Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- بانک مرکزی اعلام کرد: از روز سه‌شنبه(۱۷ دی‌ماه) این امکان فراهم می‌شود تا مشتریان بانکی‌ در زمان انجام پرداخت‌ها و خریدهای اینترنتی، درخواست خود را برای دریافت پیامکی رمز پویا به بانک صادرکننده کارت ارسال کنند.

بانک مرکزی روز یکشنبه با انتشار اطلاعیه ای گزارش داد: این طرح به صورت مرحله‌ای اجرا شده و در هر مرحله تعدادی از بانک‌ها و موسسات اعتباری تا پایان دی‌ماه جاری به طرح اضافه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح با اضافه شدن دکمه "درخواست رمز پویا" به درگاه‌های پرداخت اینترنتی و برنامک‌های پرداخت، این امکان فراهم می‌شود که مشتریان، رمز دوم پویای خود را از طریق پیامک دریافت کنند.

با توجه به اینکه دریافت رمز پویا از طریق پیامک منوط به ارائه تائیدیه شماره تلفن همراه به بانک مربوطه می‌باشد، لازم است مشتریان برای اطلاع از نحوه ارائه این تائیدیه، ضمن ارتباط با مراکز تماس بانک خود و یا با مراجعه به شعب یا وب‌سایت بانک خود، اطلاعات لازم را در این خصوص بدست آورند.

قرار بود در ابتدا طرح استفاده اجباری از رمزهای پویا از دی ماه اجباری شود، اما با هدف فراهم سازی زیرساخت‌ها، استفاده اجباری از آن تا یک ماه تمدید شد.

بر اساس این طرح، رمزهای دوم ایستا یا ثابت به تدریج از کار افتاده و رمزهای پویا جایگزین آنها می‌شوند؛ رمزهای دوم ایستا یا ثابت تا زمانی که توسط صاحب کارت بانکی تغییر نکنند در همه تراکنش‌ها قابل استفاده هستند، اما رمزهای پویا فقط برای یک تراکنش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بانک مرکزی رمز پویا پیامک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«منم بچه مسلمان» از شبکه پویا و قرآن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این برنامه شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۰ و ۱۶ از شبکه قرآن و ساعت ۱۳ از شبکه پویا پخش می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • مجوز راه‌اندازی پارک آبی در ابهر دریافت شد
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • متا راه‌اندازی برنامه‌ای تشویقی برای سازندگان در تردز را تایید کرد
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • رمزهای عبور، گلوگاه‌های امنیت به شمار می‌رود
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • «منم بچه مسلمان» از شبکه پویا و قرآن
  • آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد