Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس راهور پایتخت محدودیت‌های ترافیکی مراسم تشییع سردار سلیمانی را تشریح کرد.

سردار محمدرضا مهماندار اظهار کرد: به استحضار برسانم با توجه به این که مراسم بزرگ برگزاری نماز و تشییع پیکر سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی دوشنبه در تهران برگزار می‌شود، به همین دلیل در مجموعه راهنمایی و رانندگی محدودیت‌هایی را برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم اعمال خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعتاً در دو مرحله این اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: مرحله اول برگزاری نماز است که در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و طبیعتاً برای این مسئله محدودیت‌هایی را خواهیم داشت از جمله این که از ابتدای صبح یعنی ۶ صبح محدودیت تردد در خیابان انقلاب از میدان فردوسی تا تقاطع نواب-آزادی اعمال خواهیم کرد که این محدوده کاملاً پاکسازی می‌شود و طبیعتاً از شب قبل یعنی ۱۲ شب کار پاکسازی پارک خودرو‌ها هم انجام خواهد شد.

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: در نتیجه همین جا از هموطنان عزیز و از همشهریان گرامی تقاضا می‌کنم به هیچ عنوان از ۱۲ شب به بعد، شب قبل از برگزاری مراسم خودرو‌های خود را حدفاصل میدان فردوسی تا تقاطع نواب-آزادی یعنی خیابان‌های انقلاب و خیابان آزادی پارک نکنند در غیر صورت همکاران من اجباراً این گونه خودرو‌ها را به محل دیگری منتقل خواهند کرد.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم کاملاً اطراف خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران را هم پاکسازی کنیم. طبیعتاً برای برگزاری نماز این محدودیت پارک شامل خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران و هم چنین بلوار کشاورز تا میدان ولیعصر می‌شود. به همین خاطر در قسمت شمالی هم محدودیت داریم. از خیابان فاطمی به سمت جنوب اجازه تردد خودرو‌ها را نمی‌دهیم. به این دلیل که بلوار کشاورز باید کاملاً برای نمازگزاران تخلیه باشد. در قسمت شرقی هم این محدودیت از پل کریم خان به سمت غرب محدودیت اعمال می‌شود و خودرو‌ها اجباراً باید به سمت جنوب یعنی خیابان حافظ تردد کنند.

مهماندار تصریح کرد: در قسمت شرقی این محدودیت هم طبیعتاً بزرگراه نواب به سمت شرق خواهد بود که این محدودیت را اعمال می‌کنیم. در قسمت جنوبی این محدودیت هم خیابان جمهوری است که به سمت شمال به سمت دانشگاه تهران محدودیت اعمال خواهد شد، اما آن چیزی که حائز اهمیت است در ادامه در بحث تشییع پیکر پاک شهدا خواهد بود که بعد از خروج از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی حرکت خواهند کرد به همین خاطر محدودیت‌ها را مجبور هستیم با وجود حضور گسترده مردم عزیز و شهیدپرور افزایش دهیم. محدودیت ما در خیابان‌های آزادی و انقلاب به شرحی است که خدمت شما عرض می‌کنم.

رئیس پلیس راهور پایتخت بیان کرد: از تقاطع خیابان دماوند و بزرگراه امام علی (ع) به سمت غرب محدودیت به سمت خیابان آزادی اعمال خواهد شد و خودرو‌ها اجازه تردد نخواهند داشت. از سمت غرب هم از بعد از میدان آزادی یعنی از دوربرگردان مقابل فرودگاه مهرآباد به سمت شرق این محدودیت اعمال خواهد شد و حدفاصل خیابان دماوند و تقاطع بزرگراه امام علی (ع) تا بعد از میدان آزادی باید تخلیه باشد و خودرویی پارک نباشد تا مراسم تشییع هم به خوبی و هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه کسانی که می‌خواهند به فرودگاه مهرآباد بروند و یا سرکار بروند در این مسیر نمی‌توانند تردد کنند، چون محدودیت داریم، گفت: همین جا به عزیزان توصیه می‌کنم برای فردا پیش‌بینی‌ها لازم را داشته باشند البته درخواست کردیم که اگر ممکن است در محدوده‌هایی که محدودیت داریم زمان را با تاخیر لحاظ کنند و کار را با تاخیر شروع کنند که مشکلی برای کارمندان و دانش‌آموزان ایجاد نشود البته هنوز چیزی ابلاغ نشده است، ولی از الان توصیه می‌کنم با توجه به این که محدودیت‌ها را از ساعت ۶ صبح در این محدوده‌هایی که بیان کردم اعمال می‌کنیم عزیزان از همین الان پیش‌بینی‌های لازم را برای تردد خود داشته باشند که مشکلی از این نظر ایجاد نشود.

مهماندار یادآور شد: برابر اعلامی که مسئولین امر و برگزارکنندگان داشتند امشب ساعت ۷ بعد از ظهر مراسم وداع با شهدا را در مصلی تهران خواهیم داشت. طبیعتاً پیش‌بینی می‌شود با توجه به حجم گسترده حضور مردم در این مراسم وداع ما خیابان‌های شهید بهشتی، خیابان شهید مطهری و هم چنین به ویژه بزرگراه رسالت در قسمت شمالی از بار ترافیکی قابل توجهی برخوردار شود.

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: ابتدا درخواست من از کسانی که می‌خواهند در این مراسم حضور داشته باشند تقاضا دارم از حمل و نقل عمومی اعم از مترو و اتوبوس‌های این مسیر استفاده کنند تا به راحتی دسترسی به مصلی را داشته باشند. اگر کسانی احیاناً با خودرو می‌آیند پارکینگ‌ها پیش‌بینی شده تا از آن‌ها استفاده کنند، اما نکته حائز اهمیت این است کسانی هستند که در این محدوده‌ها به صورت مداوم حرکت می‌کنند، تاکید دارم حتماً بین ساعت ۵ بعد از ظهر تا پایان مراسم و حداقل ساعت ۱۱ شب این محدوده ترافیک سنگینی داشته باشد و به همین خاطر کسانی که از این مسیر تردد می‌کنند توصیه می‌کنم یا مسیر خود را تغییر دهند یا زودتر از این مسیر عبور کنند تا مواجه با ترافیک مراسم نشوند.

وی افزود: این محدودیت‌های تردد تا پایان مراسم ادامه داد، البته با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که اتفاق افتاده که این تشییع قرار است در نقاط دیگر کشور هم اتفاق افتد به طور قطع زمان‌بندی که مسئولین برای مراسم تشییع دارند یک زمان‌بندی محدودی خواهد بود. تا هر ساعتی که طول بکشد این محدودیت ادامه دارد و حتی بعد از آن هم خواهد بود، چون باید تخلیه این جمعیت و برگشت آن‌ها انجام شود و تا شرایط عادی شود امکان این که این مسیر را باز کنیم نداریم. باید جمعیت مسیر را بعد از مراسم تخلیه کنند که معمولاً خود این بین یک ساعت تا یک ساعت و نیم طول می‌کشد. بعد از آن شرایط عادی شود می‌توانیم مسیر را باز کنیم.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این محدودیت شامل موتورسیکلت سواران هم می‌شود، گفت: به طور قطع، وقتی می‌گوییم وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتور سیکلت است. خواهش من این است موتورسیکلت سوارانی که می‌خواهند در این مراسم شرکت کنند موتور خود را در نزدیک‌ترین محل پارک کنند و به صورت پیاده وارد جمعیت شوند. اساساً با توجه به حجم گسترده مردم امکان تردد موتور نیست و همکاران من اجازه نخواهند داد ورود موتور سیکلت مزاحمتی را برای پیاده‌هایی که حضور در مراسم دارند، ایجاد کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: مراسم تشییع سردار سلیمانی محدودیت ترافیکی پایتخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۲۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات محدودیت‌های جدید ترافیکی در جاده‌های شمال

رئیس پلیس راه مازندران از اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مواصلاتی مازندران در روزهای پایانی هفته جاری خبر داد.

یدالله جهان‌تاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مازندران با اشاره به اعمال محدودیت‌های ترافیکی در راه‌های مواصلاتی این استان از روز چهارشنبه دوازدهم تا روز شنبه شانزدهم اردیبهشت اظهار کرد: در این ایام تردد موتور سیکلت تا ساعت شش صبح روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع است.

وی افزود: البته تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور کندوان روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت از ساعت ۰۸:۳۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران به صورت کامل مسدود است، بیان کرد: در این محور از ساعت ۱۰:۳۰ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یک‌طرفه اعمال می‌شود که از ساعت ۲۴:۰۰ این یک‌طرفه به اتمام می‌رسد و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

جهان‌تاب با اشاره به اینکه در صورت پر حجم بودن ترافیک محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور کندوان از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای چهارشنبه و جمعه هفته جاری دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: این اعمال محدودیت ساعت ۱۰:۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران(شمال به جنوب) انسداد به صورت کامل و از ساعت ۱۲:۰۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یک‌طرفه اعمال و از ساعت ۲۴:۰۰ یک‌طرفه بودن آن اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در این محور از ساعت ۰۸:۳۰ الی ۲۴:۰۰ روز شنبه پانزدهم اردیبهشت از ساعت ۰۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران – شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس، از ساعت ۰۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت اعمال می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه در روز شنبه از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران(شمال به جنوب) یک‌طرفه اعمال می‌شود، عنوان کرد: در این محور از ساعت ۲۴:۰۰ طرح اتمام پیدا می‌کند و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دو طرفه می‌شود، تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنان و افراد محلی آزاد است، اما تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۰۷:۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی با بیان اینکه در صورت پر حجم بودن ترافیک محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور کندوان از ساعت ۱۱:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز یکشنبه شانزدهم از ساعت ۱۱:۰۰ از ابتدای آزادراه تهران _ شمال به مقصد چالوس انجام می‌شود، تصریح کرد: همچنین از ساعت ۱۲:۰۰ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال، از ساعت ۱۴:۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه از ساعت ۲۴:۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راه مازندران تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی را آزاد عنوان و مطرح کرد: اما تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت هشت صبح از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی با اشاره به اعمال محدودیت ترافیکی در محور هراز بیان کرد: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یک‌طرفه مقطعی از روز چهارشنبه تا روز شنبه به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام می‌شود.

جهان‌تاب با تاکید بر اینکه تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است، اظهار داشت: تردد همه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است، همچنین تردد انواع کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت شش صبح روز چهارشنبه تا ساعت دو بامداد روز یکشنبه شانزدهم از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است.

کد خبر 749646

دیگر خبرها

  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • جزییات محدودیت‌های جدید ترافیکی در جاده‌های شمال
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال
  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟