Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@21:24:50 GMT

۱۰ اثر نامنقول استان بوشهر ثبت ملی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۸۷۹۱۱

۱۰ اثر نامنقول استان بوشهر ثبت ملی شد

سودابه معموری مسئول ثبت آثار و حرایم معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت:امروز با پیگیری های صورت گرفته موفق شدیم ۱۰ اثر ناملموس استان بوشهر را پس از دفاع تصویب کرده و به ثبت ملی برسانیم.

او افزود: «خانه هاجر بانو»، «خانه رزاقی‌زاده»، «خانه مهرپویا»، «بنای قدیمی گمرک بوالخیر»، «ساختمان قدیمی گمرک دیر»، «استودان‌های درویشی»، «تل خندق وحدتیه»، «مجموعه تپه تاریخی لیان»، «تل سرتل» و «محوطه ساحلی مجاور روستای بی‌بی خاتی» در کمیته تخصصی ثبت آثار غیرمنقول کشور به ثبت ملی رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت ملی آثار ناملموس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم طبیعت، نمایشگاهی با الهام از زیبایی‌های طبیعت

نمایشگاه گروهی چشم طبیعت شامل مجموعه ای از آثار بانوان هنرمند با موضوع طبیعت، در نگارخانه فرشچیان افتتاح شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نمایشگاهی گروهی چشم طبیعت با مجموعه ای از آثار دیجیتال آرت و میکس مدیا در نگارخانه فرشچیان موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شد.

شادی فخرینیان مدرس دیجیتال آرت و سرپرست نمایشگاه چشم طبیعت، مهم‌ترین هدف از برگزاری این رویداد هنری را حمایت از بانوان هنرمند و خلاق برشمرد و گفت: برای سومین بار آثار بانوان هنرمند و هنرجو را روی دیوار برده ایم.

وی افزود: این آثار مملوء از خلاقیت هستند؛ تمام هنرمندان و هنرجویان حس درونی خود را اجرا کرده اند.

این استاد هنر با بیان اینکه فعالیت در حوزه دیجیتال آرت و میکس مدیا دشواری خاصی ندارد ، مطرح کرد: هنرمندان نمایشگاه چشم طبیعت بازه سنی 18 تا 50 سال دارند؛ این تفاوت رده سنی نشان می دهد که هنر محدودیت ندارد و تمام علاقه مندان می توانند با کمی پشتکار و البته بهره گیری از آموزش های درست، در مسیر هنر قدم بردارند و پیشرفت کنند.

نازلی نظری هنرمند و مدیر برگزاری نمایشگاه چشم طبیعت هم گفت: در این نمایشگاه 42 اثر از 42 هنرمند ارائه شده است.

وی در خصوص انتخاب عنوان نمایشگاه توضیح داد: رنگ بیشتر کارها سبز بود و به نوعی آثار برگرفته از نور و طبیعت بودند به همین دلیل عنوان نمایشگاه «چشم طبیعت» نام گرفت.

گفتنی است نمایشگاه «چشم طبیعت» تا 20 اردیبهشت در نگارخانه فرشچیان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • چشم طبیعت، نمایشگاهی با الهام از زیبایی‌های طبیعت
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • همایش سراسری توجیهی آموزشی زائران خانه خدا -بوشهر
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟