Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت از نهایی شدن طرح اصلاح نظام پیمانکاری در این وزارتخانه خبر داد و گفت: به‌منظور اجرای مطلوب این طرح، جامعه آماری کارکنان پیمانکار وزارت نفت مشخص و بانک اطلاعاتی مربوطه به‌منظور ساماندهی نحوه پرداخت حقوق و دستمزد این کارکنان ایجاد شده است.
فرزین مینو که مردادماه امسال از برنامه این وزارتخانه برای ساماندهی وضع حقوق و دستمزد کارکنان پیمانکار و از تشکیل کارگروه مشترک وزارت نفت با وزارت تعارن، کار و رفاه اجتماعی به‌منظور تحقق اهداف این برنامه خبر داده بود، درباره پیشرفت این برنامه به «شانا» گفت: طرح اصلاح نظام پیمانکاری وزارت نفت نهایی شده است و مقدمات اجرای آن با طی مراحل اداری و فرآیندهای مورد نیاز تا پایان سال فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این طرح نیز همانند طرح بهبود معیشت کارکنان قراردادی مدت موقت به‌طور ویژه از سوی وزیر نفت پیگیری می‌شد، ادامه داد: برای نخستین بار در صنعت نفت، جامعه آماری از تعداد پیمانکاران وزارت نفت و وضع حقوق و دستمزدشان ایجاد، مشاغل پیمانکاری احصا، شرایط احراز شغل‌های پیمانکاری استانداردسازی، جداول مختلف حقوق و دستمزد تعریف و سامانه مرتبط با آن ایجاد شده است.
به گفته مینو، حدود 106 هزار نیروی پیمانکار در صنعت نفت مشغول فعالیت هستند که با اجرای طرح اصلاح نظام پیمانکاری، حقوق و دستمزدهای این بخش از کارکنان که حدود نیمی از جمعیت شاغل در وزارت نفت را تشکیل می‌دهند، نظام‌مند خواهد شد.
وی گفت: هم‌اکنون اولویت‌های اجرای طرح اصلاح نظام پیمانکاری نیز مشخص شده و بر اساس اولویت‌سنجی، مرحله نخست اجرای این طرح بیش از 80 درصد کارکنان پیمانکار را شامل خواهد شد.
مدت‌موقت‌ها بخوانند
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره اطلاعیه اخیر این معاونت برای دریافت دیدگاه‌های کارکنان مدت‌موقت توضیح داد: با توجه به اینکه مدت‌هاست ابلاغیه بهبود معیشت این دسته از کارکنان اجرایی شده، اکنون زمان خوبی برای پایش و حصول اطمینان از اجرای مطلوب و بهنگام مفاد این ابلاغیه است؛ به همین منظور هم با ارسال نامه به مدیران عامل چهار شرکت اصلی خواسته‌ام گزارشی جامع از اجرای این ابلاغیه در شرکت‌های تابعه‌شان تنظیم و به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ارسال کنند و هم طی اطلاعیه‌ای که به‌تازگی منتشر شد، سازوکاری را برای ارائه دیدگاه‌ها و گزارش‌های کارکنان قراردادی مدت‌موقت درباره مواجهه احتمالی با ناهماهنگی‌ها یا تاخیرها در اجرای ابلاغیه تدارک دیده‌ایم.
مینو اظهار کرد: این اقدام نیز با تاکید وزیر نفت مبنی بر اینکه ابلاغیه به‌طور کامل و به دور از هرگونه ناهماهنگی‌ها، تبعیض‌ها، تاخیرها و ... برای کارکنان قراردادی مدت موقت به اجرا درآید، در دستور کار قرار گرفته است و از کارکنان می‌خواهیم اگر با چنین مواردی در شرکت‌های خود مواجه شدند، اطلاع دهند.
بر اساس این گزارش، کارکنان قراردادی مدت‌موقت صنعت نفت می‌توانند دیدگاه‌ها و مسائل مربوط به مصوبه‌های ساماندهی وضع پرداخت را تنها از طریق لینک «ارتباط کارکنان قرارداد موقت با معاونت منابع انسانی» که در بخش انتهایی صفحه نخست سایت شانا قرار دارد، به اطلاع این معاونت برسانند.
*شایان یادآوری است که تنها پیام‌های درج شده در بخش «نظر شما» اطلاعیه منتشر شده با کد خبر «297191» قابل بررسی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد غریوی درباره تاکید مقام معظم رهبری بر ثبات امنیت شغلی کارگران و اقدام وزارت کار در این باره اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بحث امنیت شغلی بود که در دیدار با جامعه کارگری مطرح فرمودند لذا پیرو فرمایشات ایشان و تاکیدات رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی کارگروهی متشکل از نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، اساتید دانشگاهی، قضات دیوان عدالت، مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تشکیل دادیم و در این کارگروه به موضوع امنیت شغلی ورود کردیم.

ایسنا در گزارشی نوشت: وی ادامه داد: در این کارگروه موادی از قانون کار که مربوط به بحث امنیت شغلی و ساماندهی قراردادهای کار بود مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت پیش نویس ۵ ماده مورد بازنگری واقع و در قالب لایحه‌ای تقدیم دولت شد.

غریوی اصلاح ماده ۷ قانون کار را از جمله مواد پیشنهادی به دولت نام برد و گفت: با تصویب هیأت وزیران مقرر شده بود افرادی که در فعالیت‌های غیر مستمر مشغول به کار باشند تا سقف ۴ سال می توانند به صورت قرارداد مدت موقت ادامه کار بدهند و بعد از ۴ سال قرارداد آنها باید دائمی شود و تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار هم در خصوص فعالیت‌های مستمر بود که تاکنون هیچگونه محدوده یا سقفی برای آنها پیش بینی نشده بود لذا ما خواستیم هر ۲ تبصره ۱ و ۲ ماده ۷ قانون کار را با هم تلفیق کنیم و نهایتا پیشنهاد سقف ۵ سال را برای کارگرانی که هم در کارها و فعالیت‌های مستمر و هم غیر مستمر مشغول کارند ارائه کردیم که قرارداد موقت آنها بعد از ۵ سال باید به دائم تبدیل شود و کارفرما قرارداد دائم با نیروی کار ببندد.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: این لایحه روز شنبه در وزارت کار نهایی و تقدیم دولت شد. امیدواریم در هیات وزیران تایید و تصویب شود تا به مجلس ارسال کنیم و خوشبین هستیم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به موضوع امنیت شغلی، نمایندگان مجلس هم این همراهی را با دولت و وزات کار صورت دهند تا کارگران در بحث آینده شغلی دیگر دغدغه ای نداشته باشند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901203

دیگر خبرها

  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)
  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان
  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد
  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران