Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، وب سایت Federal Depository Library Program )FDLP) که به منظور دسترسی دائمی و رایگان مردم به اطلاعات دولت فدرال ازجمله لوایح و اساسنامه، نظرات دادگاه و طیف گسترده‌ای از مطالب تولید شده توسط دولت طراحی شده بود عملاً از دسترس خارج شد.

 روی صفحه اصلی این وب سایت، عکس خون آلود ترامپ به نمایش درآمده است درحالی که از سپاه پاسداران مشت می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر عکس ترامپ، جمله‌ای هم توسط هکرها نوشته شده است: «این صفحه توسط گروه هکرهای امنیت سایبری ایران(Iran Cyber Security Group Hackers) هک شده است. این تنها بخشی از توان سایبری ایران است. ما همیشه آماده هستیم.»

وب سایت‌ها و نشریات امریکایی در گزارش‌های خود آورده‌اند که هنوز هیچ کشور یا گروه هکری مسئولیت این حمله را به طور مستقیم به عهده نگرفته است اما با توجه به وضعیت موجود احتمال می‌دهیم این حمله کار هکرهای ایرانی باشد. اما این تنها یک بخش ماجراست و ازسوی دیگر متخصصان حوزه امنیت سایبری امریکا اعلام کردند با اینکه تاکنون فعالیت هکرها را در جهان رصد کرده‌ایم ولی پیش از این هرگز از وجود چنین گروه هکری آگاه نشده بودیم به همین دلیل هم نمی‌توانیم وابستگی این حمله را به ایران به طور رسمی تأیید کنیم.

ازطرف دیگر با توجه به اینکه میزان آسیب این هک نسبتاً کم است و حتی می‌توان آن را یک اقدام نمادین دانست، برخی نیز آن را تنها یک شیطنت می‌دانند تا جایی که یک مقام ارشد ایالات متحده در امور امنیت سایبری ضمن تأیید این حمله، آن را موضوعی خطرناک و جدی ندانست. وی با اشاره به توان سایبری بالای هکرهای ایرانی گفت: معتقدم این حمله هکری نه چندان بزرگ احتمالاً فقط برای ابراز همدردی با ایران بوده ولی احتمالاً اصلاً ربطی به ایران و هکرهای این کشور نداشته باشد.

این هک دو روز پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی در حمله تروریستی امریکا رخ داد. با توجه به اینکه ایران بارها بر اقدام تلافی جویانه تأکید کرده، وزارت امنیت کشور امریکا (DHS)احتمال داد که این حمله هکری از ناحیه ایران صورت گرفته باشد.

DHS همچنین در حساب توئیتری رسمی خود نوشت: ایران یک برنامه سایبری محکم دارد و می‌تواند حملات سایبری سازمان یافته علیه امریکا انجام دهد. ایران حداقل می‌تواند حملات مخرب موقت علیه زیرساخت‌های حیاتی امریکا داشته باشد نه اینکه به چنین حمله نمادینی بسنده کند. به همین دلیل هم گمان نمی‌کنیم این حمله هکری از سوی ایران صورت گرفته باشد.

به دنبال افزایش تنش بین ایران و امریکا بارها تحلیلگران بر احتمال حمله سایبری ایران به امریکا هشدار دادند و حالا هم بسیاری معتقدند اقدام تلافی جویانه ایران به‌دنبال شهادت سردار سلیمانی بیشتر در حوزه سایبری رخ خواهد داد؛ موضوعی که مقامات امریکا را بسیار نگران کرده است تا جایی که یکی از مقامات بلندپایه امریکا دراین باره هشدار داد و گفت: اهداف سایبری احتمالی هکرهای ایرانی، زیرساخت‌های تولید، کارخانه‌های نفت و گاز و سیستم‌های ترانزیت خواهند بود به همین دلیل هم آژانس‌های دولتی و تجاری باید بیش از گذشته هوشیار باشند و بر افزایش امنیت سایبری خود تمرکز بیشتری داشته باشند.‌

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حمله هکری سردار قاسم سلیمانی وب سایت دولتی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران در سفر به سوریه با سفیر کشورمان دیدار و ضمن بازدید از مناطق مختلف سوریه با مردم و مسئولین محلی گفت و گو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امین انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در سفر به سوریه پس از زیارت مرقد حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) با حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت گو کرد و ضمن بازدید از مناطق مختلف سوریه با مردم و مسئولین محلی گفت و گو کرد.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در این دیدار اظهار کرد: تا چندی قبل کشور برادر و مسلمان سوریه مورد تهاجم داعش و حامیان آن قرار داشت و ما شاهد نقض حقوق بشر در مناطق درگیری و جنگ بودیم اما با کمال تاسف مدعیان حقوق بشر غربی نه تنها کمکی به این مردم تحت ستم نکرد بلکه با معاندین آنان که بویی از حقوق بشر نبرده بودند نیز همکاری می‌نمود.

انصاری افزود: تمام دنیا شاهد اقتدار نظام الهی با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب بودند که چگونه هیمنه استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی را در هم شکست و امیدواریم که همانگونه فرزندان غیور میهن اسلامی در دفاع از حرم اهل بیت طومار داعش را در هم پیچیدند به فضل الهی منطقه را از لوث وجود این رژیم آدم کش پاک خواهند کرد.

امروز مردم سوریه در امنیت کامل به سر می‌بردند

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر افزود: اینجانب ضمن حمد پروردگار و احترام به ساحت مقدس حضرت زینب سلام الله علیها یاد همه شهدای عزیز تأمین امنیت بویژه سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشته و از خداوند طول عمر با عزت رهبر حکیم و فرزانه انقلاب را خواستارم و ان شاءالله شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر سوریه در پرتو امنیت کامل باشیم.

در این دیدار حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پس از اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مکان دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و شخصیت‌های دیپلماتیک ایران که نقض آشکار کنوانیسون‌ها و معاهدات و اصول و قوانین سازمان ملل بود بر اساس کنوانسیون 1961 وین و 1973 علیرغم اینکه خیلی بارز و روشن بود و همه جهان از جمله آمریکا مجبور شد به این حقیقت اعتراف کند و تمام اسناد حقوقی و بین المللی در این رابطه به موقع ارائه شد. ولی نفوذ کشورهایی مثل آمریکا و سه کشور اروپایی هم پیمان و تحت سلطه آمریکا اجازه نداد که سازمان ملل از حق خودش دفاع کند.

اکبری ادامه داد: در واقع این کوتاهی سازمان ملل که برای اولین بار در چنین شکلی داشت رخ می‌داد به این معناست که سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل حتی توانایی دفاع از حیثیت و اعتبار و قوانین خودش را هم ندارد.

سفیر کشورمان گفت: علاوه بر اینکه منشور سازمان ملل توسط همه اعضا امضا شده است یعنی این اقدام رژیم صهیونیستی یک بی احترامی بود و کوتاهی و ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در اتخاذ تصمیم متناسب، اهانت به همه اعضای سازمان ملل که منشور ملل را امضا کردند بود.

اکبری در پایان خاطر نشان کرد که این نشان می‌دهد که شعار حقوق بشر در واقع  یک ابزاریست در دست قدرت‌هایی مثل آمریکا و هم پیمانانشان که به اقتضای منافع در هر زمان برای خودشان استفاده می‌کنند و هیچ موقع حاضر نیستند برای دیگران حقوقی قائل شوند بلکه حق مطلق را از آن خودشان می‌دانند لذا جنایت می‌کنند و معتقدند که باید حق دیگران ضایع کنند اما مطمئن هستند که شورای امنیت و سازمان‌های بین المللی هیچکدام توان اینکه بخواهد خارج از اراده آمریکا به عدالت قضاوت بکنند را ندارند.

واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستیسفیر ایران در سوریه: سازمان ملل از اعتبار خود دفاع کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد
  • رشید:۲۴۰جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • روایتی کامل از شب حمله ایران به اسراییل
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد