Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شیشه‌ فروش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح مطالعاتی با هم اندیشی و همکاری دانشگاه‌های صنعتی و  اصفهان و دیگر اندیشمندان حوزه اقلیم و همچنین دستگاه‌های مرتبط همانند محیط زیست، هواشناسی، آب منطقه‌ای و دیگر دستگاه‌ها  اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت:  در این طرح مطالعاتی سهم هر یک از بخش‌های آلاینده شامل خودرو، صنعت، واحدهای مسکونی مشخص می‌شود و براساس آن برنامه‌ریزی‌های پیشگیرانه صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان  همچنین با اشاره به ضرورت پرداختن به مدل‌های پیش‌بینی وضعیت جوی گفت: نوسانات جوی در چند وقت اخیر به گونه‌ای شده است که به عنوان نمونه از صبح تا ظهر هوا پاک و از عصر با انباشت آلاینده‌ها ناسالم می‌شود.

وی افزود:  اساتید دانشگاه و اندیشمندان حوزه اقلیم شناسی لازم است که این تغییرات مدل پیش بینی جوی را بررسی کنند.

شیشه فروش همچنین به برگزاری جلسه‌ای با دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با حضور دستگاه‌های اجرایی دخیل درپیشگیری از آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: در این جلسه دادستان ضمن تبیین وظایف دستگاه‌های مختلف بر پیشگیری از آلودگی هوا در این کلانشهر تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد که برنامه جامع کاهش آلاینده‌های جوی اصفهان بازنگری و در یک بازه زمانی کوتاه و بلندمدت وظایف دستگاه‌ها مشخص شود.

شیشه‌فروش به نیازهای استان برای پیش بینی‌های جوی به ویژه آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: به رادار هواشناسی و ایستگاه مجهز برای پیش بینی و تحلیل مدل آلودگی هوا در استان نیاز است.

وی ادامه داد: با ارسال نامه‌ای از سازمان هواشناسی درخواست شده که این امکانات را در اختیار استان قرار بدهند.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین با اشاره به پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان مبنی بر انباشت غلظت آلاینده ها از امروز تا چهارشنبه هفته جاری گفت: به‌منظور کاهش غلظت آلاینده‌های هوا در این مدت مقرر شد که اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان طبق آیین‌نامه هوای پاک و پیشگیری از آلودگی هوا، ۴۳ صنعت را  موظف به کاهش فعالیت کند.

وی افزود: همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست بر فعالیت کوره‌های تهیه مصالح ساختمانی گچ و آجر نظارت بیشتری داشته باشد.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: شهرداری هم موظف شد در این مدت اقداماتی همچون خاکبرداری، آسفالت و دیگر موارد را که موجب افزایش آلودگی هوا می‌شود متوقف کند.

وی اعمال محدودیت تردد برای خودروها با استمرار در طرح زوج و فرد، نظارت بر توزیع سوخت پاک در جایگاه‌های سوخت رسانی استان و همچنین گازرسانی به صنایعی مانند پالایشگاه، نیروگاه و دیگر صنایع را ازدیگر اقدامات پیشگیرانه به‌منظور کاهش آلاینده‌های جوی در استان عنوان کرد.

شهر اصفهان افزون بر ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و  مجموع فعالیت واحدهای صنعتی ، تردد انبوه خودروها به همراه آلاینده طبیعی و وضعیت اقلیمی خاص ، این خطه را در زمره آلوده‌ترین شهرهای کشور قرار داده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی آلودگی هوا اصفهان خودرو دادستان عمومی و انقلاب معدن و تجارت استان قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۵۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر سلگی ظهر یکشنبه در جلسه احداث شهرک‌های شیلاتی شهرستان نهاوند گفت: با اشاره به اینکه نهاوند به عنوان قطب شیلات غیر ساحلی کشور شناخته شده و با وجود سراب‌های متعدد نیاز احداث این شهرک به منظور توسعه شیلات و ایجاد اشتغال تاکید کرد.

وی افزود: با ایجاد این شهرک اراضی بایر احیا و آب‌های بدون استفاده پس از مصرف در پرورش ماهی به رودخانه و مصرف بهره برداران بخش کشاورزی و باغات هدایت می‌شود.

سلگی بیان کرد: مکان یابی و بررسی این موضوع از طریق استعلام از دستگاه‌های ذیربط و استفاده از اراضی ملی می‌تواند در ایجاد منطقه گردشگری و دیگر صنایع وابسته توسعه و اشتغال پایدار را برای شهرستان محقق کند.

کد خبر 6097396

دیگر خبرها

  • تاثیر ذرات آلاینده بر کنترل هیجانات / تجربه بیشتر افسردگی و اضطراب در روزهای آلوده
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • جزئیات جدید از ۳ طبقه کردن میدان ونک
  • هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی