Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبر کوتاه و بس جانکاه بود، سردار «قاسم سلیمانی» بر اثر شلیک موشک پهبادهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد آسمانی شد و به دیدار معبود شتافت، انتشار این خبر در ساعات ابتدایی صبح جمعه (۱۳ دی) کافی بود تا ملتی حیران و مضطرب آرزو کنند که ای کاش این خبر صحت نداشته باشد و خیلی زود تکذیب شود اما... 

با تایید خبر شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی دل ملتی که پشتشان به وجود سردارشان گرم بود خالی شد، حزن و اندوهی بی پایان و دلتنگی که گویی تمام شدنی نبود سراسر کشور را فرا گرفت، قلب ها به تپش افتاد و نگاههای بهت زده مردم بر صفحات تلویزیون و فضای مجازی خیره ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاره ای نبود جر پذیرفتن واقعیتی تلخ که با انتشار تصویر دست قلم شده علمدار انقلاب تلخ تر نیز شد، حال مردم منتظر بودند تا از نحوه بازگشت پیکر صدپاره سردار سرافرازشان و برگزاری آیین هایی که قرار است به نام و یاد او برگزار شود، خبردار شوند.

مردم کرمانشاه نیز همانند دیگر هموطنان تلخی این خبر غمناک چنان بر دوششان سنگینی می کرد که برای برپایی مراسم یادبود و بزرگداشت حاج قاسم لحظه شماری می کردند، آنها چنان دلتنگ سردارشان بودند که به صورت خودجوش عصر شنبه در میدان غدیر این شهر تجمع چند هزار نفری برپا کردند.

مردم قدرشناس کرمانشاه به همین مقدار بسنده نکردند، آنها به دعوت امام جمعه شهرشان هم لبیک گفته و در اجتماعی بزرگ یکپارچه نام حاج قاسم را صدا زدند تا جهانی نظاره گر خروش آنها و دیگر هموطنانشان باشد.

جمعی از شهروندان کرمانشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از انگیزه خود برای حضور در مراسم بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفتند و اینکه او عزیز دل یک ملت بود و نبودش باورکردنی نیست.

حجت الله مرادی یکی از این شهروندان است که می گوید: هنوز رفتن و شهادت حاج قاسم را باور ندارم، این خبر از تلخ ترین اخباری است که تاکنون در طول عمر ۵۰ ساله خود شنیده ام و کنار آمدن با آن سخت است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی مایه دلخوشی یک ملت بود، افزود: همه مردم ایران پشتشان به سردار سلیمانی گرم بود و می دانستند تا او هست دشمن جرائت چپ نگاه کردن به آب و خاک این مملکت را ندارد.

مرادی همچنین انگیزه حضورش را در این مراسم بزرگداشت، محبت قلبیش به سپهبد سلیمانی عنوان کرد و گفت: او عزیز یک ملت بود و فقدانش جبران شدنی نیست.

خانمی دیگر نیز که کودکی در آغوش داشت با خبرنگار ایرنا همکلام شد، او نیز با ابراز تاسف فراوان از شهادت سپهبد سلیمانی گفت: از دست دادن وی لطمه بزرگی به کشور وارد کرد و همه را غمگین و اندوهگین ساخت.

آذر محمدی افزود: همیشه برای او بخصوص زمانی که در حال نبرد با داعش و گروه های تروریستی بود از صمیم دل دعا می کردم و یقین داشتم که خداوند هم با اوست چرا که او برای رضای خدا و امنیت مردم می جنگید.

خانم محمدی که نوه ۲ ساله خود را نیز در آغوش داشت، ادامه داد: آرزو می کنم نوه ام امیرعلی هم مانند سردار سلیمانی شود و با ادامه راه این سردار سرافراز باعث افتخار برای انقلاب و نظام باشد.

در حال عبور از کنار جمعیت بودم که پیرمردی مسن توجهم را به خودش جلب کرد، آقای ابراهیم سلطانی که به گفته خود حدود ۸۰ سال از خداوند عمر گرفته تصویری از سپهبد شهید قاسم سلیمانی را در دست گرفته و با مداحی مداحان بر سینه میزد.

وقتی از او در خصوص انگیزه حضورش پرسیدم، اینگونه پاسخ داد: آمده ام که به سردار سلیمانی بگویم اگر به من پیرمرد اذن رفتن به میدان نبرد را بدهند با افتخار این کار را انجام می دهم و آرزو دارم در راهی که تو قدم گذاشته ای حرکت کنم.

آقای سلطانی اضافه کرد: حاج قاسم محبوب دل یک ملت بود و هیچ‌کس رفتنش را باور ندارد اما خوشا به سعادتش که جاودانه شد و به آرزوی دیرینه اش که شهادت بود رسید.

خانم نادری نیز که خود را ۳۵ ساله معرفی می کند با اندوه از شهادت سپهبد سلیمانی سخن گفت و افزود: ایشان به درستی علمدار سپاه اسلام در عصر کنونی که رهبری آن برعهده رهبر معظم انقلاب قرار دارد، بود.

وی گفت: سردار سلیمانی را همه دوست داشتند، تواضع، فروتنی و مردم داری وی باعث شد امروز همه خود را سوگوار وی بدانند و برای از دست دادنش اندوهگین و سوگوار باشند.

خانم نادری در پایان گفت: دشمن تصور کرده با به شهادت رساندن سردار سلیمانی می تواند او را در میان مردم به دست فراموشی بسپارد اما در این چند روزه همه به خوبی دیدند که هزاران قاسم سلیمانی متولد شد و نام پرافتخار او پرآوازه تر شد.

محمد رسول احمدی جوان ۳۰ ساله ای هم با در دست داشتن تصویری از سردار سلیمانی به ایرنا گفت: دشمنان بدانند همه ما ادامه دهنده راه سردار عزیزمان هستیم.

وی گفت: پرچم مقاومتی که توسط سردار سلیمانی سال ها برافراشته بود زمین نمی ماند و همه ما فدائیان رهبری آماده جانفشانی در راه اسلام و انقلاب و ادامه راه پرافتخار حاج قاسم هستیم.

احمدی در پایان گفت: امروز من و خیلی از مردم کرمانشاه آمدیم تا بگوئیم قدردان تلاش ها و مجاهدت های سردار سلیمانی و دیگر همرزمانش هستیم که در راه امنیت کشور جان پاک خود را فدا کردند.

دیروز و امروز شهروندان کرمانشاهی ساعت ها در خیابان های شهر برای سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی عزاداری کرده و قدرشناسی خود را از سال ها مجاهدت علمدار ولایت و رهبری نشان دادند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 
براساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد. 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی امام جمعه زمین گروه های تروریستی وزارت امور خارجه دونالد ترامپ قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: کارکنان انتظامی با یک برنامه‌ریزی مشخص، تامین امنیت انتخابات را برعهده گرفتند.

سردار مهدی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به اینکه انتخابات دور دوم در پیش است از لحاظ بحث تأمین امنیت همه اقدامات در دست انجام است، هیچ مشکل امنیتی در استان وجود ندارد و کارکنان انتظامی با یک برنامه‌ریزی مشخص تأمین امنیت انتخابات را بر عهده دارند.

وی افزود: از مردم شریف و مقاوم کرمانشاه درخواست می‌کنم با مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی زمینه انتخاب نمایندگانی با پشتوانه قوی رأی مردمی را فراهم کنند، چراکه مشارکت قوی سبب خواهد شد که ما استان قوی داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نمایندگان منتخب مردم با برنامه‌ریزی برای توسعه و پیشرفت حوزه انتخابیه، در طول چهار سال نمایندگی خود پاسخ اعتماد مردم به آن‌ها را بدهند.

حاجیان تصریح کرد: امیدوارم با تلاش نمایندگان منتخب در دوره جدید مجلس شورای اسلامی، استان کرمانشاه وضعیت بهتری از لحاظ اقتصادی و اجتماعی به ویژه در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی پیدا کند که یک معضل جدی در استان کرمانشاه است.

وی اضافه کرد: نمایندگان منتخب برنامه‌ای برای رفع مشکلات استان داشته باشند و استان را با توجه با پتانسیل‌های موجود در استان در حوزه اقتصادی پیش ببرند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت: فعالیت حوزه گردشگری و استفاده بهینه از منابع طبیعی و معدنی استان می‌تواند زمینه ارتقای وضعیت استان و هم استانی‌ها را فراهم کند و انتظار می‌رود نمایندگان منتخب در این حوزه با برنامه اقدام کنند.

سردار حاجیان افزود: انتخاب نمایندگان با رأی حداکثری مردم می‌تواند در پیشرفت استان مؤثر باشد و به همین دلیل از همه هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنم روز جمعه بیست و یکم اردیبهشت پای صندوق رأی حضور پیدا کنند.

کد خبر 751214

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی
  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • برگزاری دادگاه‌های علنی برخط در استان کرمانشاه
  • قصه تکراری FIVB: دلتنگی برای این ستاره ایران
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح