Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@15:17:11 GMT

بیش از ۵۸ هزار البرزی بی سواد هستند

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۹۳۲۷۶

بیش از ۵۸ هزار البرزی بی سواد هستند

ایسنا/البرز معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه اکثر بی سوادان  این استان در حاشیه شهرها سکونت دارند، گفت: تا پایان سال هشت هزار نفر به جمعیت باسوادان استان اضافه می‌شود.

یونس جاوید نسب در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری دوره‌های سواد آموزی برای سنین ۱۰ تا ۴۹سال اظهار کرد: طبق آخرین سرشماری سال ۹۵ انجام شد، ۵۸ هزار نفر در البرز بی سواد بودند ولی قطعا تعداد این آمار در سه سال گذشته به واسطه افزایش جمعیت و مهاجر پذیری بالای استان به میزان قابل توجهی رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هر ساله سازمان سواد آموزی کشور سهمیه‌ای را برای با سواد کردن بی سوادان هر استان مشخص می‌کند، ادامه داد: این سازمان هر ساله با توجه به شرایط و زیرساخت‌های آموزشی هر استان عددی را برای باسواد کردن بی سوادان مشخص می کند که امسال هشت هزار نفر به البرز اختصاص داده‌اند.

این مسئول توضیح داد: این افراد در سه دوره سواد آموزی( پایه اول تا سوم)، تحکیم(جلوگیری از برگشت بی سوادی از طریق تثبیت آموزش‌ها) و انتقال ( پایه چهارم، پنجم و ششم) شرکت می کنند که البرز توانسته تا پایان آذرماه به ۶۵ درصد از تعهدات خود برای باسوادکردن جامعه هدف عمل کند.

جاوید نسب اضافه کرد: به واسطه اینکه البرز مناطق روستایی کمی دارد، اکثر بی سوادان  این استان در حاشیه شهرها سکونت دارند.

وی اظهار کرد: برای  باسواد کردن جامعه هدف ۵۰۰ کلاس درس در استان وجود دارد که دبیران رسمی آموزش و پرورش و آموزش دهنده‌هایی که دوره‌های لازم را دیده‌اند در آنها تدریس می‌کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز گفت: آموزش دهنده‌ها طبق استانداردهای آموزشی جذب می‌شوند و بعد از جذب در دوره‌های آموزشی ضمن خدمت و توانمندی سازی حین خدمت شرکت می‌کنند تا بتوانند آموزش با کیفیتی به جامعه هدف ارائه دهند.

وی با بیان اینکه دوره‌های سواد آموزی بر مبنای سطوح آموزشی دسته بندی می شود، افزود: اگر کسی شرایط سنی دوره سواد آموزی را داشته باشد، در کلاس‌ها حاضر می‌شود و اغلب در این کلاس‌ها رده‌های سنتی متفاوتی حضور دارند و اگر تعداد سوادآموزانی که در رده‌های سنی نزدیک به هم قرار دارند زیاد باشد، کلاس‌ها با سوادآموزان همسن برگزار می‌شود و در غیر این صورت ممکن است در یک کلاس سوادآموزی ۱۲ سال داشته باشد و سواد آموز دیگر ۳۵ سال.

جاوید نسب تصریح کرد: بعد از اینکه فرد سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال را پشت سرگذاشت اقدامات لازم برای معرفی او به مراکز آموزشی بزرگسالان و آموزش از راه دور صورت می گیرد تا بتواند فرایند ادامه تحصیل را از طریق سیستم آموزش رسمی ادامه دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نهضت سوادآموزي بي سوادي آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم

ایسنا/هرمزگان سرپرست مدیریت بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران با حضور بیش از ۳۰ تن از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش ایسنا؛ مجید فرهادی سرپرست مدیریت بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان این مطلب، اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی ایجاد آمادگی برای مدیران سازمان جهت کاهش آسیب‌های ناشی وقوع حوادث غیرقابل پیش‌بینی و بروز خطرات و سوانح و بحران‌های مختلف بود.

وی ادامه داد: مبانی و مفاهیم مدیریت بحران، لجستیک، ارزیابی سانحه، مدیریت و فرماندهی، آشنایی با مخاطرات مختلف، حمایت‌های روانی، مدیریت جست و جو و نجات، مدیریت عملیات امداد و آشنایی با قوانین حوزه امداد و نجات با رویکرد عملیاتی از مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

فرهادی گفت: مدیریت بحران مفهومی است که سازمان‌ها بیش از هر زمانی به آن می پردازند و دولت‌ها نیز برای کاهش شدت و اثر مخاطرات خود، از مباحث مربوط به مدیریت بحران بهره می‌گیرند.

بنا بر این گزارش، بهزاد پورمحمد، معاون مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به عنوان مدرس در نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از اساتید و مدرسان بیمه سرمد به مناسبت روز معلم
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • حمایت‌ ۲ هزار و ۱۰۰ معلم نیکوکار البرزی از ایتام
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج