Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی با اشاره به وارد مدار شدن سومین سکوی این فازها گفت: با وارد مدار شدن سکوی ۲۳ ظرفیت برداشت گاز از بخش فراساحل فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی روزانه به ۴۲ میلیون متر مکعب افزایش یافته است. ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کنگان، علی اصغر صادقی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فازهای 22 تا 24  پارس جنوبی با توانمندی متخصصان داخلی ساخته و راه‌اندازی شده اظهار داشت: فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با چهار سکوی دریایی، 38 حلقه چاه  و سه خط لوله دریایی در خلیج فارس ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پالایشگاه خشکی فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی در شهرستان کنگان قرار دارد بیان کرد: گاز سکوهای فاز 22 تا 24 پارس جنوبی به‌وسیله خطوط انتقال زیردریایی به پالایشگاه گازی در فاصله 105 کیلومتری ساحل کنگان  منتقل می‌شود.

قائم مقام فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی با اشاره به وارد مدار شدن سومین سکوی این فازهای گازی بیان کرد: با وارد مدار شدن سومین سکوی این فازها ظرفیت برداشت روزانه گاز از سکوی فاز 23 به 500 میلیون فوت مکعب رسید.

صادقی با اشاره به اینکه مشعل سکوی 23 پس از تکمیل مراحل هوک آپ و راه‌اندازی، با بازشدن و جریان‌دهی به چاه‌ها روشن شد خاطرنشان کرد: این سکو با ارسال پایدار گاز به پالایشگاه ساحلی فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه سکوی فاز 23 پارس جنوبی با رعایت الزامات و دستورالعمل‌های ایمنی و استانداردهای مورد نیاز  توسط متخصصان داخلی وارد مدار تولید شده است اظهار کرد: با توجه تلاش‌های شبانه‌روزی گروه راه‌اندازی در راستای افزایش ظرفیت تولید گاز و تامین حداکثری نیازهای مصرفی مردم در زمستان، تمام فعالیت‌های هوک آپ و راه‌اندازی سکوی فاز 23 با وجود شرایط ناپایدار آب و هوا، در مدت 2 هفته کاری به پایان رسید و این سکو در مدار تولید قرار گرفت.

قائم مقام فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی با اشاره به تولید روزانه 28 میلیون متر مکعب گاز از 2 سکوی مرحله  نخست این فازها در سال گذشته خاطرنشان کرد: با وارد مدار شدن سکوی 23، ظرفیت برداشت گاز از بخش فراساحل فازهای 22 تا 24 به روزانه 42 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

صادقی با تاکید بر این نکته که از  3 سکوی فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی هر کدام با ظرفیت 14.2 میلیون متر مکعب گاز در حال بهره‌برداری است تصریح کرد: ظرفیت برداشت گاز در هر یک از این سکوها به منزله تولید روزانه 14 میلیون مترمکعب گاز شیرین، 20 هزار بشکه میعانات گازی و 100  تن گوگرد و سالانه 250 هزار تن گاز مایع و 250 هزار تن اتان  است.

 رئیس بخش فراساحل فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی نیز به وضعیت آخرین سکوی این فازها  پرداخت گفت: پیشرفت عملیات نصب اتصالات و راه‌اندازی سکوی 24B در دریا به بیش از 30 درصد رسیده و این سکو نیز به‌زودی راه‌اندازی و در مدار تولید قرار می گیرد.

عبدالله مهرابی با بیان اینکه بهره برداری از آخرین سکوی طرح فازهای 22 تا 24 به‌زودی آغاز می‌شود تصریح کرد: فعالیت‌های هوک آپ و راه‌اندازی این سکو تا آغاز بهره‌برداری و ارسال گاز به پالایشگاه به منظور شتاب بخشیدن در تامین سوخت زمستانی کشور ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سکوی 24B با رکوردی بی‌نظیر 3 روز پس از سکوی سوم فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی در دریا نصب شد افزود: این سکو با ظرفیت مشابه سکوی 23 به‌زودی عملیاتی می‌شود.

فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی به‌زودی افتتاح می‌شود + فیلم توانمندی متخصصان ایرانی در راه‌اندازی فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی به‌روایت تصویر بارگیری 2 سکوی 2500 تنی ‌‌فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی

رئیس بخش فراساحل فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی با اشاره به اینکه کل زنجیره تولید در مرحله دوم این طرح شامل یک سکوی اصلی و یک سکوی اقماری با 14 حلقه چاه تکمیل شده است افزود: سکوی 24B  شامل یک خط رشته خط لوله 32 اینچ اصلی و خط لوله میانی 20 اینچ با ظرفیت برداشت تولید روزانه 28 میلیون متر مکعب گاز کامل می‌شود.

انتهای پیام/190/ح

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با بیان اینکه باغداران خلیل‌آبادی هر سال در این فصل که برگ‌های انگور پهن شده و قابل چیدن است برای استفاده بهینه از محصولات باغی این برگ‌ها را می‌چینند.

محمود شبان افزود: به علت ارزش دارویی و غذایی برگ مو و افزایش متقاضی آن در بازار‌های داخلی هر سال میزان برداشت آن بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برگ‌های انگور چیده شده بعد از بسته‌بندی به سایر شهرستان‌های استان و خارج از استان ارسال می‌شود گفت: برگ انگور برای تهیه دلمه و سایر صنایع مانند کنسرو برگ و استفاده دارویی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه هر سال با آغاز کار برداشت برگ درخت مو در خلیل‌آباد، کار پخت دلمه‌های خوشمزه به همت کدبانو‌های شهرستان هم رونق می‌گیرد، افزود: برداشت برگ مو علاوه بر درآمدزایی برای باغداران خلیل‌آباد، در هوادهی و تابش مستقیم خورشید به خوشه‌های انگور و رسیدن دانه‌ها تأثیر دارد.

شبان با بیان اینکه برداشت و بسته‌بندی برگ باعث ایجاد اشتغال در روستا‌ها به مدت ۵۰ روز و در هر روز ۸۰۰ نفر شده است گفت: چیدن برگ درخت انگور باعث توزیع صحیح و منظم مواد غذایی در اندام‌های بوته مو و به منظور تهویه بیشتر و جلوگیری از فعالیت سفیدک و پوسیدگی خوشه می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است