Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام نصراللهی زاده شامگاه یکشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان قروه در بخش های مختلف پس از شنیدن موارد مرتبط توسط مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان کشاورزان، اظهار داشت: نبایددر در بخش کشاورزی به یک قلم تولید اکتفا کرد و لازم است زنجیره تولید توسعه یابد.

به گفته وی باید به دنبال دستاوردهایی رفت که ارزش افزوده ایجاد کنند و کمک به اقتصاد درونی داشته باشند لذا می توان از محصولات موجود انواع تولید را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نصراللهی زاده با بیان اینکه در استان مشکل اصلی مربوط به حوزه زیرساخت هاست گفت که در این زمینه کارهایی انجام شده اما باید فعالیت های اقتصادی بیشتر شود.

وی شهرستان قروه را پیشانی کردستان دانست و افزود:در حوزه زیرساخت ها منجمله در راه روستایی، گازرسانی، برق رسانی و ... قروه وضعیت خوبی دارد و از میانگین استانی هم بالاتر است.

نصراللهی زاده به اتمام راه آهن تا سال مالی ۹۹ خبر داد و گفت: تمامی این موارد در حوزه زیرساخت هاست و به تنهایی مشکلات را رفع نمی کند لذا باید هم برای اشتغال برنامه داشت و هم درآمد زایی در منطقه شکل گیرد به طوری که سود حاصل از درآمد هم نصیب مردم شود.

وی با اشاره به توسعه پارک سراب قروه، تصریح کرد: توسعه سراب علاوه بر درآمدزایی برای شهرداری، باید منجر به ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم هم شودو 

نصراللهی زاده در ادامه به بحث گردشگری پرداخت و یادآور شد: منطقه باباگرگر هیچ تغییری نکرده و از سال ها قبل همان بوده که الآن هست و سؤال این است که چرا روی موارد توسعه گردشگری کار نشده و ظرفیت ها به حال خود رها شده اند.

مطابق اظهارات وی باید در جاهایی که تحول نیاز است ورود پیدا کرده و به ایجاد اشتغال پرداخته شود و برای تمامی مناطق گردشگری شهرستان برنامه ریزی صوریت گیرد.

دیگر نکاتی که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان از آن سخن گفت مربوط به اجرای پروژه های کتابخانه ابوذر، منطقه بندی در خصوص پسماند زباله، توجه به بوم گردی بود.

بهرام نصراللهی زاده از راه اندازی ۴۰ واحد بوم گردی تا پایان سال خبر داد و درخواست کرد که برای شهرستان قروه در این زمینه مواردی در نظر گرفته شود.

وی در خصوص مشکلات مرتبط به بازماندگان از تحصیل بیان کرد: چنین مسئله ای به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید گزارش دقیقی در این زمینه برای بررسی وضعیت داده شود چرا که پوشش تحصیلی یکی از مهمترین زیرساخت های جامعه است.

این مقام مسئول از بهسازی جاده دلبران- قروه و تعریض آن در کنار بهره برداری از دانشکده صنعت و معدن در سال تحصیلی آینده خبر داد.

کد خبر 4817941

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان شهرستان قروه قاسم سلیمانی 9 دی سردار سلیمانی بوشهر ایلام خطبه های نماز جمعه قزوین شهادت مشهد گرگان شیراز بارش برف شهرکرد انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۳۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی امیر فخریان اظهار کرد: پارسال ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۸۳ میلیون دلار از خراسان رضوی به پاکستان صادر شده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به پاکستان افزود: این کالاهای صادراتی از نظر وزن ۲۴ درصد و از نظر ارزش ۲۰ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

وی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از خراسان رضوی به پاکستان در این مدت گچ، کولرهای آبی، کف پوش‌های غیر مخملی باف، کاشی و سرامیک، صنایع غذایی تبدیلی، پسته، مصنوعات آهنی و فولادی، لوازم خانگی، مخمرها و یک سری اقلام معدنی بوده است.

امیر فخریان گفت: به دلیل شرایط اقلیمی دو منطقه مزبور، میوه‌های گرمسیری پاکستان برای خراسان رضوی و میوه‌های سردسیری استان برای پاکستان جذابیت داشته و تبادل می‌شود، لذا این استان و کشور پاکستان در مراودات تجاری تأمین کننده یکدیگر در محصولات کشاورزی هستند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: پارسال ۱۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون دلار از پاکستان به این استان وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن ۴۸ درصد و در ارزش ۴۳ درصد کاهش یافت.

وی بیان کرد: عمده کالاهای وارداتی به خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ موز، برنج، یک سری ماشین آلات و دستگاه‌های صنایع غذایی بوده است.

امیر فخریان اظهار کرد: خراسان رضوی در سه سال گذشته برنامه‌هایی برای توسعه مراودات تجاری با کشور پاکستان از جمله اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری، برگزاری نمایشگاه‌های متقابل، برگزاری وبینارها، سلسله همایش‌های آموزشی به منظور ارتقای سطح دانش بازرگانان داشته که آخرین مورد آن برگزاری پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های کراچی پاکستان بوده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: پاکستان یکی از کشورهای تأمین کننده پنبه و برنج در کشورمان بویژه در خراسان رضوی است.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر ایران و خراسان رضوی صنایع پایین دست پتروشیمی فعال دارد که محصولات آنها مورد نیاز کشور پاکستان است، انرژی ارزان و برخی مزیت‌های تولید باعث شده که صادرات برخی از کالاها به کشور پاکستان مزیت دار شود.

امیر فخریان ادامه داد: موارد مزیت دار پاکستان برای توسعه تجاری با آن کشور شناسایی شده و با حضور شرکت‌های ایرانی و خراسانی در بازارهای هدف آن کشور و صادرات کالاهایشان به آن زمینه توسعه مراودات تجاری با پاکستان فراهم است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: از سوی دیگر شیعیان پاکستان در طول سال سفر زیادی به مشهد برای زیارت بارگاه منور رضوی دارند و از این رو افزون بر اقتصاد گردشگری این استان، سرمایه گذاران پاکستانی نیز وارد کشور شده و در این بخش سرمایه گذاری کرده اند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در مجموع مراودات تجاری استان با کشور پاکستان در زمینه تجاری و گردشگری قابل ملاحظه بوده و می‌توان این استان را یکی از مناطق مزیت دار برای توسعه روابط تجاری با آن کشور در نظر گرفت.

کد خبر 6088018

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان