Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس بدنسازی و پرورش‌اندام گفت: متأسفانه نظارت لازم روی دوره‌های مربیگری نیست و برخی از دوستان در حالی‌که شغل اصلی‌شان چیز دیگری است به عنوان مربی در باشگاه‌های ورزشی کار می‌کنند.

معراج مژده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره استفاده ورزشکاران از مکمل‌های غذایی اظهار داشت: مکمل‌ها به عنوان تکمیل‌کننده رژیم غذایی برای افراد خردسال تا کهنسال و ورزشکاران در نظر گرفته شده است که به دو دسته غذایی و ورزشی تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ ورزشکاری که برای مسابقات آماده می‌شود در جهت بهبود عملکردش نسبت به افراد عادی نیازهای بیشتری دارد که به تنهایی با غذای روزانه برطرف نمی‌شود و نیازمند استفاده از مکمل‌ها در جیره غذایی خود است.

کارشناس بدنسازی و پرورش‌اندام گفت: متأسفانه برخی مکمل را با دوپینگ اشتباه می‌گیرند در حالی‌که داروهای نیروزا، داروهای ارگوژنیک هستند که عملکرد بدن را در جهت بهتر شدن بالا می‌برد اما به ارگان‌های اصلی بدن مانند قلب، کبد، کلیه و... آسیب می‌رساند. شاید استفاده از این داروها به صورت مرتب افزایش و بهبود عملکرد بدن را در پی داشته باشد، اما در درازمدت آثار منفی زیادی خواهد داشت. 

مژده افزود: متأسفانه مافیای بزرگی در این زمینه ایجاد شده است که باعث شده بسیاری از جوانان را که تازه وارد ورزش شده‌اند با تجویز داروهای ارگوژنیک (هورمونی) به بیراهه ببرند؛ در حالی که غالباً مکمل‌ها مورد تأیید وزارت بهداشت هستند که البته در این زمینه هم مافیا ورود کرده است.

وی عنوان کرد: حتی استفاده از مکمل‌ها هم باید تحت نظر پزشک باشد و اینکه برای هر شخصی چه دوزی از مکمل و چه نوعی باید استفاده شود؛ چرا که ممکن است به بافت‌های بدن آسیب وارد کند، اما متأسفانه بسیاری از مربیان چون به صورت تجربی این موضوع را آموخته‌اند از علم لازم برای تجویز برخوردار نیستند و اقدام به راهنمایی غلط مخاطبان می‌کنند.

کارشناس تغذیه و مکمل‌های ورزشی خاطرنشان کرد: گلایه من این است که متأسفانه نظارت لازم بر روی دوره‌های مربیگری نیست. برخی از دوستان در حالیکه شغل اصلی‌شان چیز دیگری است بعدازظهرها به عنوان مربی در ورزشگاه‌های ورزشی با استناد به گواهی‌نامه‌های مربیگری خود به آموزش فرزندان مردم می‌پردازند در حالیکه از علم و دانش لازم برای هدایت و راهنمایی ورزشکاران برخوردار نیستند. امیدوارم با نظارت بیشتر جلوی این سوء استفاده‌ها گرفته شود و شاهد حضور افراد متخصص در اماکن ورزشی باشیم.

انتهای پیام/ک

منبع: فارس

کلیدواژه: پرورش اندام ورزشی بدنسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود

غفار امانی معاون ورزشی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: تاکنون سه تیم خارجی از کشورهای گرجستان، ارمنستان و عراق برای شرکت در چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی اعلام آمادگی کرده اند که با گذشت زمان تیم‌های دیگر نیز به این مسابقات اضافه خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات در روزهای سوم و چهارم خردادماه امسال، اظهار کرد: حدود ۴۰ داور بین‌المللی قضاوت این مسابقات را برعهده خواهند داشت و نزدیک به ۲۰ خبرنگار طبق هماهنگی‌های صورت گرفته این برنامه ورزشی را پوشش می‌دهند.

این مسوول ادامه داد: همچنین این مسابقات از شبکه‌های ورزش، پنج و استانی اشراق در روزهای پنجشنبه و جمعه (سوم و چهارم خردادماه) به صورت زنده پخش خواهد شد.

وی یادآور شد: شرکت‌هایی که درخواست تبلیغات دارند می‌توانند به هیأت کشتی استان مراجعه کنند تا بخشی از هزینه‌های این مسابقات توسط اسپانسر جبران شود.

معاون ورزشی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان زنجان خاطرنشان کرد: این مسابقات با حضور پرشور علاقه‌مندان زنجانی در سالن ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • مشکل آب مشهد به سرعت قابل حل است
  • هزینه راه اندازی باشگاه بدنسازی در سال ۱۴۰۳
  • رکوردشکنی تاریخی در المپیک پاریس با دوپینگ‌های مجاز «ناسا»
  • مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می‌شود
  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است
  • همراه با خبرهای ورزشی پانزدهم اردیبهشت استان قزوین
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود
  • مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • مروری بر خبر‌های ورزشی پانزدهم اردیبهشت استان قزوین