Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه بامداد دوشنبه در واکنش به اعلام گام پنجم و نهایی ایران برای کاهش تعهدات برجامی و همچنین ترور سردار قاسم سلیمانی بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

سه کشور اروپایی در این بیانیه از ایران خواستند که از همه گام‌های اتخاذ شده برای کاهش تعهدات خود در برجام عقب‌نشینی  و از اقدامات خشونت‌آمیز در ارتباط با ترور سردار سلیمانی خودداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها همچنین در همین رابطه از همه طرف‌ها خواستند "حداکثر خویشتن‌داری و مسئولیت‌پذیری" را داشته باشند و وعده دادند که به تلاش‌های خود برای کاهش تنش‌ها و تضمین ثبات خاورمیانه تداوم بخشند.

پهپادهای آمریکایی بامداد جمعه به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق را به همراه هشت نفر دیگر در مسیر فرودگاه بغداد ترور کرده و به شهادت رساندند.

دولت جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در بیانیه‌ای گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام را اعلام کرد. جمهوری اسلامی ایران دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست.

در این بیانیه آمده است: جمهوری  اسلامی ایران در گام پنجم کاهش تعهدات خود، آخرین مورد کلیدی از محدودیت های عملیاتی خود در برجام، یعنی «محدودیت در تعداد سانتریفیوژها» را کنار می گذارد.

بدین ترتیب برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست و منبعد برنامه هسته‌ای ایران صرفا بر اساس نیازهای فنی خود پیش خواهد رفت.

همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی کما فی السابق ادامه خواهد یافت. در صورت رفع تحریم‌ها و منتفع شدن ایران از منافع برجام، جمهوری اسلامی ایران آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود می‌باشد. سازمان انرژی اتمی موظف است در این چارچوب اقدامات و تمهیدات لازم را با هماهنگی رئیس جمهور اتخاذ کند.

برچسب‌ها برجام اتحادیه اروپا اروپا ایران پروندهٔ خبری شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام اتحادیه اروپا اروپا ایران دونالد ترامپ برجام اتحادیه اروپا اروپا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۱۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام

دریافت 78 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، مایکل وهی میلتونگا والش سفیر نیوزلند در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با استاندار قزوین اظهار داشت: از سفر به قزوین هیجان زده شده‌ام و به طور قطع سفرای دیگری که در این سفر ما را همراهی نکرده‌اند پشیمان خواهند شد و در دیدار با آنها از زیبایی‌های قزوین خواهیم گفت.

وی افزود: قزوین به بناهای تاریخی و طبیعت زیبا و میهمان نوازی معروف است و از اینکه امروز در این شهر هستیم خوشحالیم.

سفیر نیوزلند در جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: هرچند که بین ایران و نیوزلند فاصله بسیار زیادی وجود دارد ولی در کشور نیوزلند ایرانی‌ها به میهمان نوازی و رفتار صمیمی معروف هستند.

کد خبر 6098693

دیگر خبرها

  • رئیسی یک قانون جدید ابلاغ کرد
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد