نمایند.

قلندری افزود: دولت نیز معادل ۸۸ میلیون یورو برای تکمیل کار این طرح‌ها در این ۶ شهر استان فارس هزینه می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس وضعیت اجرای پروژه‌های وام بانک توسعه اسلامی را تشریح کرد و گفت: ۲ پروژه اجرای شبکه و خطوط اصلی در شهر نی‌ریز در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۸۰ درصدی در حال انجام است همچنین برای انجام ۲ پروژه اجرای شبکه فاضلاب در شهر دارب، پیمانکار مربوطه انتخاب و در مراحل عقد قرارداد است.

وی در مورد تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای نی‌ریز و فیروزآباد گفت: با توجه به عدم پیشرفت کار، پیمانکار مربوطه خلع و مراحل واگذاری کار به پیمانکار جدید در دست اقدام است. تصفیه‌خانه فاضلاب شهر فسا نیز با ۲ بار تجدید مناقصه در حال انتخاب پیمانکار جدید است و امیدواریم کل این پروژه‌ها در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 475647 برچسب‌ها خلیج فارس طرح‌های عمرانی آبفا - آب و فاضلاب

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب خلیج فارس طرح های عمرانی آبفا آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۱۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز گفت: طی شش ماه گذشته، ۱۷ واحد غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات بر اساس آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دستور مراجع قضایی پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، پژمان شفیعی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ اظهار کرد: طی شش ماه گذشته، ۱۷ واحد غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات بر اساس آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دستور مراجع قضائی پلمب شد.

وی افزود: در نیمه دوم سال گذشته، ۱۵۰ اخطار کتبی برای واحدهای جمع‌آوری و فروش ضایعات صادر شده که از این میزان ۱۷ مورد به‌طور کامل پلمب و به سایرین جهت جمع‌آوری و انتقال به حریم شهر تذکر داده شده است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز با بیان اینکه رعایت نکردن موارد بهداشتی به‌عنوان تهدیدی علیه بهداشت عمومی، دپوی حجم انبوهی از پسماندها و انتشار بوی نامطبوع، تجمع حشرات و آلودگی صوتی در محدوده مناطق مسکونی از دلایل تذکر و پلمب واحدهای جمع‌آوری و فروش ضایعات بوده است، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های مردمی و بررسی کارشناسان سازمان، موارد مرتبط با مشاغل مزاحم شهری پیگیری و رصد می‌شود.

شفیعی با اشاره به اینکه ساماندهی مشاغل مزاحم شهری در دو بخش کوتاه‌مدت و بلندمدت پیگیری و دنبال می‌شود، اضافه کرد: در بخش اول ساماندهی و خروج از محدوده مرکزی و در بخش دوم احداث سایت‌های ساماندهی خارج از محدوده شهری در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند موارد مرتبط با مشاغل مزاحم شهری را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری شیراز اطلاع‌رسانی و پیگیری کنند.

کد خبر 748755

دیگر خبرها

  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز