Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‌هایی منتشر شده که وزارت امنیت ملی آمریکا دستور داده است ورود تمام آمریکایی‌های ایرانی تبار و ایرانیان مقیم این کشور با سخت‌گیری و بازجویی شدید انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، برخی پایگاه‌های خبری و ایرانیان مقیم آمریکا روز یکشنبه خبری را منتشر کردند که از بازداشت بیش از ۶۰ ایرانی و آمریکایی ایرانی تبار در هر سنی در گذرگاه مرزی بلین در ایالت واشنگتن حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع شامل کسانی هم شده است که در آمریکا متولد شده و شهروندی این کشور را هم دارند.

بر اساس این گزارش‌ها، بیشتر آنها بازگردانده شده‌اند و به دلیل کمبود ظرفیت بازداشتگاه های مرزی به آنها برای ورود به آمریکا اجازه داده نشده است. ماموران مرزی البته امروز اعلام کرده اند، ایرانی های بازداشت شده پس از ۱۰ تا ۱۱ ساعت آزاد شده‌اند.

این ایرانی‌ها عمدتا کسانی هستند که روز شنبه برای سفر به ونکوور کانادا رفته بودند و می خواستند به خانه‌های خود بازگردند.

در این بازداشت، سوالاتی درباره گرایش سیاسی و وفاداری آنها و اینکه در چه رشته ای در دانشگاه تحصیل می کنند و دیگر سوالات بازجویی و تهاجمی پرسیده شده است.

به گفته ماموران مرزی، این اقدام بنا به دستور وزارت امنیت داخلی آمریکا انجام شده است که هر یک از ایرانی‌ها بدون توجه به نوع ویزایشان، تحت بازداشت قرار گیرند چرا که بالقوه می توانند مظنون یا متخاصم تلقی شوند.

با این حال، پاسگاه مرزی بلین از تایید رسمی این دستور خودداری کرده است.

تشدید اقدامات امنیتی در پی آن انجام شد که دولت ترامپ با نقض تمام مقررات بین المللی و حاکمیت عراق، سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس را ترور کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امنیت ملی دولت عراق کانادا واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرویس مرزی قرقیزستان اعلام کرد که مرزبانان این کشور به منظور جلوگیری از ورود چوپان‌های تاجیک که وارد منطقه «باتکن» قرقیزستان شده بودند، به سمت آنها تیراندازی کرده بودند که در جریان این تیراندازی، یک چوپان زخمی شد.

براساس این گزارش، مرزبانان قرقیزستان متوجه چوپان‌هایی تاجیکستان شدند که در ۲۵۰ تا ۳۰۰ متری مرز و داخل خاک قرقیزستان، در نزدیکی روستای آک بوسوگو، به چرای گاو مشغول هستند. شهروندان تاجیکستان به درخواست مرزبانان قرقیزستان برای خروج از خاک قرقیزستان بی توجهی کردند.

در ادامه، این چوپان‌ها به جای دور شدن از مرز، شروع به پرتاب سنگ به سوی مرزبانان قرقیز کردند. یکی از چوپان‌ها ۲ یا ۳ گلوله به سمت مرزبانان قرقیزستان شلیک کرد. برای جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع، گارد مرزی قرقیزستان تیرهای هشدار دهنده ای شلیک کرد. پس از این موضوع چوپانان تاجیک به سمت تاجیکستان عقب نشینی کردند.

در حال حاضر وضعیت در مرز بین ۲ کشور آرام گزارش شده و قرار است که نشستی بین نمایندگان تاجیکستان و قرقیزستان برگزار شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی
  • درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان
  • تقاضا برای خدمات cip همچنان بالا است/ روزانه چند نفر از خدمات cip در ایران استفاده می‌کنند؟
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • چند دانشجو در آمریکا بازداشت شده‌اند؟
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر