Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی حسینی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 232 هزار راس دام در سیستان وبلوچستان علیه بیماری بروسلوز واکسینه شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی حسینی، مدیرکل دامپزشکی استان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: بروسلوز یکی از بیماری‌های مهم مشترک بین انسان و دام می‌باشد که از هر دو جنبه اقتصادی و بهداشت عمومی مورد توجه ویژه قراردارد و مایه کوبی دام‌ها بهترین راه کنترل آن بوده و باید به عنوان اولین مرحله در ریشه کنی این بیماری در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه از ایتدای سال تاکنون بیش از 232 هزار راس دام در استان علیه این بیماری واکسینه شدند، گفت: مردم برای حفظ سلامت غذایی خود فرآورده دامی مورد نیاز را از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه و در فعالیت ها و نظارت های بهداشتی با کارشناسان این اداره همکاری کنند.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که بروسلوز یا تب مالت از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، ادامه داد: مایه کوبی دام‌ها باعث کاهش بروز تب مالت در انسان ها شده و با افزایش ایمنی در جمعیت دامی قادر به کنترل بروسلوز  در انسان ها خواهیم بود و ترکیب آموزش بهداشت و مایه کوبی دام‌ها برای کنترل بروسلوز بسیار مهم و ضروری می باشد.

وی افزود: بیماری بروسلوز علاوه بر تهدید سلامت جامعه انسانی، به دلیل ایجاد سقط جنین در دام و کاهش تولید شیر سبب از دست رفتن ارزش اقتصادی دام نیز می شود و به سبب استفاده مکرر از فرآورده های دامی در طی روز، احتمال ابتلا به این بیماری در جمعیت انسانی بسیار بالاست.

مدیرکل دامپزشکی استان بیان کرد: قطع حلقه انتقال بیماری به انسان در گرو سلامت دام و رعایت موازین بهداشتی است، هماهنگی های بین بخشی، مراقبت بیماری، آموزش جامعه و کارکنان بهداشتی درمانی از راه کارهای اصلی در کنترل و پیشگیری از این بیماری هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امید ممبینی گفت: بیش از ۷۰ هزار راس دام سبک دام در ۶۵ واحد اپیدمیولوژیک زیر پوشش رایگان واکسیناسیون قرار می‌گیرند.


وی بیماری آبله را یک بیماری عفونی ویروسی و بسیار واگیردار در دام‌ها به ویژه گوسفند و بز دانست و افزود: مهم‌ترین نشانه‌های بروز این بیماری ایجاد برجستگی‌های ریز و تاول‌ها و ضایعات روی پوست قسمت‌های فاقد پشم بدن دام است که سبب ایجاد مشکلاتی نظیر آسیب پوست، عفونت‌های ثانویه و تلفات دام می‌شود.


ممبینی واکسیناسیون را یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها عنوان کرد و ادامه داد: با واکسیناسیون می‌توان از ابتلای دام‌ها به بیماری‌های مختلف دامی جلوگیری کرد که این امر نقش بسیار مهمی در حفظ بهداشت و سلامت دام دارد که در نتیجه نقش موثری در حفظ سلامت عمومی ایفا می‌کند.

دیگر خبرها

  • عکس | سیل؛ طغیانی علیه طغیان انسان!
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • ترومای اجتماعی، طوفان خاموش
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره