Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس در ارتباط با کاهش تعهدات و تنش‌ها در خاورمیانه توافق کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، رهبران سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس به صورت مشترک در ارتباط با کاهش تعهدات و تنش‌ها در خاورمیانه توافق کردند.

بیشتر بخوانید: جانسون از ترور سردار سلیمانی حمایت کرد حزب دولتی آلمان: ترور سردار سلیمانی به ضرر آمریکا تمام می‌شود دست و پا زدن دیپلماتیک آلمان درباره منطقه

گفته شده توافق سه کشور اروپایی به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه صورت می‌گیرد؛ تنش‌هایی که پس از حمله پهپادهای آمریکایی به فرودگاه بغداد به اوج خود رسیده و به دنبال آن سردار «حاج قاسم سلیمانی» همراه با «ابومهدی مهندس» عضو ارشد گروه حشدالشعبی عراق و تعداد دیگر از همراهان به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ارتباط سخنگوی صدراعظم آلمان اعلام کرده که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان با «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه و «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس به صورت تلفنی گفتگو کرده و در این تماس‌ها سه کشور برای بکارگیری حداکثر تلاش‌ها در جهت کاهش تنش در خاورمیانه توافق کرده‌اند.

آمریکا بامداد جمعه، فرودگاه بغداد، پایتخت عراق را هدف قرار داد که این حادثه منجر به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و برخی از اعضای ارشد حشدالشعبی عراق شد.
حادثه اخیر با موج نگرانی‌ها  در آمریکا نسبت به تشدید اوضاع و بی ثباتی بیشتر در منطقه روبرو شده است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سردار سلیمانی سردار قاآنی آلمان فرانسه انگلیس خاورمیانه سردار حاج قاسم سلیمانی امریکا خبرگزاری فرانسه بوریس جانسون فرودگاه بغداد عراق آنگلا مرکل حشدالشعبی عراق حشد الشعبی عراق امانوئل ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۱۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار مجید کریمی به اتفاق هیئت همراه، در نوزدهمین نشست بین المللی رؤسای اینترپل کشور‌های عضو سازمان اینترپل در شهر لیون فرانسه شرکت کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ­۱۹۶ کشور دنیا در این نشست شرکت داشتند، افزود: در این نشست جرائم مختلف از جمله جرائم سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و سایر جرایم خشن و نحوه برخورد با آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس پلیس بین‌الملل گفت: در حاشیه این نشست، چندین ملاقات دو جانبه و چند جانبه با مقامات ارشد پلیس کشور‌های شرکت کننده و مدیران بخش‌های تخصصی سازمان اینترپل داشتیم.

سردار کریمی افزود: در این دیدار‌های هیئت انتظامی ایران در خصوص استرداد متهمانی که تحت تعقیب هستند و اعلان قرمز آنها صادر شده است، با برخی کشور‌ها به توافقات خوبی رسیدیم.

دیگر خبرها

  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است