Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@18:36:36 GMT

گاف بزرگ ویلموتس فدراسیون را نجات داد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۹۲۰۰۳

در هفته‌های اخیر شایعاتی غیر رسمی منتشر شده مبنی بر اینکه مارک ویلموتس به دنبال فسخ قرارداد خود با فدراسیون فوتبال با همکاری وکلای خود در تلاش است تا پول کل قرارداد سه ساله خود را از فوتبال ایران به عنوان غرامت دریافت کند.

اخبار ورزشی- البته در بهترین شرایط ویلموتس ۵۰ درصد مبلغ قراردادش را از فدراسیون با شکایت به فیفا خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در شرایطی است که مدیران فدراسیون فوتبال در این مدت در چند نوبت به این شایعات واکنش نشان دادند.

آن‌ها روی این مسئله تاکید داشته‌اند هر کدام از طرف‌ها طبق بند‌های قرارداد در هر بازه زمانی اقدام به فسخ یک طرفه کند باید پول سه ماه از قرارداد یک سال را به عنوان غرامت پرداخت کند. مدیران فوتبال ایران این موضوع را عنوان کرده‌اند قرار نیست خسارت چند میلیون دلاری به ویلموتس پرداخت کنند.

یکی از مدیران ارشد فوتبال ایران در گفتگویی جزئیاتی درباره چرایی این موضوع مطرح و با اشاره به گاف بزرگ ویلموتس بعد از فسخ قرارداد اظهار داشت: تا قبل از بازی تیم ملی ایران مقابل عراق به دلیل تحریم‌های ظالمانه بانکی فدراسیون هر چقدر تلاش کرد نتوانست پول ویلموتس را به حسابش واریز کند و این مربی با استناد به قوانین فیفا اقدام به فسخ قرارداد به صورت یک طرفه کرد.

وی افزود: اگر در همان مقطع شکایت را در فیفا پیگیری می‌کرد این احتمال وجود داشت که ما محکوم به پرداخت تمام مبلغ قرارداد به او شویم. ولی ویلموتس بعد از فسخ زمانی که پولش را دریافت کرد به اردوی تیم ملی ملحق شد و برای بازی با عراق روی نیمکت تیم ملی نشست. ضمن اینکه فدراسیون در آن مقطع حتی پول چند ماه دیگر از قرارداد را جلوتر به این مربی پرداخت که اسناد آن هم موجود است.

این عضو هیئت رئیسه فدراسیون همچنین با اشاره به قرارداد محکمی که با ویلموتس منعقد شده است گفت: برخی‌ها دوست دارند طوری القا کنند که قرارداد بدی با ویلموتس منعقد کرده‌ایم. اما در همین قرارداد درباره شریط خاص ایران به علت تحریم‌های ظالمانه آمریکا و مشکلاتی که در این زمینه ممکن است به وجود بیاید بندی گنجانده شده که اتفاقأ ویلموتس آن را قبول و امضا کرده است. البته این مربی هنوز هیچ شکایت رسمی به فیفا از فدراسیون نداشته است. به دلیل همین موضوعاتی که به آن اشاره کردیم باید گفت که حتی اگر ویلموتس بخواهد ادعای دریافت غرامت بیشتر از ایران داشته باشد، شانسی برای موفقیت ندارد.

یک اتفاق مهم دیگر درباره ویلموتس این است که مدیران فدراسیون در تلاش هستند حتی پول اضافه‌ای که به این مربی پرداخت کرده‌اند را هم از او پس بگیرند. در این رابطه یک تیم حقوقی بررسی‌های لازم را درباره مفاد قرارداد انجام داده و در مذاکرات انجام شده هم به او این مسئله را اعلام کرد‌ه‌اند باید ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار یورو پول اضافه‌ای که از فدراسیون فوتبال دریافت کرده را باید برگرداند.

مدیریت فدراسیون بر این عقیده است ویلموتس مربی‌ای بوده که به مفاد قرارداد خود پایبند نبوده و کنار آن هم مفاد قرارداد را نقض کرده است. از آنجایی هم که او خواهان فسخ قرارداد شده باید پول اضافه‌ای که از فدراسیون گرفته را برگرداند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با تائید این خبر به میزان اعلام کرد که در تلاش هستند با مذاکره و بدون جنجال و آغاز یک دعوای حقوقی این پرونده را به نتیجه برسانند و قصد شکایت از ویلموتس به فیفا را ندارند. با این وجود باید دید نتیجه این مذاکرات چه خواهد شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ویلموتس پرسپولیس فدراسیون فوتبال ویلموتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۲۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا در دومین نشست خود که امروز در بانکوک، برگزار شد، تصمیمات کلیدی را به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تضمین ادامه پیشرفت هر دو رشته ورزشی اتخاذ کرد.

در نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون که در آستانه برگزاری دیدار فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ تایلند برپا شد، مهدی تاج، نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در آغاز صعود تیم‌های ملی جمهوری اسلامی ایران و تایلند به فینال این مسابقات را تبریک گفت و از میزبانی فدراسیون فوتبال تایلند، قدردانی کرد.

وی گفت: به دومین جلسه کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا خوش آمدید. در ابتدا می‌خواهم به هر دو دو تیم فینالیست رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تبریک بگویم و به ازبکستان و تاجیکستان هم به دلیل تیم‌های قوی که داشتند تبریک می گویم. امیدوارم فینال و بقیه مسابقات به بهترین شکل به انجام برسند. از صمیم قلب از فدراسیون فوتبال تایلند و همکارانم در کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت تلاش‌های گسترده و میزبانی خوب تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: جام ملت‌های آسیا یک مثال خوب دیگر از رشد و شکوفایی در فوتسال آسیاست. مفتخرم اعلام کنم ما در نحوه برگزاری مسابقات فوتسال و فوتبال ساحلی تصمیم‌گیری خواهیم کرد. این تصمیمات و تغییرات متضمن درخشش تیم‌های آسیایی در عرصه جهانی است و رشد فوتسال و فوتبال ساحلی در قاره ادامه دار خواهد بود.

تاج خاطرنشان کرد: خوشحالم اعلام کنم فوتبال ساحلی و فوتسال جام جهانی در قاره آسیا برگزار شد و تیم‌های آسیایی هم درخشش زیادی در این مسابقات داشته و دارند. همزمان مسابقات در سطح جهانی، سیمنارها و دوره‌ها مورد حمایت ماست. در بخش داوران، تیم‌ها و بازیکنان مشخص است که آسیا در فوتسال طلایه دار است. اطمینان دارم به کمک به فدراسیون‌های عضو در این حوزه به پیشرفت ادامه خواهیم داد تا استانداردهای موجود را ارتقا دهیم. امروز در جلسه مشتاقانه منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستم. الان تریبون را برای حضور و غیاب به معاون دبیرکل کنفدراسیون واگذار می‌کنم.

در این جلسه پیرامون رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال هم بحث و تبادل نظر شد و بر این اساس با توجه به آماده سازی تیم‌ها برای جام جهانی فوتسال بانوان فیفا که قرار است در سال ۲۰۲۵ آغاز شود، کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا، فرمت، تاریخ مسابقات و مقررات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۵ فوتسال بانوان AFC را که به صورت چهارساله برگزار می‌شود، تصویب کرد.

بحث درباره شیوه برگزاری فعلی مسابقات جام ملت‌های مردان فوتسال آسیا هم از دیگر موارد مطرح شده در جلسه امروز کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود.

کد خبر 6089693

دیگر خبرها

  • به روز رسانی| پائز: حضور ستاره‌ها مهم نیست/ اگر بازیکنی به عشق برای تیم ملی باور ندارد بهتر است در تیم ملی نباشد
  • قرارداد آزمون با رُم به یک شرط قطعی می شود
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • کتک‌زدن وحشتناک داور در فوتبال تهران+فیلم
  • جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج
  • قرارداد طارمی با اینتر نهایی شد
  • جزئیات قرارداد مهدی طارمی با اینترمیلان فاش شد
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد