Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنرانی «سید حسن نصرالله» در مراسم ویژه شهادت فرمانده نیروی سپاه قدس و جانشین فرمانده «الحشد الشعبی» عراق آغاز شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در مراسمی که امروز (یکشنبه) در ضاحیه بیروت به مناسبت شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده «الحشد الشعبی» عراق برگزار شد، سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امروز ما مراسم بزرگداشتی برای فرمانده‌ای جهادی ، اسلامی ، جهانی و بزرگ بر پا کرده‌ایم؛ یعنی حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ج.ا. ایران و حاج ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی و عراق و شهدایی که همراه آنان بودند. طبعا روزی که این اتفاق افتاد آغاز تاریخی جدیدی است؛ نه برای ایران بلکه برای کل منطقه .

نصرالله ادامه داد: در ابتدا اجازه بدهید که کمی از حال شخصی خودم در این خصوص بگویم، جمعه که این اتفاق افتاد حاج قاسم به هدف و آرزوی خود رسید. حاج قاسم به هدف خودش رسید. همیشه در یادواره شهدا گفته‌ام که شهادت نزد فرماندهان و شهدا هدفی شخصی است، برای مردم عزت و قدرت و زندگی در نعمت‌های حلال هستند اما شهادت هدف شخصی این فرماندهان است. حاج قاسم از جوانی دنبال شهادت بود. بخصوص در دوران اخیر، او و ابومهدی همیشه در میادین جنگ و در میان شلیگ گلوله‌های متعدد بودند.

وی تصریح کرد: بسیاری از شب‌ها که یاد شهدا می‌کرد، سر در گریبان می‌برد. او میگفت که از شدت شوق لقاء الله و دیدار شهداء سینه‌اش تنگ می‌شود،بسیار مشتاق پیوستن به کاروان شهدا بود. شهادت مبارک حاج قاسم و حاج ابومهدی و مجاهدان ایرانی و عراقی باشد، این شهادت بزرگ و این عاقبت به خیری زیبا در مکتب امام حسین (علیه السلام) و زینب (سلام الله علیها) مبارکشان باشد.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: امروز میخواهم از این حادثه بزرگ صحبت کنم چرا رخ داد، چرا حاج قاسم و ابومهدی شهید شدند و هدف چیست منطقه به کجا می‌رود و وظیفه ما چیست؟

وی گفت: گفتم که ما در استانه مرحله‌ای کاملا جدید هستیم. حاج قاسم و همراهانشان به فرودگاه بغداد رسیدند و حاج ابومهدی منتظرشان بود. وقتی که سوار خودرو شدند لحظاتی بعد خودروهایشان با موشک‌های پیشرفته از طرف هواپیماهای آمریکایی به شکلی وحشی هدف قرار گرفته شدند و دیدید که همه چیز نابود شده بود . این دو فرمانده عزیز و همراهانشان شهید شدند و پیکرشان تکه تکه شد به طوری که قابل تشخصیص از یکدیگر نبودند.

نصرالله تصریح کرد، این دو عاشق شهادت بودند اما به نظر می‌رسد که بیش از این نصیبشان شد:مثل امام حسین بدون سر، مثل حضرت عباس بدون سر، مثل علی اکبر ارباً ارباً شدند، شاید خودشان فکر چنین چیزی را نمی‌کردند.
  
در حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سید حسن نصرالله حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟

شهید زاهدی علی رغم درجه بالای نظامی دوست نداشت لباس بسیجی را از تن دربیارد. همرزمانشان می گویند: سردار فرمانده لشکر شده بود و هنوز می خواست در لباس بسیجی بماند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سردار محمدرضا زاهدی از رزمندگان و فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی بود که در کنار مردانی چون شهیدان حسین خرازی و احمد کاظمی همراه دیگر هم شهری های اصفهانی اش، مقابل حزب بعث ایستاد. سردار زاهدی پس از جنگ همچنان در میدان جهاد حضور داشت و این بار در محور مقاومت فعالیت های موثری داشت. 

این سردار رشید اسلام در عین گمنامی گام های بلندی در جهت پیروزی جنگ هایی چون جنگ 33 روزه برداشته بود و در سال های خیر این سرزمین سوریه بود که او را زیاد دیده بود. سرانجام هم فروردین سال جاری سردار زاهدی در کنسولگری ایران در سوریه توسط اسراییل در کنار چند تن دیگر از همرزمانش به شهادت رسید. 

حکم ابلاغ درجه سرتیپ تمامی در سال 1369

 شهید زاهدی علی رغم درجه بالای نظامی دوست نداشت لباس بسیجی را از تن دربیارد. همرزمانشان می گویند: سردار فرمانده لشکر شده بود و هنوز می خواست در لباس بسیجی بماند که با دستور فرماندهان بالاتر و اشاره به اینکه جایگاه فرمانده لشکری فقط برای پاسداران بود و نه بسیجیان، لباس سپاه پوشید.

پس از اتمام جنگ و وقتی ساماندهی نیروها بر اساس درجه انجام شد، او از این امر ناراحت بود و معتقد بود جو همدلی و برادری بین رزمندگان ممکن است آسیب ببیند و رنگ دنیایی بگیرد.

دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی

ولی تنها چیزی که بارها با خوشحالی می‌گفت، این بود که حضرت آقا درجه هایش را داده و آن سردوشی و دو مدال فتح و نصر را در کیف خاصی نگهداری می کرد و چون امام خامنه ای آنها را داده بودند برایش با ارزش بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • زوج سارق دلار از اتباع بیگانه در چالوس دستگیر شدند
  • چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس
  • فیلم| ماجرای هدیه‌دادن سیدحسن نصرالله به معلم سردار زاهدی
  • اجلاسیه شهدا در گراش