Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 - رئیس جمهور ترکیه در سخنانی گفت که اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی باعث افزایش تنش‌ها شد چون ترور شخصیتی با جایگاه وی نمی‌تواند بدون بها یا واکنش باقی بماند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه یکشنبه از اقدام آمریکا در ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: «من به (حسن) روحانی گفتم که از خود خویشتندای نشان دهد (چون) گزینه دیگری وجود ندارد. ترور سلیمانی ثبات و امنیت منطقه را تهدید می‌کند.»

رئیس جمهور ترکیه افزود: «ترامپ گفت که آمریکا مصمم است تا 52 هدف را بزند. قبل از آنکه به این مرحله برسیم باید چیزها تحت کنترل قرار بگیرد. خاورمیانه از این حوادث خسته شده است.»

اردوغان گفت: «من به ترامپ هم گفتم که از خود خویشتنداری نشان دهد و تنش‌ها با ایران را افزایش ندهد تا ثبات در منطقه قابل دستیابی باشد. ما همیشه به خصوص خواستار دیپلماسی بوده‌ایم. بی‌ثباتی به تمام کشورها، عراق،‌ ایران و ترکیه آسیب می‌رساند.»

تنش‌ها در منطقه پس از اقدام تروریستی آمریکا در حمله هوایی به کاروان حامل «قاسم سلیمانی»  فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و «ابومهدی المهندس» معاون هئیت الحشد الشعبی افزایش یافته است. 

این اقدام تروریستی آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که سردار سلیمانی به دعوت رسمی بغداد برای انجام فعالیت‌های مستشاری به این کشور آمده بود.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۰۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد

پس از آنکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل این هفته تکرار کرد ممکن است زمانی فرا برسد که نیرو‌های فرانسوی و غربی به اوکراین اعزام شوند، وزیر دفاع ایتالیا گفت: نیرو‌های ایتالیایی هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد: «در این میان، غرب باید از اظهارات جالب توجه برای ایجاد تاثیر خوب، مانند اعزام ناتو به اوکراین اجتناب کند.»

وی همچنین اظهار کرد تقسیم جلسات به ۲ یا سه (کشور)، در حالی که ما ۲۷ کشور در اتحادیه اروپا هستیم، اشتباه است. منظور کروستو نشست موسوم به مثلث «وایمار» بود که رهبران فرانسه، آلمان و لهستان را گرد هم می‌آورد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در اواخر فوریه احتمال اعزام نیرو‌های غربی به اوکراین را مطرح کرده بود، با ذکر ۲ شرط عنوان کرد: در صورتی که مسکو از خطوط مقدم عبور کند و کی‌یف آن را درخواست کند، می‌توانیم این مساله (اعزام نیرو به اوکراین) را مطرح کنیم. وی مدعی شده بود که اکثر کشور‌های اروپایی با طرحش موافقند.

دیگر خبرها

  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری
  • تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • تعلیق تبادل تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • اردوغان: تجارت با اسرائیل را ندیده گرفتیم و این در را بستیم
  • اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیستها