Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@17:31:23 GMT

نیازهای نظارتی روی نانو محصولات بخش سلامت

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۸۴۴۴۳

نیازهای نظارتی روی نانو محصولات بخش سلامت

مقاله‌ای درباره پیش‌بینی نیازهای نظارتی روی نانو محصولات بخش سلامت به چاپ رسیده که در آن بر ضرورت شناسایی این چالش‌ها و تحقیق برای رفع آن‌ها تأکید شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از ستاد توسعه فناوری نانو، مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا (JRC) به تازگی مقاله‌ سفیدی با عنوان پیش‌بینی نیازهای نظارتی برای محصولات بهداشتی تولید شده با فناوری‌نانو به چاپ رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله یادآور شده است که در حال حاضر هیچ چارچوب نظارتی خاصی برای محصولات بهداشتی و سلامتی نانویی وجود ندارد و رویه نظارتی کنونی به راهنمایی‌های اضافی نیاز دارد تا پوشش کامل ویژگی‌های محصولات انجام شود. این مقاله چالش‌های اساسی زیر را در قانونمند کردن نانو محصولات حوزه سلامت مطرح می‌کند.

بسته به نوع عملکرد، نانو محصولات بخش سلامت باید قانونمند شود. با توجه به افزایش پیچیدگی چنین محصولاتی و ویژگی‌های مربوط به اندازه آن‌ها، انتخاب مسیر نظارتی ممکن است چالش‌برانگیز باشد چرا که حالت اولیه عمل ممکن است به سادگی قابل تعیین نباشد.

با توجه به پیشرفت سریع در این زمینه و فقدان داده‌های قوی، در حال حاضر فقط راهنمایی‌های محدودی در مورد نیازهای اطلاعات برای نظارت در دسترس است و این سؤال باقی می‌ماند که آیا الزامات مشخص شده در این راهنمایی اولیه برای توصیف و ارزیابی مطمئن از همه نانو محصولات بخش سلامت کافی است یا خیر. برای تولید اطلاعات مورد نیاز در مورد کیفیت، ایمنی و اثربخشی محصولات، روش‌های استاندارد باید در دسترس باشند.

با انقضا پتنت‌ها برای برخی محصولات نانویی بخش پزشکی، محصولات جدیدی می‌توانند به بازار دسترسی داشته باشند. از آنجایی که ویژگی فیزیکی و شیمیایی برای نانو محصولات نانویی می‌تواند بسیار پیچیده باشد و از طریق فرآیند تولید پیچیده به‌دست آید، روش‌های نظارتی برای ارزیابی این محصولات ممکن است کافی نباشد.

تعریف اتحادیه اروپا از نانو مواد برای تجهیزات نانو پزشکی نیز استفاده خواهد شد و الزامات نظارتی آن‌ها را تشریح خواهد کرد. اجرای این تعریف و قانون طبقه‌بندی، موجب نیاز به تعریف جدیدی برای در معرض قرار گرفتن نانو مواد می‌شود که این نیز خود یک چالش جدید است.

در این مقاله سفید تأکید شده که باید به این چالش‌ها پرداخته و تحقیقاتی در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: نانو سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری صبح جمعه در حاشیه بازدید از برپایی کنکور سراسری در دانشگاه مازندران نقش کنکور را در زندگی آینده نوجوانان و خانواده‌ها مهم برشمرد و گفت: کنکور از نظر متقاضیان و اولیا و سیاست‌گذاران نیز کنکور مهم است.

وی با بیان اینکه هرچه بتوانیم رشته‌ها را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم نتیجه بهتری را شاهد خواهیم بود ادامه داد: بیش از یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفر در کشور در این رویداد حضور دارند که سهم استان مازندران بیش از ۳۸ هزار نفر است.

نوری با عنوان اینکه هر متقاضی می‌تواند ۴ دوره در آزمایش شرکت کند آن را مصوبه خوبی برای کاهش استرس دانش آموزان بیان کرد و گفت: از این تعداد ۶۳.۵ درصد دختران و باقی را پسران تشکیل می‌دهند.

استاندار مازندران یادآور شد: رشته تجربی رشته پرتقاضا در مازندران است برای متقاضیان آرزوی توفیق کرد و باید از آنان برای جهش تولید و تحقق اقتصاد مردم پایه بسیج کنیم.

کد خبر 6088932

دیگر خبرها

  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی