Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : سالانه 4 میلیون اصله نهال در نهالستان‌های استان قزوین تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین فاطمه خمسه  رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه  سالیانه بیش از 4 میلیون اصله نهال در نهالستان‌های مجوز دار این استان تولید می‌شود ، اظهار کرد:  این میزان نهال در 20 نهالستان مجوز دار استان تولید می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد :  از این تعداد نها تولیدی  حدود 700 هزار اصله نهال  دارای شناسه هستند.

خمسه اضافه کرد : همچنین  2 نهالستان به صورت شرکت‌های دانش بنیان فعالیت دارند که انواع پایه‌های کشت بافتی  شامل هسته‌دار و دانه‌دار را تولید می‌کنند.

رییس  سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : یکی از ارکان اساسی احداث باغ و تولید تجاری میوه ؛ استفاده از نهال پیوندی مرغوب، سالم، قوی و مطمئن از ارقام مختلف میوه‌جات اصلاح شده و پرمحصول برای هر منطقه است بنابراین احداث باغ با نهال‌های نامرغوب، ضعیف و غیرمطمئن از نوع رقم دلخواه ؛ کاری بیهوده و هدر دادن سرمایه است.

خمسه  افزود : در سال‌های اخیر به طور متوسط سالانه چهار میلیارد ریال یارانه نهال در توسعه باغات استان بخصوص در زمینه زیتون ، پایه‌های رویشی و کشت بافتی ،گیاهان دارویی و باغات دیم و اراضی شیبدار به باغداران پرداخت شده است.

وی بیان کرد؛ در سال 98 طی دو مرحله اعتباری به میزان 2میلیارد و 250 میلیون ریال به توسعه باغات  استان تخصیص داده شده است.

خمسه  یادآور شد: باغداران استان قزوین دقت کنند در زمان احداث باغ، نهال تهیه شده می‌بایست از نهالستان‌های دارای مجوز تولید خریداری و هرنهال دارای شناسه یا لیبل بوده که اصالت آن محرز شده باشد.

خمسه  در پایان اضافه کرد : نهال استاندارد بایستی در زمان فروش دارای ریشه کافی و سالم باشد و نهال پیوندی دارای پایه و پیوندک کاملأ مشخص و عاری از هرگونه آفت ،بیماری، نماتد و بذر علف‌های هرز  باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نهال خمسه جهاد کشاورزی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۱۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۸۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رمضانپور اظهار کرد: در فروردین ماه امسال هشت هزار و۷۶۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغداری تخمگذار استان قزوین تولید شده است.

وی افزود: بیش از ۱۰۵ هزار تن تخم مرغ تا پایان امسال در واحدهای مرغداری این استان تولید شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: درحال حاضر ۷۶ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت نه میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه در استان فعال است.

وی با بیان اینکه بیشترین پراکنش واحدهای تولیدی تخم مرغ در شهرستان آبیک است یادآور شد: استان قزوین رتبه چهارم تولید تخم مرغ در کشور را دارد.

کد خبر 6098708

دیگر خبرها

  • تولید ۸۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار استان قزوین
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور