Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:21:40 GMT

ملایر یکپارچه در سوگ «ققنوس جبهه‌ها»

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۹۵۳۳۰

ملایر یکپارچه در سوگ «ققنوس جبهه‌ها»

ایسنا/همدان پس از شهادت مظلومانه سردار رشید جهان اسلام، سردار شهید سپهبد «قاسم سلیمانی»، مردم و مسئولان شهرستان ملایر نیز همگام و همراه با سراسر ایران به انواع مختلف ارادت خاص خود را به آن فرمانده بزرگوار و مخلص نشان داده و در اماکن مختلف نسبت به برگزاری مراسم گرامیداشت و یادبود سردار سلیمانی اقدام کردند و برگزاری این آیین ها همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند روزی است ملایر یکپارچه در سوگ «ققنوس جبهه ها» عزادار است و این داغ دل همواره تازه می ماند تا انتقامی سخت و ماندگار از خباثت و جنایت آمریکا گرفته شود، ملایری ها خونخواه سردار عزیز اسلام هستند، به امید آن روز...

پاسخ ایران به حماقت آمریکا تاریخی است

نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پاسخ ملت ایران به حماقت رئیس جمهور آمریکا تاریخی است، جنایت نظامیان ایالات متحده در منطقه و به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی و جمعی از مجاهدان محور مقاومت را محکوم کرد.

محمد کاظمی  پاسخ قوای نظامی کشور به این اقدام ددمنشانه را متناسب با اهداف راهبردی جمهوری اسلامی توصیف کرد و اقدام متقابل ملت بزرگ ایران در آینده‌ی نزدیک را تاریخ‌ساز و ماندگار دانست.

نماینده مردم ملایر در مجلس خون پاک سردار سلیمانی را سرچشمه خروشان جریانی دانست که تا نابودی کامل ایادی کفر و ظلم ادامه ‌دارد.

اثر خون شهید سلیمانی را در جامعه فرهنگسازی کنیم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز با بیان اینکه کسانی که اهل فن هستند و زبان معرفی دارند دقت و کنکاش بیشتری در زندگی شهید سلیمانی داشته باشند، تأکید کرد: باید اثر خون شهید سلیمانی بر جامعه را از طریق ساختارهای اجتماعی موجود در جامعه فرهنگسازی کنیم.

سردار مهدی ظفری در جمع سوگواران ملایری، با بیان اینکه باید پیرو راه شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم و عظمت شهید را بشناسیم، گفت: باید تلاش کنیم تا ارزش های دینی را با فرهنگ های ارزشی همچون شهادت ترکیب کنیم.

وی افزود: وقتی می خواهیم فرهنگی تبدیل به ارزش شود باید دو کار انجام دهیم؛ اول گفتمان سازی و تبلیغ شود و دوم تلاش کنیم تا تبدیل به گفتمان عمومی جامعه شود.

ظفری با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدا خیلی خوب و مهم است اما مهمتر از آن جریان سازی و فرهنگسازی است که باید انجام شود، اظهار کرد: نگاه حاج قاسم سلیمانی بسیار فراتر از حوزه جمهوری اسلامی ایران بود و در حوزه انقلاب اسلامی در سراسر دنیا نگاه داشت و می‌اندیشید.

شهید سلیمانی از به وجود آمدن اجتهاد انحرافی جلوگیری کرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ادامه داد: او با وجود شناخت از جامعه و درک دغدغه‌های مردم همیشه مصلحت نظام و انقلاب را مدنظر داشت.

وی با بیان اینکه داعش یک تفکر و نفوذ در دین بود که شهید سلیمانی از به وجود آمدن اجتهاد انحرافی جلوگیری کرد، گفت: شهید سلیمانی اندیشه ای بزرگ داشت و ترس دشمن نیز از این اندیشه برادری، وحدت و همدلی است که در حال جهانی شدن است.

ظفری با اشاره به اینکه برخی از کشورهای پرقدرت دنیا هم اکنون عضوی از محور مقاومت هستند و این نشان از قدرت و عظمت محور مقاومت دارد، گفت: در نظام های ولایی همه مسئول هستیم تا انقلاب جهانی شود و چیزی به نام تماشاچی و غیرمسئول نداریم.

وی با بیان اینکه ما در کشور نیاز به وحدت و همدلی بیشتری داریم و خون شهید عزیز هم برای این است که وحدت شکل بگیرد، افزود: هر کدام از ما باید یک قاسم سلیمانی باشیم و ورود پیدا کنیم تا انقلاب همانطور که در حال جهانی شدن است، سرعت بیشتری بگیرد.

ظفری با بیان اینکه همه ما یک خط مستقیم به نام ولایت فقیه داریم که باید این خط را به درستی بشناسیم و در مسیر همین خط نیز حرکت کنیم، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ما حتماً خون شهید سلیمانی را قصاص می کنیم و شاید این قصاص، بسیج افکار عمومی جهان علیه آمریکا است که در حال شکل گیری است.

نامگذاری ساختمان مرکزی دانشگاه ملایر به نام سردار سلیمانی

رئیس دانشگاه ملایر نیز با تبریک و تسلیت شهادت سردار سلیمانی، اقدام تروریستی و جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن این الگوی مجسم خضوع، شجاعت و انسانیت را ضایعه ای جبران ناپذیر برشمرد.

دکتر خسرو سایوند در مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که با حضور مسئولان، رؤسا و کارکنان ادارات، جمعی از مردم شهرستان، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان در مسجد دانشگاه ملایر برگزار شد، افزود: تردیدی نیست که این شهادت محور وحدت ملی در ایران اسلامی است و درخت مقاومت در منطقه را تنومند و تنومندتر می سازد.

وی با بیان اینکه باید نشان دهیم جایگاه کسانی که برای این سرزمین و ملت ایران جانشان را فدا می‌کنند همواره در بین مردم زنده و جاوید می مانند، از نامگذاری ساختمان مرکزی دانشگاه به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

در ادامه فرماندار ویژه ملایر نیز شهادت سردار بزرگ مقاومت را تسلیت گفت و بیان کرد: سردار سلیمانی نزد همه جامعه و همه سلیقه ها محبوبیت داشت و آحاد مردم از این واقعه اندوهگین هستند.

قدرت الله ولدی همچنین از مسئولان و مردم شهرستان ملایر که با مشارکت در مراسم بزرگداشت آن شهید بزرگوار ارادت و علاقه قلبی خود را به سردار سلیمانی و ولایت فقیه نشان دادند، تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه ملایر هم غم از دست دادن سردار بزرگ اسلام و ولایت را بسیار بزرگ برشمرد و این مصیبت را به همه ملت ایران تسلیت گفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری با مقایسه وضعیت فعلی جامعه با شرایط صدر اسلام، به مقام والای شهید سلیمانی اشاره و بیان کرد: شهادت سردار سلیمانی، اخلاص و ارزش عظیم شخصیتی و اعتقادی وی و پستی و فرومایگی دشمنان انقلاب را نمایان ساخت.

وی با تأکید بر اینکه در تمامی عرصه‌ها شعارمان باید «هیهات من الذله» باشد، گفت: سردار سلیمانی تمام زندگی‌اش بر محور ولایت بود و در این بوستان ولایت گل‌های زیادی را پرورش داده است.

امام جمعه ملایر دانشگاه‌ها را مکان تربیت حاج قاسم‌ها دانست و گفت: دشمن باید عزت، بزرگی و توانمندی را در شما دانشگاهیان ببیند.

برگزاری محافل انس با قرآن به یاد سردار دل ها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر در ادامه گفت: به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی جلسه هماهنگی برگزاری محافل انس با قرآن با مدیریت و راهبری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر برگزار شد.

پژمان جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: مقرر شده است تا مراسم چهلم سردار عزیز هر شب جمعه در محل مقبره مرحوم سیف الدوله محفل انس با قرآن با حضور قاریان مطرح و با دبیری مجمع قاریان و حافظان شهرستان برگزار شود و مراسم پایانی که در ایام الله دهه مبارک فجر است، از یک قاری بین المللی و تراز اول دعوت شود و برنامه شاخص کشوری ترتیب داده شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر تلاوت قاریان در هر برنامه یک مُفسر قرآن درباره آیات قرآن با مفاهیمی همچون فرهنگ شهید و شهادت، جهاد، آموزه های دینی و همچنین درباره شخصیت سردار سلیمانی و خدمات ارزنده و ارزشمند وی ایراد سخن می کند.

جعفری با بیان اینکه در پایان هر مراسم نسبت به روضه خوانی و دعوت مدعوین به صرف شام در سفره احسان اقدام می شود، گفت: تمامی هزینه ها توسط اداره اوقاف تأمین می شود و در اجرای برنامه ادارات فرهنگی مانند سپاه، مجمع قاریان و حافظان، بیت الاحزان، دانشگاه ملایر، دانشکده علوم قرآنی و آموزش و پرورش یاری رسان اوقاف هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر خاطرنشان کرد: دیشب در جوار آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) و با حضور برادران و خواهران همزمان با نماز مغرب و عشاء و البته با همکاری هیئت امناء و پایگاه بسیج مستقر در امامزاده ویژه برنامه گرامیداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با سخنرانی حجت الاسلام روزبهانی و مداحی مادحین اهل بیت(ع) به نحو احسن و مطلوب برگزار شد.

نامگذاری جاده سلامت ملایر به نام سپهبد شهید سلیمانی

دبیر شورای اسلامی شهر ملایر نیز از مصوبه شب گذشته این شورا مبنی ‌بر تغییر نام جاده سلامت به نام بلوار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

رضا زهره ‌وند گفت: به‌ منظور پاسداشت رشادت و جان‌فشانی‌های سردار بزرگ و پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی با اتفاق نظر اعضای شورای اسلامی شهر ملایر در جلسه شب گذشته این مسیر به نام ایشان مزین شد.

تعطیلی بازار بزرگ و بازار مبل ملایر

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر نیز با بیان اینکه همزمان با تشیع پیکر مطهر سپهبد، شهید قاسم سلیمانی بازاربزرگ و بازار مبل ملایر روز دوشنبه تعطیل است، گفت: تصویر سردار قاسم سلمانی درب مغازه ها نصب شده است.

کامران زنگنه با تسلیت به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، اعلام کرد: بازار بزرگ و بازار مبل ملایر همزمان با بازارهای سراسر کشور، امروز تعطیل شده است و مراسم عزاداری برگزار می شود.

سه شنبه عاشورایی در جوکار

مردم ولایت مدار بخش جوکار نیز سه شنبه همه می آیند تا مسجد جامع  جوکار را حسینیه شهید کربلا کنند، آنها می آیند با چشمان اشکبار و بغضی در گلو، می آیند با دلی شکسته و قلبی محزون، می آیند چون عهد و پیمان دارند، می آیند چون با حاج قاسم رفاقتی از جنس عشق و صداقت دارند.

مردم ولایت مدار بخش جوکار سه شنبه همه می آیند تا «سیدعلی» در نبود مالک اشترش احساس تنهایی نکند. سه شنبه جوکار عاشورایی می شود، یادمان باشد قرار است کمی از آلام سیدعلی بکاهیم و یادی از عصر عاشورا کرده و حماسه زینبی به پا کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۵۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان

امین سلیمانی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی اردوگاه ۵۰۰ نفری دانش‌آموزان نیز در استان اجرا می‌شود و ساخت این طرح یکی از پنج اردوگاهی است که امسال درکشور تصویب شده است.

وی افزود: سال تحصیلی گذشته، ۷۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در مدارس استان توزیع و ۱۸ مرکز رفاهی و اقامتی استان در دولت سیزدهم تجهیز و بروزرسانی شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های اصلی آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی و معلم است، اضافه کرد: پارسال با بازنشسته شدن هزار و ۵۶۰ نفر از معلمان در استان با چالش مواجه بودیم که این چالش با برنامه‌ریزی دقیق مدیریت شد و مشکل جدی در استان وجود نداشت.

سلیمانی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، در مجموع هزار و ۷۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان شدند، گفت: در سال‌گذشته نیز هزار و ۱۴۴ نفر از طریق آزمون ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان شدند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش در سالجاری، بیان داشت: امسال هزار و ۵۵۸ نفر از طریق آزمون‌های ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد.

بیشتر بخوانید

احداث خوابگاه دانش آموزی سامان تا پایان امسال

سلیمانی تصریح کرد: در دولت سیزدهم طرح رتبه‌بندی معلمان اجرایی شد و ۱۴ هزار و ۷۹۸ نفر از معلمان استان که واجد شرایط رتبه بندی بودند، مشمول این طرح قرار گرفتند.

وی به نقش و حضور معلمان در همه عرصه‌ها به خصوص انتخابات اشاره کرد و گفت: در طرح اسکان مسافران نوروزی و تابستانه در مدارس و همچنین انتخابات آموزش و پرورش نقش موثری داشته است.

سلیمانی افزود: ۷۰ درصد شعب اخذ رای در استان در مدارس مستقر بودند.

به گفته وی، در طرح اسکان مسافران تابستانه و نوروز نیز پارسال بیش از ۳۵ هزار نفر در مدارس اسکان داده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • تشییع پیکر مطهر ٢ شهید گمنام در کرمان و رفسنجان/وداع با فرزندان روح الله در ديار حاج قاسم
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان