Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار مسافر جابجا شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احسان منصور کیایی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اعلام این خبر که از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از یک میلیون و 200 هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافر جابجا شده‌اند گفت: تهران، مازندران، خراسان رضوی، گلستان و قم بیشترین مقصد سفر برای مردم استان سمنان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور کیایی در ادامه عمر میانگین ماشین‌آلات راهداری استان سمنان را 25 تا 30 سال عنوان کرد و گفت: نوسازی ناوگان بر اساس طرح‌های ملی صورت می‌گیرد و امسال هم ریاست سازمان راهداری و مقام عالی وزارت دستوراتی را برای نوسازی ناوگان صادر کرده‌اند که اگر عملیاتی شود، استان سمنان نیز سهمی خواهد داشت.

منصورکیایی افزود: اعتباراتی به منظور اورهال و تعمیرات اساسی ماشین‌آلات اختصاص داده‌ایم و در حال حاضر مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در ارتباط با ناوگان باری استان، با اعلام این خبر که در حال حاضر 3 هزار و 145 خودرو در این ناوگان فعال هستند گفت: 4 هزار و 600 راننده در این بخش مشغول فعالیت هستند و در 9ماهه سال جاری بیش از 7.5 میلیون تن جابجایی بار داشته‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در ادامه با بیان این که معضل واژگونی خودروها همواره در مسیرهای کویری وجود دارد گفت: بیش از 600 کیلومتر از مسیر اصلی تهران-مشهد در استان سمنان قرار دارد و بالا بودن این مسافت سبب خواب‌آلودگی رانندگان می‌شود؛ بر این اساس ایجاد مجتمع‌های خدمات رفاهی، احداث پارک‌ برای استراحت رانندگان، استفاده از پرچم‌های رنگی و استقرار سیاه‌چادر در ایام نوروز به منظور جلوگیری از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان در دستور کار قرار دارد.

منصورکیایی با اشاره به اقدامات در دست اجرا در سه گردنه برف‌گیر آهوان، بشم و فولادمحله گفت: در راهدارخانه گردنه آهوان، گریدر، لودر و نمک‌پاش‌های مکانیزه آماده فعالیت هستند؛ افزون بر این دپوی نمک و شن نیز در کنار جاده‌ها صورت گرفته است؛ در دیگر گردنه‌ها نیز آمادگی ایمن‌سازی جاده‌ها وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای راهداری در سال جاری، تعریض جاده ایوانکی به سردره را از جمله این پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: بخش اعظمی از این پروژه به انجام رسیده؛ امیدواریم آسفالت‌ریزی در این مسیر تا پیش از نوروز امسال به انجام برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در پایان از تداوم اجرای طرح ابرار در 18 کیلومتر از راه‌های روستایی تا پایان سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۳۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند

تین نیوز

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مدرک مورد نیاز را برای دریافت کارت هوشمند رانندگی ناوگان عمومی اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس بخشنامه تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که به امضای داریوش امانی رئیس این سازمان رسیده، مدرک مورد نیاز برای دریافت کارت هوشمند رانندگی، به مدت یک سال از تاریخ ابلاغ این بخشنامه و برای آخرین بار،  سوم راهنمایی، سیکل، پایان دوره متوسطه اول و یا معادل آن اعلام شد.

برای اطلاع از جزییات بیشتر بخشنامه زیر را بخوانید.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • ۵۲ گروه راهداری در جاده‌های استان همدان فعالیت دارند
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل