Web Analytics Made Easy - Statcounter

متیو آنتونی استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کرنل آمریکا است. وی سال‌ها در حوزه‌های روابط بین‌الملل و جنگ و قوانین بشر‌‌دوستانه تحقیق و بررسی کرده‌ است. وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود پیرامون تنش‌ها پرداخت. 

ترور سردار سلیمانی باعث افزایش درگیری در خاورمیانه می‌شود

متیو آنتونی در ابتدا در مورد ترور سردار سلیمانی گفت: من این حمله را اقدامی خطرناک و غیرقانونی می‌دانم که باعث افزایش درگیری در خاورمیانه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ برای جلوگیری از جنگ باید به دیپلماسی تکیه کند 

این استاد دانشگاه در مورد تضادهای گفتاری ترامپ مبنی بر اینکه به دنبال جنگ نیست، گفت: دلیلی وجود ندارد که انتظار داشته باشیم آنچه دونالد ترامپ می‌گوید با توجه به دروغگویی ذاتی او و ناتوانی وی حتی در تشخیص دروغ‌های خودش، منطقی باشد. اگر او واقعاً می‌خواهد از جنگ جلوگیری کند، باید نسبت به استفاده از نیروی مسلح ایالات متحده احتیاط کند و آگاهانه اقدام کند و او باید بر دیپلماسی تکیه کند.

ترور سردار سلیمانی نقض حاکمیت عراق و اقدامی تجاوزکارانه است

آنتونی هم چنین در مورد اینکه آیا این اقدام نقض حاکمیت عراق است یا خیر گفت: بله، مطابق منشور سازمان ملل متحد، استفاده از نیروی نظامی در خاک یک کشور خارجی بدون اجازه دولت این کشور، نقض حاکمیت آن کشور و یک عمل تجاوزگرانه است.

هیچ کدام از اختلاف‌های ایران و آمریکا از طریق جنگ حل نمی‌شود

وی همچنین در مورد آینده تنش‌ها میان ایران و آمریکا گفت: تصور بهبود روابط میان ایالات متحده و ایران در دولت  فعلی ایالات متحده دشوار است. اکنون فقط می‌توان امیدوار بود که ایران خویشتنداری خود را نشان دهد و به تشدید بیشتر درگیری کمک نکند. به نظر من، هیچ کدام از اختلافات بین ایالات متحده و ایران با جنگ حل نمی‌شود.  هر دو کشور باید خود را متعهد به حل و فصل اختلافات خود از طریق دیپلماسی کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۲۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ویژه رهبری به خانواده سردار ترور شده توسط اسرائیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا برای ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب در منزل شهید زاهدی حضور یافت.

بنا به روایت تسنیم، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا با حضور در منزل شهید زاهدی گفت: حضرت آقا امر فرمودند که «از طرف من بروید خدمت خانواده عزیز شهید و سلام من را به ایشان برسانید و ان‌شاالله فرصتی بشود که این عزیزان را ببینم.»

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903298

دیگر خبرها

  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • پیام ویژه رهبری به خانواده سردار ترور شده توسط اسرائیل
  • (تصاویر) مقایسه بمب افکن چینی Xi’an H-۲۰ و B-۲۱ آمریکایی؛ کدام بهتر است؟
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!